Gå til innhold

Lian Li PC-A71F eller Corsair Obsidian 800D?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge ny PC, og har allerede bestemt meg for alle komponenter, men det er én ting jeg dveler litt ved. Skal jeg velge Lian Li PC-A71F eller Corsair Obsidian 800D?

 

Det jeg liker ved A71F er at det er en dør, og generelt det utvendige designet. Det jeg ikke liker er at det ikke er svart inni, og at det ikke er en opplagt kabelskjulingsmulighet. Jeg har "googlet" litt, og har funnet ut at det er mulig, men siden jeg er en førstegangsbygger så vet jeg ikke hvor lett det egentlig er.

 

Unødvendig å si er det akkurat motsatt med Obsidian 800D. Jeg liker det innvendige designet, men ikke det utvendige noe særlig. Jeg har også hørt at det ikke egner seg for luftkjøling. Er det sant, eller er det bare Antec-fanboys prat?

 

Uansett så setter jeg stor pris på om noen som eier et av kabinettene skulle gi litt tilbakemelding, og for så vidt folk som bare vet litt om dem men ikke eier et av dem.

 

Takk på forhånd!

 

PS: De ligger i samme prisområde, så det er ikke et problem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg veldig glad i utseendet til 800D, og jeg syntes det var veldig enkelt å bygge i det. Jeg kan ikke akkurat uttale meg om temperatur med luftkjøling (ihvertfall) på CPU, da jeg har en H50 factory-sealed vannkjølingsenhet for denne, men når det kommer til å rute kabler og romslighet, så er det ingen tvil for meg om at 800D må være noe av det ypperste på dette feltet. Mine temperaturer ligger ihvertfall på CPU: 40*C, MB: 30*C, NB: 61*C, SB: 41*C ved load (spilling over 5 timer i 1920x1080 med alt på maks untatt AA som er satt til x4 av smak og behag-grunnlag). GPU ligger omtrent på 68*C (den kan til tider gå litt høyere ettersom når på døgnet jeg sjekker). For meg er disse temperaturene helt greie, untatt NB, men ASUS sa visst at det var en helt grei temperatur for mitt hovedkort.

 

fronfan.jpg

 

Har byttet standard inntak-viften i bunnen med en Akasa White LED 1200rpm (kjører på 1385 men) vifte, og så har jeg plassert H50 som uttak oppe bak. Har installert 3 120mm Red LED 1200rpm (kjører nærmere 1400rpm disse også O-o) vifter i toppen og eksperimenterer enda litt med hvordan de skal leke med luftstrømmen; akkurat nå er de satt til to inntak og et uttak i midten (det later til å gi meg de beste temperaturene "merkelig nok"). Og så har jeg en Silverstone HDD-bay som blir benyttet til enda et inntak i fronten. Venter enda på en Antec Spot Cool som jeg har tenkt til å plassere mot NB for å se om jeg får noe bedret kjøling på denne, siden personlig synes jeg den temperaturen var noe høy, selv om ASUS sier den er helt fin.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Begge to er absolutt flotte kabinett. Selv valgte jeg 800D pga jeg foretrakk det nøytrale og moderne utseendet.

 

Mitt kjøler veldig bra. Jeg har 3 vifter i toppen hvor den fremste trekker luften ut mens de 2 drar luft inn. Har en AMD X6 (4.1Ghz) som ligger på ca 35-40 C under harde og lange gaming kvelder, mens SB og NB ligger på ca 40-45.

 

Så kjølingen er langt ifra dårlig i 800D. Og plassen og hvordan du kan skjule kabler er bare fantastisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GUD! Hvorfor lager de ikke en krysning av begge?! Hadde gladelig betalt et par hundrelapper ekstra for det!

 

Men, uansett, ingen som eier Lian Li-kabinettet? Skulle likt å få noen reaksjoner fra dem også.

 

Heller litt mot Lian Li-kabinettet, men jeg er redd for at jeg til slutt gir etter for min rasjonelle side, som støtt og stadig forteller meg at jeg burde velge funksjonalitet fremfor utseende. Søren, enkelte ganger er jeg litt for smart! :D

Endret av usynligomnatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...