Gå til innhold

Å være i himmelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du unviker NT sitatet over og snakker om "treenighet" ?

Som du tror betyr at Jesus Kristus og Faderen er en og samme person ?

 

Når det i virkelighten betyr at de er ett, som jo Jesus Kristus selv sier at de er.

 

NT > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett

 

NT > Jeg og Far er ett.

 

Du er ikke kristen hvis du ikke tror det Jesus Kristus sier, WINWIN

OK IHS... Jeg ser poenget ditt i at de er "ett" på samme måte som man og kvinnen skal være "ett".

Men det er fortsatt en forskjell på man og kvinne, på samme måte som det er forskjell på Jesus og Gud.

 

Enig i det?

Det er forskjell på Jesus Kristus og Gud Faderen. Alle kristne er enige i det, WINWIN

Hva i all verden får deg til å tro noe annet ?

 

Godt å høre at du tror det Jesus Kristus her sier om seg selv og Faderen, at de er ett.

Men er det også slik at du tror at Faderen er i Jesus Kristus ?

 

NT > Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

 

Eller føler du som jødene, at Jesus Kristus her går litt for langt ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du unviker NT sitatet over og snakker om "treenighet" ?

Som du tror betyr at Jesus Kristus og Faderen er en og samme person ?

 

Når det i virkelighten betyr at de er ett, som jo Jesus Kristus selv sier at de er.

 

NT > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett

 

NT > Jeg og Far er ett.

 

Du er ikke kristen hvis du ikke tror det Jesus Kristus sier, WINWIN

OK IHS... Jeg ser poenget ditt i at de er "ett" på samme måte som man og kvinnen skal være "ett".

Men det er fortsatt en forskjell på man og kvinne, på samme måte som det er forskjell på Jesus og Gud.

 

Enig i det?

Det er forskjell på Jesus Kristus og Gud Faderen. Alle kristne er enige i det, WINWIN

Hva i all verden får deg til å tro noe annet ?

 

Godt å høre at du tror det Jesus Kristus her sier om seg selv og Faderen, at de er ett.

Men er det også slik at du tror at Faderen er i Jesus Kristus ?

 

NT > Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

 

Eller føler du som jødene, at Jesus Kristus her går litt for langt ?

 

Jeg er 100% enig at Jesus og Gud ikke er samme person - eller samme åndeskapning. Grunnen til at jeg spør er at bl.a katolikker ser på Maria som "Guds mor". Dette tolker jeg dithen at katolikker ser på Gud og Jesus som den samme - Eller Gud er ett vesen, med tre personer som står på kirken.no

 

Dette kaller jeg å trekke det langt. At Jesus er en gjennspeiling av sin far er jeg enig i. På samme måte som en far og sønn (ofte) er like.

 

 

// WINWIN

Lenke til kommentar

Du unviker NT sitatet over og snakker om "treenighet" ?

Som du tror betyr at Jesus Kristus og Faderen er en og samme person ?

 

Når det i virkelighten betyr at de er ett, som jo Jesus Kristus selv sier at de er.

 

NT > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett

 

NT > Jeg og Far er ett.

 

Du er ikke kristen hvis du ikke tror det Jesus Kristus sier, WINWIN

OK IHS... Jeg ser poenget ditt i at de er "ett" på samme måte som man og kvinnen skal være "ett".

Men det er fortsatt en forskjell på man og kvinne, på samme måte som det er forskjell på Jesus og Gud.

 

Enig i det?

Det er forskjell på Jesus Kristus og Gud Faderen. Alle kristne er enige i det, WINWIN

Hva i all verden får deg til å tro noe annet ?

 

Godt å høre at du tror det Jesus Kristus her sier om seg selv og Faderen, at de er ett.

Men er det også slik at du tror at Faderen er i Jesus Kristus ?

 

NT > Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

 

Eller føler du som jødene, at Jesus Kristus her går litt for langt ?

Så du mener ikke att Gud = Jesus?

Bare for å få det på det rene?

Hmm :hmm: Her går du igjen bort i fra dette spørsmålet, WINWIN

Er det fordi du finner det vanskelig og akseptere at Faderen er i Jesus Kristus ?

 

At Jesus Kristus ikke er Gud Faderen betyr ikke at Han ikke er en Gud.

 

NT > I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, uten ham er ikke noe blitt til.

 

Du er enig i at Jesus Kristus er en Gud, er du ikke ?

Lenke til kommentar

..Grunnen til at jeg spør er at bl.a katolikker ser på Maria som "Guds mor". Dette tolker jeg dithen at katolikker ser på Gud og Jesus som den samme..

De gjør ikke det.

 

For katolikker er Jesus Kristus en Gud som blant annet Joh. 1:1 sier at Han er.

Derfor utrykket "Guds mor".

 

Betyr ikke at de mener hun er Gud Faderens mor, kun Gud Sønnens mor.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

He he... Viste at Joh. 1:1 kom til å komme opp... Skal svare deg snart... må bare jobbe litt :)

Joh. 1:1 er ikke det eneste stedet dette kommer frem, WINWIN

 

Etter at Jesus Kristus sier: Jeg og Far er ett. Skjer følgende;

 

"Da tok jødene igjen opp steiner for å steine ham. Jesus sa til dem: «Jeg har vist dere mange gode gjerninger fra Far. Hvilken av dem vil dere steine meg for?» Jødene svarte: «Vi steiner deg ikke for noen god gjerning, men for gudsbespottelse: Du som er et menneske, gjør deg til Gud.» Jesus svarte: «Står det ikke skrevet i deres egen lov: Jeg har sagt: ' Dere er guder'?"

 

Jesus Kristus bekrefter her at Han er en gud, WINWIN

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det jeg må innrømme er at jeg er veldig forvirret på hva IHS snakker om her, Gud i Jesus og ikke i Gud og i Jesus men ikke i Jesus bare i Gud (noe i den duren) Uansett blir sikkert haugevis av innlegg slettet her uansett, er vel ikke direkte topic mye av dette. Men IHS, jeg har ett lite spørsmål:

 

Mener du at himmelen er her på jorden? Dvs de kristne som blir "sanne mennesker" er allerede i himmelen? Dvs at å være i himmelen er å kjenne Gud kjærleik?

Lenke til kommentar

Det jeg må innrømme er at jeg er veldig forvirret på hva IHS snakker om her, Gud i Jesus og ikke i Gud og i Jesus men ikke i Jesus bare i Gud (noe i den duren) Uansett blir sikkert haugevis av innlegg slettet her uansett, er vel ikke direkte topic mye av dette. Men IHS, jeg har ett lite spørsmål:

 

Mener du at himmelen er her på jorden? Dvs de kristne som blir "sanne mennesker" er allerede i himmelen? Dvs at å være i himmelen er å kjenne Gud kjærleik?

Det er ikke så vanskelig som du tror, Tenklitt

 

1. Gud er ånd

2. Alle mennesker har en ånd

3. Mennesket Jesu Kristi ånd, er Gud

 

Derfor sier Jesus Kristus at Faderen er i Ham.

 

*********************

 

Jesus Kristus snakker om himmelriket som noe mennesker kan gå inn i her og nå, les selv.

 

Jesus Kristus > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

 

Paulus sier han og de kristne er i himmelen, les selv.

 

Paulus > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

 

Himmelen er Jesu Kristi kjærlighets rike. Alle de som opplever Jesu Kristi kjærlighet er i himmelen nå. For å komme inn, må du dø og bli født på ny (ikke fysisk)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det jeg må innrømme er at jeg er veldig forvirret på hva IHS snakker om her, Gud i Jesus og ikke i Gud og i Jesus men ikke i Jesus bare i Gud (noe i den duren) Uansett blir sikkert haugevis av innlegg slettet her uansett, er vel ikke direkte topic mye av dette. Men IHS, jeg har ett lite spørsmål:

 

Mener du at himmelen er her på jorden? Dvs de kristne som blir "sanne mennesker" er allerede i himmelen? Dvs at å være i himmelen er å kjenne Gud kjærleik?

Det er ikke så vanskelig som du tror, Tenklitt

 

1. Gud er ånd

2. Alle mennesker har en ånd

3. Mennesket Jesu Kristi ånd, er Gud

 

Derfor sier Jesus Kristus at Faderen er i Ham.

 

*********************

 

Jesus Kristus snakker om himmelriket som noe mennesker kan gå inn i her og nå, les selv.

 

Jesus Kristus > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

 

Paulus sier han og de kristne er i himmelen, les selv.

 

Paulus > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

 

Himmelen er Jesu Kristi kjærlighets rike. Alle de som opplever Jesu Kristi kjærlighet er i himmelen nå. For å komme inn, må du dø og bli født på ny (ikke fysisk)

 

Ok, begynner å forstå tolkningen din av Gud i Jesus og slikt :)

 

Men himmelen, de ekte kristne er altså i himmelen nå? Tror du at det finnes noe enda mer som skal komme "snart"? Dvs at Jesus kommer tilbake og henter alle kristne til himmelen - den mer klassiske tolkningen? (alle til himmelen, via tusenårsriket osv hvis du skal bli litt mer detaljert)

Lenke til kommentar

Ja, alle kristne venter på den nye udødelige kropp de skal få i tillegg til den udødelige ånd de har fått. Dette skjer neste gang Jesus Kristus kommer. Tatt i betraktning hvor fantastisk denne nye ikke jordiske kroppen er, er det rimelig å anta at hele universet vil være tilgjengelig for de kristne.

 

Når det gjelder "tusenårsriket" og "det himmelske jerusalem" så er det, det kjærlighets riket de kristne er i her og nå.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja, alle kristne venter på den nye udødelige kropp de skal få i tillegg til den udødelige ånd de har fått. Dette skjer neste gang Jesus Kristus kommer. Tatt i betraktning hvor fantastisk denne nye ikke jordiske kroppen er, er det rimelig å anta at hele universet vil være tilgjengelig for de kristne.

 

Når det gjelder "tusenårsriket" og "det himmelske jerusalem" så er det, det kjærlighets riket de kristne er i her og nå.

 

Når den himmelske kropp er på plass, skal man fortsatt leve på jorden da? Som i dag, bare uten djevelen og synd? Har du fortsatt mulighet til å være uskikkelig og synde uten djevelen`? Hva skjer i så fall hvis du er uskikkelig?

 

 

Så du mener at tusenårsriket ikke er noe som skal skje, det skjer nå? Bokstavelig talt tusen år? Når startet det? Ikke ved Jesus sin tid vel, det er jo 2000 år siden...

Lenke til kommentar

Alle disse tallen i åpenbaringboken er symbolske, Tenklitt "tusen år" betyr bare svært mange år. Og ja, dette riket eksisterer siden det første århundre da det hele begynte, det er ikke et fysisk rike, derav utrykket "himmelriket"

 

Eksakt hvordan menneskelivet blir i den nye kroppen er det ingen som vet. De som nå ikke tar imot den nye ånd, vil heller ikke få en ny kropp når den tid kommer.

 

I og med at Jesus Kristus selv, blant annet beveget seg opp mot himmelromet i sin nye kropp, er det rimelig og anta, at også alle de kristne vil kunne gjøre det, i sin nye kropp.

 

theascension.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja, alle kristne venter på den nye udødelige kropp de skal få i tillegg til den udødelige ånd de har fått. .

 

Så hvorfor tar ikke kristne selvmord siden denne himmelen etter døden er så fantastisk at de såvidt klarer å vente?

 

Det er jo ikke lov, pr de 10 bud og 7 synder. Vi må følge spillereglene.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Ja, alle kristne venter på den nye udødelige kropp de skal få i tillegg til den udødelige ånd de har fått. .

 

Så hvorfor tar ikke kristne selvmord siden denne himmelen etter døden er så fantastisk at de såvidt klarer å vente?

De kristne har allerede død og blitt født på ny (ikke fysisk), de er i himmelen her og nå.

 

innlegg #52 > https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1243466&view=findpost&p=16002426

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja, alle kristne venter på den nye udødelige kropp de skal få i tillegg til den udødelige ånd de har fått. .

 

Så hvorfor tar ikke kristne selvmord siden denne himmelen etter døden er så fantastisk at de såvidt klarer å vente?

De kristne har allerede død og blitt født på ny (ikke fysisk), de er i himmelen her og nå.

 

innlegg #52 > https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1243466&view=findpost&p=16002426

 

Så da er svaret ditt IHS at å være i himmelen:

 

1. Du (IHS) er i himmelen nå.

2. Å være i himmelen for deg, er å bruke mye tid på diskusjon.no og være dels ignorant, dels nedlatende til ikke-kristne

 

 

Og du mener jeg bør søke himmelen? Forklar den igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...