Gå til innhold

Forsterker til fattigmanns-hjemmekino


Anbefalte innlegg

Jeg bor i skrivende stund på en sugen studenthybel, og tenkte å gjøre gradvise oppgraderinger fremover, og ønsker å begynne med forsterker/subwoofer, og eventuelt høyttalere.

 

Akkurat nå er oppsettet sånn:

  • 28" HD-TV/skjerm uten HDMI
  • PC tilkoblet skjermen via DVI, oppløsning 1280x720
  • WDTV live tilkoblet via AV, "dvd-kvalitet"
  • PC'en er tilkoblet et gammelt 5.1-høyttalersett (tror det heter Creative Inspire T5900), men som fronthøyttalere bruker jeg stereohøyttalerne på TV'en
  • WDTV'en har kun lyd i stereohøyttalerne på TV'en
  • Både PC'en og WDTV'en har HDMI-utgang, samt optisk lyd-utgang

Jeg er fullstendig klar over at bildet fra WDTV'en kunne blitt ENORMT mye bedre om jeg hadde hatt en skikkelig TV, og brukt HDMI istedenfor. Men det får vi ta en annen gang.

 

Det jeg vil oppnå nå er å få 5.1-lyd både fra PC'en og WDTV'en, og det via optisk. Dermed trenger jeg en forsterker med 2 optiske innganger, og det hadde vært OK om forsterkeren inntil videre kunne bruke de 5 gamle høyttalerne - slik at det jeg må kjøpe blir begrenset til forsterker og subwoofer. Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg innen et år eller to kommer til å kjøpe en skikkelig TV med HDMI, og da kjøre alt via HDMI.

 

Er det noen som vet om en forsterker som kan passe til mitt nåværende behov, pluss også være grei i fremtiden?

Endret av ch4mp1gn0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...