Gå til innhold

Diskusjon: Metallica vs. Megadeth!


nybb

Anbefalte innlegg

Orker ikke svare på barnslige innlegg. Fokuser på å lage et godt og saklig innlegg med detaljerte beskrivelser, så kanskje jeg gidder å ta deg seriøst Anarkorken, for det der, blir bare dumt.

 

Barnslige innlegg? Vær så snill :nei2:

 

Linker til et innlegg jeg skrev i sommer der jeg føler arrogansen og barnsligheten din virkelig kom frem. Anbefaler de interesserte å lese de 3 første sidene i denne tråden.

 

Nybb er håpløs å argumentere mot. Uansett hva man sier eller hvor mange ganger man minner han på at musikk er subjektivt svarer han bare: "Ja, det er greit, men Megadeth er bedre".

 

EDIT: Glemte linken min :closedeyes:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1240219&view=findpost&p=15858440

Endret av Hestekølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, Megadeth er teit og ekkelt.. :nei:

 

Litt mer alvorlig, hva med å bare være glad for å ha 2 kule band som Metallica og Megadeth?

Hvorfor krangle over hvem som er best, størst og alt det der når vi heller bare kan nyte den kule musikken som vi er så heldige å få.

 

Så, er det noen som kan anbefale noen album av Megadeth som jeg kan høre på? har såvidt i det siste begynt å høre på Megadeth.(taklet ikke den stemmen som dave synger med, men har begynt å venne meg til den)

 

Jeg liker vanlig nugatti bedre enn nugatti crisp. same shit :cool:

 

Og for å ikke virke dønn seriøs, Metallica er etter MIN smak bedre enn Megadeth på alle mulige måter :)

Endret av jajamensen
Lenke til kommentar

Æsj, Megadeth er teit og ekkelt.. :nei:

 

Litt mer alvorlig, hva med å bare være glad for å ha 2 kule band som Metallica og Megadeth?

Hvorfor krangle over hvem som er best, størst og alt det der når vi heller bare kan nyte den kule musikken som vi er så heldige å få.

 

Så, er det noen som kan anbefale noen album av Megadeth som jeg kan høre på? har såvidt i det siste begynt å høre på Megadeth.(taklet ikke den stemmen som dave synger med, men har begynt å venne meg til den)

 

Jeg liker vanlig nugatti bedre enn nugatti crisp. same shit :cool:

 

Og for å ikke virke dønn seriøs, Metallica er etter MIN smak bedre enn Megadeth på alle mulige måter :)

 

Wow...tenk om alle tråder kunne konluderes med kun en setning! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så, er det noen som kan anbefale noen album av Megadeth som jeg kan høre på? har såvidt i det siste begynt å høre på Megadeth.(taklet ikke den stemmen som dave synger med, men har begynt å venne meg til den)

 

 

Bra Megadeth-album (mi meining):

 

Rust in Peace - 10/10, 100/100, terningkast 6. Whatever.

So Far, So Good, So What - kjempealbum, undervurdert.

United Abominations - undervurdert plate. Deilig melodisk metal (ikkje så veldig thrashy, om det er det du er ute etter)

Peace Sells...but Who's Buying - Fantastisk bra.

 

 

Ellers et godt innlegg. Er sjølv stor fan av begge banda, og ler av folk som føler dei er forplikta til å "velge side".

Lenke til kommentar

Orker ikke svare på barnslige innlegg. Fokuser på å lage et godt og saklig innlegg med detaljerte beskrivelser, så kanskje jeg gidder å ta deg seriøst Anarkorken, for det der, blir bare dumt.

 

Barnslige innlegg? Vær så snill :nei2:

 

Linker til et innlegg jeg skrev i sommer der jeg føler arrogansen og barnsligheten din virkelig kom frem. Anbefaler de interesserte å lese de 3 første sidene i denne tråden.

 

Nybb er håpløs å argumentere mot. Uansett hva man sier eller hvor mange ganger man minner han på at musikk er subjektivt svarer han bare: "Ja, det er greit, men Megadeth er bedre".

 

EDIT: Glemte linken min :closedeyes:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1240219&view=findpost&p=15858440

 

Jeg har detaljerte argumenter for hvorfor, da kan ikke innlegget tolkes som barnslig selv om jeg er arrogant.

 

Jeg er ikke håpløs å argumentere mot, jeg suger til meg alt motparten sier, men jeg kan jo ikke skifte parti, for jeg har hørt alt av begge bandene, mange ganger, og har derifra trekt en konklusjon. Det jeg ikke gidder, derimot, er å argumentere mot noen som ikke har hørt alt av bandet, og har trekt konklusjonen av at Metallica er best i hele verden <3<3<3 før de som mye som har hørt 10 sanger av Megadeth.

Lenke til kommentar

Orker ikke svare på barnslige innlegg. Fokuser på å lage et godt og saklig innlegg med detaljerte beskrivelser, så kanskje jeg gidder å ta deg seriøst Anarkorken, for det der, blir bare dumt.

 

Barnslige innlegg? Vær så snill :nei2:

 

Linker til et innlegg jeg skrev i sommer der jeg føler arrogansen og barnsligheten din virkelig kom frem. Anbefaler de interesserte å lese de 3 første sidene i denne tråden.

 

Nybb er håpløs å argumentere mot. Uansett hva man sier eller hvor mange ganger man minner han på at musikk er subjektivt svarer han bare: "Ja, det er greit, men Megadeth er bedre".

 

EDIT: Glemte linken min :closedeyes:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1240219&view=findpost&p=15858440

 

Jeg har detaljerte argumenter for hvorfor, da kan ikke innlegget tolkes som barnslig selv om jeg er arrogant.

 

Jeg er ikke håpløs å argumentere mot, jeg suger til meg alt motparten sier, men jeg kan jo ikke skifte parti, for jeg har hørt alt av begge bandene, mange ganger, og har derifra trekt en konklusjon. Det jeg ikke gidder, derimot, er å argumentere mot noen som ikke har hørt alt av bandet, og har trekt konklusjonen av at Metallica er best i hele verden <3<3<3 før de som mye som har hørt 10 sanger av Megadeth.

Så det du sier er at man må høre alt av noe man ikke fikser å høre på før man begynner å trekke en konklusjon?

Lenke til kommentar

Ja. Det er samme sjanger som Metallica, så det må du hvis du vil at folk skal ta deg seriøst, eventuelt komme med noen solide argumenter på hvorfor du ikke liker det lille du har hørt. Gjerne ta låt for låt og si hva du ikke liker med den.

La oss si du ikke fikser å høre på Iron Maiden at all! Du orker rett og slett ikke å høre ferdig en sang en gang. Må du da høre på HELE diskografien for å si hvorfor du ikke liker de?

 

Men..! Jeg hadde digga Megadeth om vokalen ikke hadde vært så råtten. De har mange kule riff, det skal de ha. Men dave kan desverre ikke synge i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Da må du kanskje sette på en annen låt av Iron Maiden da! Tilleggsnote til Lycanthrope: Jeg fant faktisk 2-3 låter som falt meg i smak

 

Vokalen var råtten i mine ører også. Han kan rett og slett ikke synge. Tornado of Souls er et eksempel. Nå digger jeg det, men syntes det var rart.

 

Anbefaler deg å sette på disse låtene, de kan mykne deg opp litt:

- A Tout Le Monde

- She-Wolf

- Disconnect

- Hook In Mouth

- Peace Sells

- Holy Wars... The Punishment Due

Lenke til kommentar

Da må du kanskje sette på en annen låt av Iron Maiden da! Tilleggsnote til Lycanthrope: Jeg fant faktisk 2-3 låter som falt meg i smak

 

Vokalen var råtten i mine ører også. Han kan rett og slett ikke synge. Tornado of Souls er et eksempel. Nå digger jeg det, men syntes det var rart.

 

Anbefaler deg å sette på disse låtene, de kan mykne deg opp litt:

- A Tout Le Monde

- She-Wolf

- Disconnect

- Hook In Mouth

- Peace Sells

- Holy Wars... The Punishment Due

Holy Wars er fet! Den og Symphony Of Destruction er fete sanger.

Lenke til kommentar

Da må du kanskje sette på en annen låt av Iron Maiden da! Tilleggsnote til Lycanthrope: Jeg fant faktisk 2-3 låter som falt meg i smak

 

Vokalen var råtten i mine ører også. Han kan rett og slett ikke synge. Tornado of Souls er et eksempel. Nå digger jeg det, men syntes det var rart.

 

Anbefaler deg å sette på disse låtene, de kan mykne deg opp litt:

- A Tout Le Monde

- She-Wolf

- Disconnect

- Hook In Mouth

- Peace Sells

- Holy Wars... The Punishment Due

Holy Wars er fet! Den og Symphony Of Destruction er fete sanger.

EDIT: Vokalen er fortsatt råtten :w00t:

Lenke til kommentar

åfaen.. nybb, som hestkølle har sagt flere ganger er argumentene dine helt på jordet, du er faen meg mer fucktarda enn bestemorra til faren din. f.eks. dette med at du sier 1: han megadeath gitaristen er bedre enn kirk, og du sier at skills kan måles! hvordan kan du da fortsatt argumentere for at han megadeath gitaristen er bedre enn kirk da han ikke engang er på listene hestekølle linket, mens kirk er blant de beste!

 

kkøpqknma

Lenke til kommentar

hestekølle, dine tåpelige argumentasjonsteknikker er til å le av. jeg synes du oppfører deg direkte truende, dine personangrep over nett er heller ikke spesielt fornærmende.

Han hørr hvertfall på riktig musikk... :whistle:

 

*hører

 

det er jo subjektivt! musikksmaken din er ikke unversell, det er langt ifra du som bestemmer hva som er god og dårlig musikk. så begynn å argumenter, isteden for å si "metallica er best" uten å argumentere. :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar

hestekølle, dine tåpelige argumentasjonsteknikker er til å le av. jeg synes du oppfører deg direkte truende, dine personangrep over nett er heller ikke spesielt fornærmende.

 

Men den er fortsatt 10x bedre enn Nybbs måte. "Megadeth er best" er det eneste han presterer å si.

 

hehe, kan stemme! men han tar det hvertfall på en saklig måte og med en normal tone. hva er vitsen med å slenge dritt å ha en såpass fucked attitude?

Lenke til kommentar

hestekølle, dine tåpelige argumentasjonsteknikker er til å le av. jeg synes du oppfører deg direkte truende, dine personangrep over nett er heller ikke spesielt fornærmende.

Han hørr hvertfall på riktig musikk... :whistle:

 

*hører

 

det er jo subjektivt! musikksmaken din er ikke unversell, det er langt ifra du som bestemmer hva som er god og dårlig musikk. så begynn å argumenter, isteden for å si "metallica er best" uten å argumentere. :thumbup: :thumbup:

Ja, det er subjektivt. Men det virker ikke som om Nybb har skjønt at det er det. Jeg sier at jeg ikke fikser Megadeth, og jeg sier hvorfor. Jeg kan ikke huske å ha sagt at Metallica er best. Jeg innrømmer greit at Megadeth har mange fetere riff enn det Metallica har. Jeg sier hvorfor jeg ikke liker megadeth, jeg sier ikke hvorfor metallica er best. Men den måten Nybb trykker Metallica ned i grusen er heelt på trynet. :)

Lenke til kommentar

hestekølle, dine tåpelige argumentasjonsteknikker er til å le av. jeg synes du oppfører deg direkte truende, dine personangrep over nett er heller ikke spesielt fornærmende.

Han hørr hvertfall på riktig musikk... :whistle:

 

*hører

 

det er jo subjektivt! musikksmaken din er ikke unversell, det er langt ifra du som bestemmer hva som er god og dårlig musikk. så begynn å argumenter, isteden for å si "metallica er best" uten å argumentere. :thumbup: :thumbup:

Ja, det er subjektivt. Men det virker ikke som om Nybb har skjønt at det er det. Jeg sier at jeg ikke fikser Megadeth, og jeg sier hvorfor. Jeg kan ikke huske å ha sagt at Metallica er best. Jeg innrømmer greit at Megadeth har mange fetere riff enn det Metallica har. Jeg sier hvorfor jeg ikke liker megadeth, jeg sier ikke hvorfor metallica er best. Men den måten Nybb trykker Metallica ned i grusen er heelt på trynet. :)

 

ja, det er jeg enig i. nybb's argumentasjonsteknikk er ikke på sine fulle 5. som hestekølle tidligere sa, han presterer ikke annet enn å si "megadeth er best". men ikke snakk deg bort, for det var ikke dette jeg ville fram til. du sa at hestekølle hørte på "riktig" musikk, og han er tydeligvis langt mer fan av metallica. og samtidig sier du at det er subjektivt. hvorfor klage på nybb når du gjør akkurat det samme selv?

Lenke til kommentar

hestekølle, dine tåpelige argumentasjonsteknikker er til å le av. jeg synes du oppfører deg direkte truende, dine personangrep over nett er heller ikke spesielt fornærmende.

 

Men den er fortsatt 10x bedre enn Nybbs måte. "Megadeth er best" er det eneste han presterer å si.

 

Vel, min oppfatning er da at Megedeth er best, og nei, det er langt ifra alt jeg presterer å få frem. Jeg ønsker at folk som så vidt har sjekket ut Megadeth skal fordype seg før de sier at det suger. Jeg har hørt alt av begge band, så jeg kan med god samvittighet velge et av dem som favorittband, uten å trenge å forklare meg, men jeg har fortsatt mange ganger i løpet av denne tråden forklart meg. Ingen her klarer å få frem et pip om hvorfor Metallica er best. Anarkorken, for eksempel. Metallica er bare best!! er en gjenganger i denne tråden, og det holder ikke for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...