Gå til innhold

Har jeg driti meg ut.. og kjøpt noe helt annet en et capture card?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, om du kobler den til TVen så skjer det jo ingen ting. TVen sender jo ikke ut signaler?

 

Kobler du den til tingen TVen er koblet til så burde det funke. Evt til noe annet som sender ut signaler :)

 

Jeg har koblet til lyd kablene .. usb til pcen og den video greia til tven.. må jeg kanskje gå scart kontakt eller? liksom? :(

Lenke til kommentar

Skal ikke påstå er det fremdeles er slik med nye LCD/Plasma/etc.-TVer men før kunne man hente bilde ut fra SCART-pluggen i TV-ene. Men man måtte ha kabel som gikk riktig vei. F.eks. Fra SCART til RCA (phono) hvor SCART gikk i TV-en og RCA (phono) ble plugget inn i en videoopptager. Enten med en kabel med riktig "retning" eller hvis kabelen hadde en bryter hvor man valgte inn/ut. Har ingen opptaksenheter her nå så får ikke testa på min plasma.

Lenke til kommentar

Skal ikke påstå er det fremdeles er slik med nye LCD/Plasma/etc.-TVer men før kunne man hente bilde ut fra SCART-pluggen i TV-ene. Men man måtte ha kabel som gikk riktig vei. F.eks. Fra SCART til RCA (phono) hvor SCART gikk i TV-en og RCA (phono) ble plugget inn i en videoopptager. Enten med en kabel med riktig "retning" eller hvis kabelen hadde en bryter hvor man valgte inn/ut. Har ingen opptaksenheter her nå så får ikke testa på min plasma.

Det funker også på en del nye flate TV-er, men bare med analoge signaler (f.eks. fra scart eller analog kabel-TV).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...