Gå til innhold

Får ikke tilgang til filer på herpet harddisk


Anbefalte innlegg

Plutselig ville ikke min Ubuntu starte opp mere, Tydeligvis noe feil med filsystemet evt, hd.

 

Setter jeg inn Ubuntu livecd ser den harddisken, men den klarer ikke montere den.

 

Backtrack klarer å montere den og jeg ser filene på den.

 

Tenkte jeg skulle reinnstallere en eller annen distro på den, men vil forsøke å berge enkelte filer.

 

Men når jeg går inn på f.eks mappen med bilder vil ikke bildene vises selv om info om størrelse med mere på hver fil kommer fram. Kan derfor heller ikke kopiere dem over til annen lagringsenhet selv om jeg kjører root i Backtrack.

 

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt alt som tenkes kan nå. Forskjellige live-cd'er og også fsck. Det går ikke å formatere den en gang, så det må nok ny disk til.

 

Merkelig egentlig ettersom den kommer fram i biosen. Men Gparted kan heller ikke formatere den.

Endret av pjuik
Lenke til kommentar

Hvilke feilmeldinger kommer opp når du ikke får mountet, ikke får lest filene...?

 

Hvis du smører deg veldig godt med tolmodighet og har intime kjennskaper til navene og størrelsene på filene du vil hente ut kan du prøve dette.

 

Utenom det kan du kanskje prøve å dumpe filsystemet til en annen disk, kan være du kan hente noe av dataene ut på den måten.

e2image -r /dev/<disk> <disk>.image
mount -o loop <disk>.image /media/tmp

Er ikke sikker på om det vil virke med din ødelagte partisjon, men det er verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...