Gå til innhold

Min nye MSI GX640


Anbefalte innlegg

Hei,

da har jeg endelig fått tak i meg en ny gaming-maskin, og jeg landet til slutt på MSI GX640, siden 740'en aldri kom på lager.

 

Da jeg skulle starte denne maskina første gangen, fikk jeg blåskjerm. Dette skjedde mange ganger, slik at jeg aldri kom inn i windows. Dette tror jeg skyldes at jeg hadde satt inn USB-musen, noe som jeg har lest om tidligere.

Det hjalp ikke selv når jeg tok den ut, så jeg måtte utføre en OS recovery.

 

Veldig dårlig start må jeg si :/

 

Etter at jeg endelig hadde kommet meg inn på windows, så utførte jeg en 3dmark 06 test, hvor scoren ble ca 11300, noe lavere enn det jeg hadde forventet.

 

Noen som vet om jeg må oppdatere eventuelle skjermdrivere eller andre drivere?

 

Nå har jeg spilt med maskinene i ca 7-8 timer i strekk, så derfor velger jeg å poste bilde av temperaturavlesningen, siden det er noe dette maskina har fått ganske mye pes for.

 

post-29210-1278452873,318_thumb.jpg

 

Maskina står nå hverken på kjøleplate eller fått skiftet kjølepasta, den står bare plassert på bordet slik som hos folk flest, så disse temperaturene vil jeg si er reelle.

 

Når det kommer til vifta, så hører jeg den knapt. Under spilling så merker jeg den ikke i det heletatt, heller ikke nå når jeg skriver dette hører jeg den, så de som klager på den må virkelig være fisefine! :p

 

Det eneste som var litt uvant, var byttet mellom fn og ctrl knappene, men dette tok bare litt tid å venne seg til, så det var ikke noe særlig problem.

 

Jeg er absolutt fornøyd med denne maskina, selv med en lavere 3dmark score enn forventet. Dersom noen har noen tips til eventuelle driveroppdateringer jeg bør gjøre så si ifra! :)

 

takktakk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ... det ville vært i underkant dersom det hadde vært en 5870, det var det jeg mente. I følge Notebookcheck ligger gjennomsnittlig score for 5850 på ca. 10.000 ... litt uklart om dette er med GDDR3 eller GDDR5 minne, dog.

 

Får legge til at vi diskuterer uvesentligheter uansett; Det er resultater i faktiske spill som teller, og 5850 er et bra kort det, i klassen like under toppen, og skal klare de mest krevende spillene på medium grafikk/oppløsning. Temperaturene ser helt fine ut - med tanke på hva som er sett rapportert i GX 740, spesiellt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Om du legger inn DirectX 11 så får du i det minste utnyttet ny grafisk eyecandy på de nyeste spillene ... men i og med at disse nye triksene er ganske så krevende for grafikkortet å kjøre uansett, så spørs det hvor mye du får glede av det ...

Men det kan ikke skade; spill som kun kjører på Dx 9 eller 10 vil fremdeles gjøre det like bra; Dx 9/10 vil ikke forsvinne selv om du legger inn Dx 11. Bare kjør på.

 

I tillegg bør man jo regelmessig sjekke ATI's nettsider for å sjekke om det er kommet nye drivere til kortet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hei,

da har jeg endelig fått tak i meg en ny gaming-maskin,

 

 

Feil! Da har du endelig fått deg ny laptop. Ingen som i det hele tatt tar gaming seriøst ville kjøpt noe annet enn en stasjonær PC.

 

Jasså? Hvorfor?

 

Fordi ytelsen på en laptop ikke er i nærheten av ytelsen til en stajonær.

Lenke til kommentar

Fordi ytelsen på en laptop ikke er i nærheten av ytelsen til en stajonær.

 

Tja, jeg spiller alt på 1680x1050 med settings på high til ultra på alle spill uten problemer på min laptop, så selv om en stasjonær yter bedre faller jo utsagnet ditt om at "Ingen som i det hele tatt tar gaming seriøst ville kjøpt noe annet enn en stasjonær PC" på sin egen urimelighet. Jeg spiller mye, men er avhengig av en laptop siden jeg drar mye rundt på grunn av jobb. Det begynner å bli noen år siden spilling på laptop var synonymt med 10 FPS på laveste oppløsning.

 

Forøvrig er "e-penisen" min rimelig stor og lang i de fleste spillene jeg spiller aktivt, og det har aldri bydd på problemer at jeg spiller på en laptop. :)

Lenke til kommentar

 

Tja, jeg spiller alt på 1680x1050 med settings på high til ultra på alle spill uten problemer på min laptop,

 

Jaja, mange som er fornøyd med det middelmådige. Ikke alle som er fonøyd med 30 fps. Ikke mye jeg kan gjøre noe med. Toyota selger jo flere biler enn Ferrari å.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

De fleste av oss spiller jo litt pc-spill bare for å ha det litt gøy da, LoveAmiga - ikke for å være "seriøs" ...

Kos deg med fps'ene dine du, og la oss andre få lov til å fortsette å flytte maskinene våre dit de trengs, når de trengs, lettvint.

Kos deg med Ferrarien din også, og så kan jeg kjøre min Toyota - over fartsdumper faktisk, og på snø.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...