Gå til innhold

Hjelp til javascript-countdown


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jobber med et tekstbasert spill, hvor man blant annet skal kunne bygge diverse bygninger(:ph34r:). Jeg har allerede en tabell som blant annet inneholder når bygningen fullføres, og denne verdien lagres i en variabel kalt fullført. Er det noen som kunne laget et enkelt javascript til meg som viste en nedtelling fra siden lastes til byggeprosjektet er fullført? Fullført-variabelen fylles i formatet hh:mm:ss, og jeg vil gjerne at nedtellingen skal vises på samme måte. Har allerede prøvd å google det, men alle nedtellinger jeg finner gjelder nedtelling til en spesiell dato.

Endret av w0bni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette scriptet gjev moglegheit for å starte og stoppe ein tidtakar manuelt. Ved hjelp av rette variabler skal du kunne endre scriptet til å starte ved trigging, og stoppe etter x millisekund. Håpar dette kan hjelpe deg litt på veg! :)

 

<script type="text/javascript">
// start Time in to milliseconds.

var a=0
var x
function startCount()
{
   document.getElementById('txt').value=a
   a=a+1
   x=setTimeout("startCount()",(1/1000));
}

function stopCount()
{
   clearTimeout(x)
}

// start Time in seconds .

var b=0
var y
function startCount1()
{
   document.getElementById('Text1').value=b
   b=b+1
   y=setTimeout("startCount1()",1000);
}

function stopCount1()
{
   clearTimeout(y)
}
</script>

Lenke til kommentar

Når siden(hvor timeren skal vises), blir lastet, må du lage et script som gjør følgende:

 

- Sjekker databasen for om det er f.eks en byggning som er under konstruksjon(via ajax f.eks)

- if TRUE, hent tiden som sier når byggningen er ferdig(i unix-timestamp), og lager en countdown som sammenligner denne verdien med nåværende unix-timestamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...