Gå til innhold

Enkeltemne på UiO?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gjort meg ferdig med mastergraden min på UiO. Nå er det ut i arbeidslivet!

 

Nå er det sånn at det knytter seg flere fordeler til fortsatt å være student ved UiO. For det første er det billig treningssenter der. For det andre gir det meg billigere buss å være student med studentbevis. Og for det tredje tror jeg det er slik at jeg ikke behøver å betale tilbake lånet mitt i Lånekassen så lenge jeg fortsatt er student - er det riktig?

 

Uansett, jeg tenkte at jeg skulle melde meg opp til et enkeltemne på UiO neste høst, bare for å få disse fordelene. Er det riktig at dette er mulig, eller overser jeg noe? Er det noe annet jeg i så fall kan gjøre? Og hvis jeg har tenkt riktig, behøver jeg engang å møte opp til eksamen i enkeltemnet? Det betyr ikke noe for meg hvordan det går i emnet - jeg har allerede fått jobb!

Endret av Frank_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare søke opptak til mastergradsemner? Argumentasjonen din andre steder leder meg til å tro det er master i rettsvitskap du har - hvorfor ikke ta litt relevant videreutdanning? ;-)

 

Du trenger ikke betale tilbake til Lånekassa så lenge du består fortsatt utdanning - du skal ikke bare være påmeldt til emner. Hovedsaklig skal du også være i utdanning på heltid for å slippe å begynne å tilbakebetale.

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare søke opptak til mastergradsemner? Argumentasjonen din andre steder leder meg til å tro det er master i rettsvitskap du har - hvorfor ikke ta litt relevant videreutdanning? ;-)

 

Du trenger ikke betale tilbake til Lånekassa så lenge du består fortsatt utdanning - du skal ikke bare være påmeldt til emner. Hovedsaklig skal du også være i utdanning på heltid for å slippe å begynne å tilbakebetale.

Ganske riktig - jeg har en mastergrad i rettsvitenskap, og det var mastergradsemner jeg tenkte på.

 

Så med andre ord; som deltidsstudent (ett mastergradsemne) får jeg neppe betalingsutsettelse? Slik forstod jeg i alle fall informasjonen på Lånekassens hjemmesider.

Lenke til kommentar

For å få betalingsutsettelse til deltidsstudier er det et vilkår at det kunne blitt gitt studiestøtte til deltidsstudiet. Dette medfører at du minst må være "halvtidsstudent" altså 15 studiepoeng per semester. I tillegg må du ikke ha høyere inntekt enn 232 151 i 2010 (siden du er ferdig jurist nå trenger du bare 6 måneders fritak).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...