Gå til innhold

BK: 911 Turbo


Anbefalte innlegg

Fire utvalgte favoritter av en 911 Turbo

 

Alle er gjort om til svart/hvitt, men hvor bare enkelte områder/farger har fått bli med.

 

Kameraet er et Nikon D700.

 

Nikon 18-35mm @ 18mm, f/11 - ISO 200

post-45726-1278191954,6281_thumb.jpg

 

Tamron 28-75mm @ 75mm, f/8 - ISO 200

post-45726-1278191974,5699_thumb.jpg

 

Nikon 18-35mm @ 26mm, f/11 - ISO 200

post-45726-1278192001,7047_thumb.jpg

 

Nikon 18-35mm @ 18mm, f/8 - ISO 800

post-45726-1278191988,1007_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk dere, jeg er enig i at parkeringsskiltet burde få bli - det sitter fint der oppe i hjørne, og uten farger fremstår det i mine øyne ikke så altfor forstyrrende.

 

Det som er gjort i photoshop er "selective coloring" biten, det vil si at jeg har et saturation layer hvor jeg demper fargene helt, og henter opp områder med en brush hvor jeg vil ha med fargene.

Lenke til kommentar

joda. absolutt fine bilder. fine vinkler og fint at du fjernet de unødvendige fargene. ble mere flyt i bildet da. mindre forstyrrende elementer.

 

Har ingenting å si på det tekniske. men dette er bilder man har sett før, så er ikke så spennende, selv om det er en fin bil :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bilde 1: Jeg likte ikke effekten perspektivet gir. I stedet for de smekre linjene fra en 911 får du en bil som ser misformet ut.

 

Bilde 2: Greit bilde. Tror du hadde fått en hvassere effekt om du bare beholdt de to blå stripene som går parallelt med bilen, og i tillegg gjorde fargen tydeligere slik som i bilde 3. Og så ville jeg forsøkt å bli kvitt skiltet, i hvert fall unngått å selektere fargene.

 

Bilde 3 og 4 synes jeg ble nokså ordinære.

Lenke til kommentar

I og med at bilen er grå(?) og omgivelsane er nokså sterile (stort sett betong), var det vanskeleg for meg i alle fall å sjå at bilda var gjort om til svart/kvitt. Dei elementa som har farge står ikkje så mykje ut som du kanskje hadde tenkt. Hadde du parkert bilen i litt mindre sterile omgivelsar - f.eks. i ein park, eller på gata, med folk og andre bilar som passerar, gjerne litt blurry - så hadde effekten vore tydelegare.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger dere.

 

Når det gjelder perspektivfordreiningen i det første bildet, så er det litt sånn jeg liker å bruke vidvinkelobjektiver. I dette tilfellet er det å forstørre den allerede overdimensjonerte bakenden, det er tross alt her det skjer på en 911 :D

 

Selektive farger var i utgangspunktet ikke planen, men på grunn av den nøytrale fargen ble det en grei løsning på å fikse de mange refleksjonene og forskjellige fargetemperaturene i lysrørene. Jeg syns det funker bra, særlig liker jeg hvordan interiøret fortsatt er troverdig, i forhold til hvordan øyet ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...