Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

HÅR under armene = mer svette, eller?


Aksel114

Anbefalte innlegg

HEI! :new_woot:

 

lurte bare på ett ganske simpelt spm, egentli.

gir mer hår under armene mer svette?/større merker?

har fått ekstreme svettemerker under armene i det siste, er ikke akkurat så gøy :whistle:

har veldig mye hår under der nå, er 15 år, har tenkt litt å bruke barberhøvelen under der, viss det hjelper :innocent:

 

men det er jo litt.. ja, vet ikke akkurat hvor populært det er og barbere seg under der som gutt da :whistle:

 

noen som har prøvd? tror dere mer hår = mer svette under der? :whistle: :whistle:

 

 

[ RETT MEG VISS JEG HAR POSTA I FEIL KATEGORI, vet ikke akk hvor mye dette har med halsa og gjøre men... viss det lukter så ille under der så kan det jo være eg kaster opp, og da har det jo egentlig noe med helsa og gjøre? :innocent: ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg googlet og fant dette:

 

http://orakelet.info/10510

 

... Men andre tror at håret er der for å samle opp svette. Det sistnevnte høres veldig fornuftig ut hvis vi vet litt mer om svetten...

 

Personlig er hår = mann, men mengde tross alt. Hva med en liten stuss? :p

 

Anyways tror jeg dette er noe som går over. Du må bare ha litt tiltak og vaske deg under armene (ikke bare når du dusjer/bader), og bruk deo. GG EPICS

Lenke til kommentar

Jeg googlet og fant dette:

 

http://orakelet.info/10510

 

... Men andre tror at håret er der for å samle opp svette. Det sistnevnte høres veldig fornuftig ut hvis vi vet litt mer om svetten...

 

Personlig er hår = mann, men mengde tross alt. Hva med en liten stuss? :p

 

Anyways tror jeg dette er noe som går over. Du må bare ha litt tiltak og vaske deg under armene (ikke bare når du dusjer/bader), og bruk deo. GG EPICS

 

takk for svar, var mye nyttig informasjon :)

bruker ikke sånn der sports deodorant/axe

bruker "parfyme" som armani stick under armene, brude jeg bruke det, eller burde jeg rett og slett gå over til sports deo?

 

ja, blir litt gay og barbere seg kanskje :whistle:

Lenke til kommentar

En sånn aluminiumklorid "deo" bruker du på helt ren og tørr hud omtrent en gang i uken. Når du sover. Den skal hjelpe på svetting, men kan faktisk øke svetten andre steder, men det er vel bare slik det MÅ være. Vi svetter for å fjerne avfallstoffe fra kroppen blant annet, så litt må vi alle tåle. men den aluminiumklorid saken er altså grei å prøve! En annen ting kan være å bruke deoderant, ikke parfymelukt. Deo skal til en viss grad gi perspirasjonskontroll

 

http://www.nivea.no/products/show/26967

 

Dette blir da noe annet enn å bare ha på parfymelukt lignende deo. Det funker dårlig i lngden å kamuflere bort svettelukt med parfyme. Dessuten så må du ikke ha på deo på svette. Sørg for å ha på deo på ren, tørr hud og la den tørke ganske mye FØR du tar på deg t-skjorte osv... Deo OPPÅ svettelukt lukter JÆVLIG! og deo som stort sett bare har blitt klint inn i t-skjorta får ikke mulighet til å gjøre jobben.

 

Et annet tips kan være å stusse litt under der. Ikke fjerne alt viss du ikke "må", men kanskje gjøre det litt kortere evt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...