Gå til innhold

Ødelagt CF 8gb - redde bildene


Anbefalte innlegg

Jeg er kommet hjem fra ferie, og minnekortet ble dessverre ødelagt på turen. Er det noen som har erfaring/tips til hva jeg kan gjøre?

 

Først beskrivelse av feilen:

Jeg hadde akkurat tatt bilder med kameraet (Canon EOS 400D) og det hadde vært av noen minutter når jeg tok ut minnekortet og skulle kopiere ut bildene til en pc jeg aldri har brukt før. Koblet til minnekortleseren og lot den installere seg og koblet deretter til minnekortet. Ingenting skjedde. Tok så ut minnekortet og prøvde noen ganger til med samme resultat. Det kom melding om at pc'en ikke hadde fått skrevet data til minnekortet (jeg hadde ikke prøvd å skrive noe til det). Når jeg så putter det inn i kameraet igjen så får jeg opp feilmelding om at minnekortet er ødelagt, vennligst bytt minnekort.

 

Nå når jeg er hjemme på min maskin og prøver får jeg ikke kontakt med kortet. Jeg har prøvd å se om RescuePRO fra Sandisk som fulgte med Extreme III Compact Flash kortet finner noe, men eneste jeg får er følgende feilmeldinger som ligger vedlagt. Disse meldingen kommer det mange av når jeg trykker ignore. Med forskjellige LBA og blocks.

 

Noen som vet hva som er feil og hvordan jeg kan fikse det selv? Eller må jeg sende det inn til IBAS eller IPnett?

 

PS. Kanskje lagd en sticky om redding av bilder/filer her med programmer, selskaper osv.?

post-5142-1278073453,5999_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...