Gå til innhold

Installere OS X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Panther? Ville nok heller skaffet meg minst Tiger, helst Leopard, og hvis det er en Intelmaskin - Snow Leopard.

Kanskje. Men vil ha minst mulig krevende OS, og da valgte jeg Panther. Det er vel den det har vært minst tull med + at den er ganske ny i tillegg :)

 

Snow Leopard kan jeg bare glemme! 128MB RAM og 400Mhz PPC G4 prosessor hjelper nok ikke særlig ;) Noen som vet hvordan jeg kobler til nettet på disse maskinene med Mac OS 9?

 

Jeg får bare opp en lang liste med masse modemer. Jeg har en SpeedTouch router, Telenor og vanlig kabel. Syns det blir litt komplisert å måtte ringe opp tjenere, oppgi IP adresser og retningsnr osv. Finnes det ikke en enklere metode? :/

Lenke til kommentar

Snow Leopard er uaktuelt, det er bare for Intel-maskiner. Leopard vil nok ikke gå så veldig bra, men tror du kunne klart deg med Tiger. Ble overrasket over hvor svak den er, men tror kanskje den kan klare Tiger på en god dag.

 

Du trenger forøvrig bare å plugge i en kabel i nettverkskortet for å få den på nett, og la den sette seg opp med DHCP.

Lenke til kommentar

Snow Leopard er uaktuelt, det er bare for Intel-maskiner. Leopard vil nok ikke gå så veldig bra, men tror du kunne klart deg med Tiger. Ble overrasket over hvor svak den er, men tror kanskje den kan klare Tiger på en god dag.

 

Du trenger forøvrig bare å plugge i en kabel i nettverkskortet for å få den på nett, og la den sette seg opp med DHCP.

Ja, men liker best Panther, eller Jaguar jeg da :)

 

Hvor setter jeg opp DHCP?

Er litt ny på Mac OS 9 :/

Jeg gikk i Nettverksassisenten. Den spurte meg om jeg ville sette opp med Modem eller nettverk. Er det noe inne på "Modem" eller "Nettverk" jeg skal endre, eller er det et anna sted?

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med OS 9, nærmeste er å ha sett en maskin som kan kjøre det, men trykk på "Nettverk" og velg at den skal motta innstillinger automatisk. Da finner den det sikkert.

Ok, skal teste :)

 

Jeg har to harddisker og vil gjerne installere OS X Panther/Jaguar på den ene, og beholde OS 9 på den andre. Kan jeg velge hvilken harddisk jeg vil starte når jeg booter?

Eller må jeg velge startupdisk i OS-et?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...