Gå til innhold

Legitimt opprør


Anbefalte innlegg

I dag så jeg en video om Legitimt opprør, eller Lawful Rebellion, av en fyr som heter John Harris fra England. Videoen handlet om hvordan samfunnet har bygget opp en illusjon om personen fremfor mennesket, og hvordan personen er knyttet til jurisdiksjonen som har fylt landene.

 

Harris protesterer på hvordan samfunnet har knyttet oss som mennesker opp mot en samling bestemmelser (ikke lovene) som vi aldri har godkjent, viser eksempler på hvordan politiet (og samfunnet) prøver å knytte oss opp mot disse bestemmelsene uten at vi en gang vet om det. Han forsøker også å vise hvordan vi kan unngå det.

 

Videoen (serie på 5 biter) kan sees her, og er en virkelig øyevekker:

http://www.youtube.com/watch?v=V0IM7Hobd_k

 

Diskusjonen

Det jeg da lurer på, er hvordan dette kan oversettes til det norske samfunnet. Hvordan vi kan gå frem for å undersøke disse tingene selv, og hvordan vi kan unngå dem. Jeg ønsker ikke å bli en lovløs person, men jeg ønsker heller ikke å urettvist bli bestemt over eller gi fra meg makten over meg selv eller mine egne eiendeler.

 

Spørsmålet er: Har vi blitt lurt inn i et samfunn med helt latterlige regler, uten at det er juridisk rettvist?

 

Synspunkter, tanker og meninger er velkomne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er øyevekkeren? Det er mye lett retorikk og begrepsforvirring, men det handler i bunn og grunn om at han mener at sosiale konstruksjoner er "illusjoner" og dermed kan han forkaste de.

Han ser ut til å mene at et "company" må være profittorientert og forveksler organisasjoner og organer med bedrifter, velvel, han får da lov til å ha den meningen, det er i bunn og grunn en organisasjon som er registrert hos d&b.

 

Det hele bunner vel egentlig ut i debatten rundt samfunnskontrakten og hvordan samfunnet skal være bygget opp og han har noe imot konstruksjonen valuta, nasjonalstatens suverenitet og han har noe imot statens rolle i samfunnet slik den eksisterer i England.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spørsmålet er: Har vi blitt lurt inn i et samfunn med helt latterlige regler, [...]
Vi er født inn i dette "samfunnet" (o.k.s. Staten) og fått dens lover og regler dratt over hodet uten vårt samtykke. Den eneste måten man kan slippe unna, er å flykte, som krigsflyktninger. Vi har ingen indre medfødt rettighet til å bo i dette landet i Statens øyne, vi har kun de rettighetene de ønsker å innvilge oss, som oftest ut av egen vinning.
[...] uten at det er juridisk rettvist?

Nei. Staten bestemmer hva som er juridisk rettvist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...