Gå til innhold

Innkjøp av laptop med 13" skjerm


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny 13" pc og har budsjett på 10k.

Skal hovedsakelig bruke dataen til å skrive, surfe på nette, game css, spille inn musikk (bruke innkjøpt usb lydkort)

 

Selv har jeg sett på Macbook pro 13" 2,4 Ghz.

 

Er open for alle forslag, kan gjærne være 15", men denne skal brukes som skole pc, og bør være lett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har alltid vært en windows mann, har kjøpt 2 - 3 pcer i året fordi ting blir utdatert og slutter å fungere ettervært... kjøpte meg min første mac 13" tidlig i januar og havnet på denne meningen:

 

 

ONCE YOU GO MAC, YOU NEVER GO BACK

 

 

 

hvis du trenger noen windows programmer så får du bare tak i en windows xp cd og kjører bootcamp, jeg bruker os x til privatbruk og windows xp til jobb bruk, har ikke NOE problem med batteri eller lignende, jeg er kjempe fornøyd :)

 

 

men det er min mening, har snakket med mange og jeg har ikke møtt noen som har angret på byttet.

Lenke til kommentar

jeg har alltid vært en windows mann, har kjøpt 2 - 3 pcer i året fordi ting blir utdatert og slutter å fungere ettervært... kjøpte meg min første mac 13" tidlig i januar og havnet på denne meningen:

 

 

ONCE YOU GO MAC, YOU NEVER GO BACK

 

 

 

hvis du trenger noen windows programmer så får du bare tak i en windows xp cd og kjører bootcamp, jeg bruker os x til privatbruk og windows xp til jobb bruk, har ikke NOE problem med batteri eller lignende, jeg er kjempe fornøyd :)

 

 

men det er min mening, har snakket med mange og jeg har ikke møtt noen som har angret på byttet.

 

 

Så din mening er mac pro 13" ? :p

Lenke til kommentar

jeg har alltid vært en windows mann, har kjøpt 2 - 3 pcer i året fordi ting blir utdatert og slutter å fungere ettervært.

 

 

Må være det dummeste jeg har hørt. Fordi ting blir utdatert? Mye mer utdatert hardware i en Mac enn en PC, siden PC leverandørene oppdaterer sine laptopper mye oftere enn Apple. Typisk eksempel på at problemet sitter mellom skjermen og kontorstolen.

Lenke til kommentar

Har 15,6" varianten av timelineX og byggekvaliteten er god. Syns ikke tastaturet er på høyde med de beste og ja det blir fort fingermerker på aluminiumsdetaljene (lokk, rundt tastatur osv). Men ellers; du får ikke kraftigere hardware i en 13" PC, og prisen er jo hyggelig i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Acer Aspire TimelineX 3820TG

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130

 

Flere poster om denne maskinen på dette forumet hver dag, har ikke sett noe negativt så langt. Mye maskin for pengene.

 

ser at på komplett (som du linker til) koster den 8k. Her koster den 7k. Den eneste forskjellen jeg ser er batteritiden. Er det noen andre forskjeller?

 

Er det dumt av meg å velge den versjonen til 7k?

Lenke til kommentar

Acer Aspire TimelineX 3820TG

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130

 

Flere poster om denne maskinen på dette forumet hver dag, har ikke sett noe negativt så langt. Mye maskin for pengene.

 

Aceren ser utrolig ut, billig og gode stats.

 

Jeg vil gjerne at flere skal komme med forslag og tilbakemeldinger på Aceren og macen :)

 

Jeg har en slik - absolutt fornøyd!!

 

Denne er på tilbud på Lefdal og Elkjøp nå til under 5k.

 

Løp og kjøp. ;)

 

Edit: Den på elkjøp og lefdal har i3 prosessor - mens den på kompett har i5.

Endret av care1337
Lenke til kommentar

Acer Aspire TimelineX 3820TG

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130

 

Flere poster om denne maskinen på dette forumet hver dag, har ikke sett noe negativt så langt. Mye maskin for pengene.

 

Aceren ser utrolig ut, billig og gode stats.

 

Jeg vil gjerne at flere skal komme med forslag og tilbakemeldinger på Aceren og macen :)

 

Jeg har en slik - absolutt fornøyd!!

 

Denne er på tilbud på Lefdal og Elkjøp nå til under 5k.

 

Løp og kjøp. ;)

 

Edit: Den på elkjøp og lefdal har i3 prosessor - mens den på kompett har i5.

 

Den på lefdal er en 3820T (ikke 3820TG) og har ikke dedikert grafikkort, derfor lavere pris.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Acer Aspire TimelineX 3820TG

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130

 

Flere poster om denne maskinen på dette forumet hver dag, har ikke sett noe negativt så langt. Mye maskin for pengene.

 

ser at på komplett (som du linker til) koster den 8k. Her koster den 7k. Den eneste forskjellen jeg ser er batteritiden. Er det noen andre forskjeller?

 

Er det dumt av meg å velge den versjonen til 7k?

 

Både komplett og mpx har begge versjonene (er jo samme butikk/lager ;) ) til omtrent samme pris.

 

LX.PXZ02.003 og LX.PXZ02.004, forskjellen er at 004 versjonen har 9 cellers batteri (opp til 12 timer) og 500Gb harddisk, mens 003 versjonen bare har 6 cellers batteri (opp til 8 timer) og 320Gb harddisk.

 

Om økt batteri/harddiskstørrelse er verdt 1000kr får du selv avgjøre.

Lenke til kommentar

Den på Elkjøp har heller ikke dedikert skjermkort (tror jeg), er vel 3820T og ikke 3820TG.

 

Macbook har dårligere hardware, men har bedre byggekvalitet.

 

Acer sin byggekvalitet er dårligere, og ting virker rett og slett "billigere" noe som det også er.

 

Du kan se på HP sin Elitebook serie. Den har fått ganske bra omtale rundt, og er vel ca rundt budsjettet ditt.

 

Asus vil også komme med en ny 13 tommer, men tror ikke den blir lansert før i midten / slutten av august.

Lenke til kommentar

Jeg har en 5820TG, altså 15,6" og ikke 13". Samme maskin men med litt større skjerm, nummerisk tastatur og cd/dvd.

 

3820TG har ikke cd/dvd spiller, så dette må du løse med en ekstern enhet. For øvrig synes jeg byggekvaliteten er veldig god. Maskinen er tynn og lett med nydelig finish. Flekkene som oppstår pusser du raskt bort med pussekluten som følger med, så det er ikke noe stort tema.

 

Den er rask og kjører spill på en imponerende måte med HD5650 kortet. Kan spille i timesvis også uten at den går for varm. I tillegg har du byttbar grafikk i operativsystemet som gjør at du sparer strøm når du kjører på batteri og kan bruke Intel grafikkløsningen i steden.

 

6 cells batteriet har imponerende kapasitet på hele 8 timer. Litt avhengig av bruk selvsagt (som alle andre maskiner), men jeg har testet dette og maskinen holder hva den lover. 9 cells batteri har vel inntil 12 timer, men da får man en liten klump på batteriet som ødelegger litt av det slimme designet.

 

Den har optisk støtte på jack utgang, som gjør at du kan koble til optisk utgang på forsterker og kjøre lyd på film i surround, samt spiller av musikk i meget god kvalitet.

 

Maskinen har masser av kraft med sin i5 prosessor, med turboboost som klokker opp prosessoren automatisk når mer kraft er påkrevd. Den støtter også hypertreading. Er meget behagelig å jobbe med. Jeg får absolutt ikke følelsen av noe "billig" produkt. Her får du virkelig MYE maskin for pengene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...