Gå til innhold

Kamera med HD video søkes


Anbefalte innlegg

Jeg har et Nikon D40 kamera som er bra, men det begynner jo å bli gammelt + det har ikke HD video.

Jeg søker etter et kamera som har minimum 720p helst 1080p, men som også er bra og moderne til stillbilder.

 

Jeg er bare en hobbyfotograf, så er ikke sånn veldig innført i alle de tekniske detaljene rundt stillfotografering, men vil ha moderne bra kvalitet selvfølgelig.

Camera Raw må også støtte raw formatet til kamera..

 

Edit: http://www.amentio.no/Avdelinger/Foto-video/Digital-speilrefleks-%28SLR%29/Kamera/Canon-EOS-550D-Digital-SLR-4463B019-1066453.aspx

 

Dette virker jo rimelig bra og ok pris? Bra review på dpreview.com også.. Noen meninger om dette?

Endret av coax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

550D er nok det beste valget om video er prioritet, men husk på at autofokusen under videoopptak ikke er noe å skryte av. Panasonic GH1 har nogenlunde god autofokus, men videocodecen takler ikke 1080P særlig godt, så der har du i praksis et 720P-kamera.

 

Om du kan leve uten særlig til autofokus, er nok 550D et trygt valg. Du bør dog påkoste deg en ekstern mikrofon (ala Røde Videomic), uansett hvilket systemkamera med videofunksjon du kjøper.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe ett av de speilløse kameraene dersom autofokus i video er en prioritet? Jeg kjøpte nettopp et Sony NEX-5 til fruen, og hun er allerede helfrelst både på fotografering og video (videoen er riktignok uten manuell kontroll, men ganske fin kvalitet IMO).

 

Hvordan funker AF under film opptak på NEX-5?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet videofunksjonen på kameraet selv, men utifra konas små videosnutter av noen fugler ved andedammen og slikt, ser det ut til å fungere akkurat som en forventer av en skikkelig autofokus, dvs kjapt og fint. Bildekvaliteten på videoene virker også meget bra, synes jeg.

 

Skal heller legge ut litt info om jeg får lov til å leke litt mer med det, men å bøffe med konas elskede kamera vet jeg ikke om er lurt helt ennå! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...