Gå til innhold

Terrorsaken: Kommer den til å bli brukt til å legitimere økt overvåkning?


Anbefalte innlegg

Det skal bli artig å se hva slags grunn øglene finner vedrørende dette for å legitimere økt overvåkning av det norske folk.

 

Jeg tviler sterkt på at dette er reelle terrorister da media og blodsugerne ellers virker å ha vanskelighet med hoste opp noe håndfaste beviser, videre så er det også morsomt å tenke på at disse oppfattede terroristene har kommet inn i landet takket være de samme snakkende hoder som nå skal redde oss fra denne "faren".

Endret av cyclo
Tittel endret da original tittel brøt med retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha, jeg forventer nå at våre "folkevalgte" ser at den enste løsningen på problemet de selv har satt oss i er mere av deres egen kortsiktighet.

 

Jeg kan tenke meg at de innvilger mere penger til nye og mere flotte asylmottak.

Endret av Hambro
Lenke til kommentar

Koordinerte aksjoner er visst blitt en hype. Ifjor "slo politiet til mot trafikkanter" i en samordnet EU/EØS aksjon. Så kan man spørre seg hvorfor det var "nødvendig" å slå til samtidig på bred front mot folk som slurver med bilbelte, snakker i mobilen eller har et defekt kjørelys?

 

Dog kan det hende at den aktuelle saken har et alvorlig preg, og at det faktisk var nødvendig med koordinasjon. Jeg heller mot å tro det. Hvis ikke så har PST dummet seg ut.

Lenke til kommentar

Politikere klarer ikke å holde seg SELV ansvarlige for å ha sluppet inn disse terroristene så da vil de nok bruke det som ytterligere påskudd for å få igjennom DLD saken... selv om den ikke ville hatt noen som helst effekt mot disse terroristene eller andre kriminelle.

Endret av merksnodium
Lenke til kommentar
Det skal bli artig å se hva slags grunn øglene finner vedrørende dette for å legitimere økt overvåkning av det norske folk.

Jeg vet ikke hvilken "terrorsak" du tenker på (i emneteksten), men hvis du mener krigen mot terror, som startet 11. september 2001, er vi på linje.

 

For å svare på spørsmålet ditt: det kan hende at konkrete saker som dukker opp blir brukt som legitimering for mer overvåkning i Norge, men isåfall er det helt på sin plass. Vi trenger å skjerpe overvåkningen av terrorbildet her i landet - kraftig. Det er altfor slapt og tilfeldig, slik det er i dag.

 

Det er forståelig at du er redd for overvåkning, men du burde være mer redd for at noen kanskje har til hensikt å sprenge en atombombe i Oslo sentrum.

 

Jeg tviler sterkt på at dette er reelle terrorister da media og blodsugerne ellers virker å ha vanskelighet med hoste opp noe håndfaste beviser [...]

"Øgler", "blodsugere" og media har jo ikke innsikt i det overvåkningsarbeidet som gjøres. Det er ikke offentlig informasjon. Defor vet ikke du det heller. Vær glad for det, ellers hadde du antagelig ikke fått sove om natten.

 

[...] videre så er det også morsomt å tenke på at disse oppfattede terroristene har kommet inn i landet takket være de samme snakkende hoder som nå skal redde oss fra denne "faren".

Snakkende hoder? Du tenker på dem vi andre kaller "politikere"? Ja, de bestemmer og bestemmer de, vet du. Det ligger i sakens natur at ikke alle er enige om det våre demokratisk valgte representanter bestemmer, så der er du ikke alene.

 

Samfunn, demokrati og sånt er kompliserte greier, men du lærer sikkert en del om det senere i skolen, hvis du vil. Jeg vil anbefale deg å følge godt med i timene, spesielt i Samfunnsfag og Nyere historie. Der kan du plukke opp mange fine ting, lære noe viktig, samt få et helt nytt syn på saker og ting! :thumbup:

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det skal bli artig å se hva slags grunn øglene finner vedrørende dette for å legitimere økt overvåkning av det norske folk.

Jeg vet ikke hvilken "terrorsak" du tenker på (i emneteksten), men hvis du mener krigen mot terror, som startet 11. september 2001, er vi på linje.

 

For å svare på spørsmålet ditt: det kan hende at konkrete saker som dukker opp blir brukt som legitimering for mer overvåkning i Norge, men isåfall er det helt på sin plass. Vi trenger å skjerpe overvåkningen av terrorbildet her i landet - kraftig. Det er altfor slapt og tilfeldig, slik det er i dag.

 

Det er forståelig at du er redd for overvåkning, men du burde være mer redd for at noen kanskje har til hensikt å sprenge en atombombe i Oslo sentrum.

 

Jeg tviler sterkt på at dette er reelle terrorister da media og blodsugerne ellers virker å ha vanskelighet med hoste opp noe håndfaste beviser [...]

"Øgler", "blodsugere" og media har jo ikke innsikt i det overvåkningsarbeidet som gjøres. Det er ikke offentlig informasjon. Defor vet ikke du det heller. Vær glad for det, ellers hadde du antagelig ikke fått sove om natten.

 

[...] videre så er det også morsomt å tenke på at disse oppfattede terroristene har kommet inn i landet takket være de samme snakkende hoder som nå skal redde oss fra denne "faren".

Snakkende hoder? Du tenker på dem vi andre kaller "politikere"? Ja, de bestemmer og bestemmer de, vet du. Det ligger i sakens natur at ikke alle er enige om det våre demokratisk valgte representanter bestemmer, så der er du ikke alene.

 

Samfunn, demokrati og sånt er kompliserte greier, men du lærer sikkert en del om det senere i skolen, hvis du vil. Jeg vil anbefale deg å følge godt med i timene, spesielt i Samfunnsfag og Nyere historie. Der kan du plukke opp mange fine ting, lære noe viktig, samt få et helt nytt syn på saker og ting! :thumbup:

Wow, jeg kikket på profilen din og fant ut at du er hele 50 år gammel! dette forsterker det jeg i den senere tid har bestmt meg for, nemlig å slutte å vise respekt overfor eldre mennesker da de kan gå en hel livstid uten å forstå noe som helst.

Om du ikke har gjennomskuet krigen mot terror som en bløff så må jeg bare beklage at du har nedsatte kognitive funksjoner.

Helt på sin plass med økt overvåkning sier du? la oss for et sekund anta at dette er en reel hendelse og ikke noe som helvetes fordømte tilbakestående satatniske internasjonale politikere stod bak, ville det ikke da være mere logisk å legge ned hele asylinstituttet, eventuelt revurdere hele greia eller i det minsta ta en pause til man har silt ut andre "terrorister" ? selvagt kommer ikke dette til å bli gjort da det ikke tjener politikere og statsmenns parasittiske agenda om å befeste sine egne posisjoner, jeg ser for meg at de er veldig glade nå som endelig fikk legitimert sin eksistens.

 

:thumbup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=DXWoXfyi9y8&feature=player_embedded

 

 

NÅ TRENGER VI DATALAGRINGSDIREKTIVET PÅ PLASS!!!!1111ONEONE SLIK AT JENS OG JONAS KAN BESKYTTE OSS FRA EN FARLIG SITUASJON DE SELV HAR SATT OSS I!!!!111ONEONE.

 

OH PLOX SAVE US MISTER JENS AND JONAS, WE NEED YOU, WE LOVE YOU, WE WANT YOU.

Lenke til kommentar

Er enig i at det ikke er vits i å respektere slike folk som tror de har forstått noe, men som har kjørt seg helt i stå når det gjelder forståelsen av det politiske system og demokrati. Demokrati er ganske enkelt et verktøy for å lulle folk inn i en tro at de faktisk har réelle valg. Dette er to pillárer satt mot hverandre og som holder hverandre oppe gjennom å konstant være uenig om ting og dermed skubbe mot en annen. En slik kontruksjon er svært sterk og den har til hensikt å føre en monoton debatt og de samme folka videre år etter år uten at noe réelt har skjedd. Om den ene siden er mot asylsøkere så er den andre for. Slik deler de massene i to flokker for så å være sikret at de aldri blir toppet av noen som helst, da det alltid vil være en av de som vinner. Det beste verktøy mot revolusjon som eksitsterer pr. i dag.

 

Norge er udugelig på dette med å leke at de fakker terrorister. Terroren mot synagogen var jo en stor fadese. Og jeg vil tippe at vi også denne gangen står ovenfor et system som arresterer personer uten å kunne legge frem noe som helst annet enn fabrikerte beviser eller rett og slett ingenting i en rettsak, men i stedet be om utsettelser på utsettelser og forlenging av varetektsfengsling langt over det som er normalt eller forsvarlig.

 

Som vanlig har de en agenda, og ja, denne kan godt være å få folk til å ønske seg datalagringsdirektivet.

 

At folk tror det finnes folk der ute som bryr seg på noen måte med å sprenge atombomber i Norge, så fortjener de ikke noen respekte, for de er molboere som ikke har beveget seg ut i verden på altfor lenge eller åpnet øynene sine nok til å se hvordan verdens folk lar seg bedra av politikere, media og resten av flokken sin hver forbanna dag.

Endret av schtrongl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FORØVRIG: Bombene de var iferd med å produsere er EKSTREMT skjøre for både vibrasjon, friksjon, støt, og tom. temperaturforandringer.

 

Ergo var målet definitivt i Oslo og antagelig T-bane i rushtid.

Jadda.. Og dette tror du på?

 

Jeg mener, hvor forbanna vanskelig skulle det være å gjøre skikkelig skade i Norge om man gikk inn for det? Det som viser seg gang på gang er at disse Saudi-araberne og andre som sponser disse, gang på gang velger de tilsynelatende nek som ikke har peiling på noe som helst og som alltid ser ut til å bli tatt i siste liten. Hvor dum er man som tror på slikt?

 

Si at jeg inderlig hadde ønsket å gjøre et skikkelig angrep som det lyste av, kunne jeg vel bare kommet til Norge under og oppføre meg som en rederlig kar, for så å få meg en jobb som maler eller noe slikt på en av oljeinstallasjonene på land. Etter å ha jobbet en stund kunne jeg dernest stappe en bag full av eksoplosiver som enten var hjemmelaget, kjøpt på det illegale marked eller ervervet lovlig for den del. På jobben kunne jeg bare lagt bagen fra meg på ett av høytrykksrørene som eksporterer gass og la det hele gå av etter 10-20 minutter. Og vips hadde jeg laget et helvete uten like. I stedet for å rote med så veldig mye kunne jeg like gjerne bare smelt den av på en skolebuss som vanlig passaskjer eller noe i den dur.

 

Jeg mener altså: hvor forbanna vanskelig kan det være å finne noen med litt offervilje og hat blant disse som man påstår kryr av der ute som har en smule intelligens og som klarer å gjennomføre en liten aksjon.

 

Jeg har derfor ingen som helst tro på alt dette. Vi husker jo denne skobomberen her i fjor som media laget et sånt oppstyr utav. Selvsagt visste de straks flyet hadde landet at han ikke hadde eksplosiver i skoen sin. Det var jo bare å ta den av han og undersøke den eller demontere den. Det ville tatt meg toppen 10 minutter å finne ut av. Derimot tok det media mange måneder før de med liten skrift skrev og sa at det ikke var noe som helst av eksplosiver involvert i episoden og at politiet hadde visst dette hele tiden. Er det ikke da, med all den erfaring vi sitter på etterhvert, betimelig å stille kritiske spørsmål til slike arrestasjoner og medieoppslagene som følger? Eller er det slik at både terroristene, media, politiet, og alle de som tror på dette er stokk steike dumme? Det må jo være konklusjonen hvis man ikke tillater kritisk tenkning i slike saker uten å rope på konspirasjonsteorier hver bidige gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen hvor dum er disse, eller hvor dum tror de vi er?

 

De fikk liksom ikke tak i 30% hydrogenperoksid? HA HA.

 

Om de kom inn der med turban og sabel i sliren og så ut som noen mullaer er det kanskje forståelig at apotekteknikern stusset. Hvis de også sa at de ville bruke det til å lage bomber er det også forståelig. Men at PST klarte å bytte 30% hydrogenperoksi med et annet ufarlig stoff klarer jeg ikke å forestille meg. Det ville tatt et par små tester å finne ut at dette var et ufarlig stoff man hadde kjøpt. Det ville også vert null problem for de å betale en annen litt penger for å handle for de, om de selv ikke fikk tak i dette.

 

Alle kan kjøpe dette og det er bare å si at man skal bleke noe treverk om man blir spurt hva det skal brukes til. Det er mange lovlydige ting man kan bruke dette til annet enn å lage bomber, og derfor er det en lovlig salgsvare i Norge.

 

At de i det hele tatt ville lage noe så simpelt og ustabilt som aceton-peroksid stiller jeg meg også undernde til. Det er få som bruker dette svært ustabile stoffet til annet enn detonatorer da det er svært farlig å drasse rundt med seg.

 

At den ene skal ha søkt på olje-bore-kurs er jo også bare et latterlig spill fra media. So what? liksom. For det første hadde han aldri giddet å møte opp de to gangene han hadde søkt. Dessuten er det en grundig sjekk av personell før man slipper ut på platformene. Bare det å få seg en jobb, ettersom det kryr av slike kurs og folk med denne kompetansen, vil jeg tro ville vert vanskelig om man ikke snakker flytende norsk når man stiller til intervju. Hva skal man med en brønn-borer som snakker gebrokkent norsk og som ikke nødvendigvis oppfatter alle beskjder korrekt, og dermed setter millioner av kroner på spill?

 

Hvorfor ikke bare ta et offshore sikkerhetskurs og ta jobb som maler, stillasarbeider eller isolatør. Dette er jo ofte yrker hvor man ansettes over en lav sko etter mitt inntrykk. Det er nok av folk som ikke engang snakker et kvekk norsk som jobber på norsk sokkel i disse yrkene. Det være seg polakker, latviere, finner, grønnlendere og til dels dansker.

 

Så nei, dette blir spennende og det høres igjen ut som det vanlige pisset de kommer med, for å skremme folk til å støtte videre krigføring i Afganistan, få innført generelt mer overvåking, og andre ting de måtte dra nytte av ut i fra slik propaganda.

Lenke til kommentar

Hambro,

 

Hvorfor slenger du edder og galle rundt deg til alt og alle? Ikke bare er folk øgler, snakkende hoder, blodsugere, og helvetes fordømte tilbakestående satatniske internasjonale politikere, men jeg har nedsatte kognitive evner? Kanskje det er du som bør se deg i speiliet og spørre deg selv om du er riktig navla?

 

Din påstand om at jeg ikke "gjennomskuet krigen mot terror som en bløff" er jo helt latterlig. Hva er det jeg ikke har gjennomskuet? Og hvorfor skulle jeg se at den innsatsen som NATO, Norge og verdenssamfunnet gjør i Krigen mot terror er en bløff? Det må du forklare. Er det kanskje slik at din mening den eneste riktige og alle andre er øgler, snakkende hoder, tilbakestående og satanistiske? Akkurat. Det var det jeg trodde. Du har store tanker om deg selv og bare forakt for alle andre.

 

Saken er vel at du er en umoden og kvisete tenåring som freser i frustrasjon over å ikke bli hørt, selv om dine meninger ikke er noe interessante og alt som kommer ut av munnen din, eller tastaturet, er søppel.

Endret av Prognatus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har nok sikkert en del rett i det du skriver om Hambro. Han er nok litt frustrert etter å nylig blitt vekket av Alex Jones og David Icke, og muligens bruker litt vel mye av den retorikken vi finner der. Det er dog mulig å diskutere dette på et saklig grunnlag, og fortsatt si at det kommer mye tull fra media, politikere og ordensmakter og annet i vår verden. Jeg klarer å se det, men ville ikke valgt å bruke slike ord som TS bruker. Dette er bare med på å understreke at han er fersk i konspirasjons-gamet og at han kanskje tar enekelte ting litt for bokestavelig i forhold til dette med øgler og satanisme. Den dagen han fordyper seg i tema vil han nok se at det er en liten sannhet i dette, men langt i fra den versjonen han ser ut til å ha tatt til seg.

 

Men derimot å sette skylappene på seg og tro på alt som blir servert oss på alle områder av betydning, er derimot noe jeg har mindre respekt for. Det er slike folk som har gjort det mulig for de å ha slik makt og som gjør det mulig for de å trykke alt mulig dritt nedover ørene på oss som absolutt ikke har noe med reell frihet eller demokrati å gjøre. Jeg vil nok si at vi om bare noen få år lever i et samfunn som langt overgår de fantasier Aldous Huxley og George Orwell hadde om fremtiden. Og de har helt rett; folk omfavner dette som noe bra og tror at det er slik man skal ha det, og føler dette gjør livet deres bedre. De feiler i å oppdage at de har mistet totalt oversikt, totalt kontroll men i stedet er simple offer som følger strømmen i alt som skjer og gjør sin plikt som nyttige idioter samfunnsborgere.

 

Hadde dette vert en annen kriminell handling enn terror så hadde nok folk vert mye mer på vakt. De ville krevet å se beviser, de hadde vert kritisk og de hadde aldri akseptert måned etter måned med varetekt. Da hadde man dratt inn menneskerettighetsdomstoler og annet humant. Men når det bare er terrorister, så er alt lov plutselig. Kanskje det er en slik tilstand man ønsker i det norske samfunn? Neste gang er det kanskje naboen din som kom over informasjon han ikke skulle ha kommet over, eller fant ut noe lurt som han ikke burde. Politiet drar han med seg uten noen som helst annen siktelse enn at han drev en terror-nettverk. Ignen spør noe som helst kritisk om dette, for det må jo være sant, i og med at det så så veldig koordinert ut og fordi PST påsto at de hadde fulgt planene lenge. Dagen etter står du i et dumt intervju med TV2 og sier; Ja-nei dette kom som et sjokk! Jeg satt ofte å snakket med han på skype, men at han drev et stort terrornettverk var det ingen som hadde trodd. Han var stille og sånn, men han virket jo helt normal, og var alltid grei og hjelpsom med andre. Nei huff, der kan man se hvor naiv vi er - bra at politiet tok han til slutt..."

 

Dette er et helt plausibelt scenario etter min mening etterhvert som folk blir stadig mer hjernevasket på området.

Lenke til kommentar

FrP's Sandberg er jo allerede ute og bruker disse arrestasjonene til politisk vinning; Rykter vil ha det til at amerikanerne ikke er fornøyd med framgangen i etterforskningen, og at pågripelsene kommer for sent. Vips, så er Sandberg frempå og vil ha offentlig gransking... Hvis USA sier hopp, så må vi hoppe, forstås! Stemmer ikke vår lovgivning med deres, så må vi gjøre om på vårt, så klart! ... Spar meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...