Gå til innhold

Grafikkort uten HDMI, kan HDMI på hovedkort brukes?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bommet litt på grafikkort da jeg spesifiserte opp maskin; det har ikke HDMI utgang.

Men, hovedkortet mitt har innebygget HDMI-utgang.

Jeg har ikke montert sammen maskinen enda, men lurer på om jeg plugger skjermen i HDMI fra hovedkortet, brukes grafikkortet i det hele tatt da?

Eller kan jeg like godt ta det ut?

 

Det er ikke så veldig stress å bare bytte til DVI på grafikkortet, men da kortet er rimelig lavbudsjetts er det og et alternativ å bare ta det ut om det bare står der og varmer opp resten av maskinen :)

 

Hovedkortet er et ASUS P7H55-M PRO H55 Socket-1156

, CPU er en Intel Core™ Dual i3-530 og grafikkortet er et HIS Radeon HD 4550 512MB DDR3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plugger du skjermen i HDMI utgangen som er på hovedkortet, vil normalt ikke det HD 4550 kortet brukes i det hele tatt. Med mindre BIOS finner ut at du har et PCIe grafikk kort og bestemmer seg for å bruke det, da vil du ikke se en dritt på skjermen fordi BIOS skiftet til PCIe kortet. Så det HD 4550 kortet kan du bare la være å sette inn.

 

Hvis du bommet på grafikk kortet, er det jo bare å sende det tilbake til Komplett og få tak i nytt med HDMI utgang.

Du vil jo få bruke PCen uansett fordi hovedkortet har innebygd Intel grafikk kort, ikke verdens best, men duger jo til vanlig bruk.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

... da vil du ikke se en dritt på skjermen fordi BIOS skiftet til PCIe kortet. Så det HD 4550 kortet kan du bare la være å sette inn.

 

...

Du vil jo få bruke PCen uansett fordi hovedkortet har innebygd Intel grafikk kort, ikke verdens best, men duger jo til vanlig bruk.

 

Det var noe sånnt jeg mistenkte ja, takk for oppklaringen.

Kortet ble mer bare kastet med på lasset da jeg bestilte, jeg skal bruke PCen i stua som mediesenter og kravet til maskinvaren er stor sett at den klarer film i HD, holder kjeft og ikke blir for varm.

Vil tro det innebygde kortet klarer å dra win7 og film i HD?

Lenke til kommentar

Alle ATI korta har HDMI ut støtte inkl lyd fra ATI's lydbrikke via vedlagte dongel.

Alle ati kort av 4XXX og 5XXX serie jeg har kjøpt har dette ligget med i forpakningen.

 

Det som legges med fra HIS bør være et slikt.

The HIS DVI to HDMI Adapter for ATI 4000/ 3000 series (Product Code: HHDMI4071) is required to fully utilize the audio through HDMI features)

post-35394-1277546249,4219_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at det ofte følger med DVI/HDMI adapter, prøvde det på mitt HD 4870 kort, masse rare farger. Prøvde så HDMI kabel rett i ett annet HD 4870 kort, og fikk normale farger. Klart det kan variere hvordan de adapterne takler DVI til HDMI men jeg vil si det beste er å ha en HDMI utgang på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...