Gå til innhold

Hvilket Mmorpg venter dere på?


Hvilket Mmorpg venter du på?  

132 stemmer

  1. 1. Hvilket Mmorpg venter du på?

    • Final Fantasy 14
    • Star wars - The Old Republic
    • Guild Wars 2
    • The Secret World
    • Project 13 (Fallout-Online)
    • All Points Bulletin
    • Stargate Worlds
    • World of Darkness Online
    • Warhammer 40k Dark Millenium
    • Tera Online
    • Lego Universe
    • Rift
      0
    • WoW : Cataclysm


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller har mmorpger begynt å bli mer or mer useriøst eller kjedelig? Får liksom ikke den samme følelsen som jeg hadde da jeg spilte wow for første gang, hadde det så utrolig gøyt enten om jeg spilte alene eller med venner, mye gøyere med venner så klart. Men etterhvert som den ene utvidelses pakken kom etter den andre så ble wow meningsløst og lite gøy.

 

Etter å ha vært i et av-og-på forhold med wow i 4 år så har jeg sluttet for en stund siden og har spilt andre diverse mmorpger slik som aoc, warhammer, darkfall. Den ene floppet til den andre.

 

Har mistet totalt interessen av mmorpg, failer de å lage spill som holder på folk eller virker det som kroppen har sluttet å produsere endorfiner? Nå vet jeg ikke om det hjelper å ta en avstandsforhold til mmorpg en god stund for å så komme tibake senere. Men savner virkelig den følelsen da jeg spilte wow, det var en sann glede å lvle fra 1-60.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så noe lignende i Lord of the Rings Online. I starten fikk jeg en solid wow-følelse, og da mener jeg ikke World of Warcraft. Bare noe så banalt som å plukke opp en bøtte, fylle den med vann og kaste vannet på en flamme for å slukke den var noe jeg aldri hadde opplevd før i et MMO, og historien var helt suveren. Faktisk var det så bra laget at jeg syntes det var utrolig morsomt å være en hobbit og sette all æren min i å levere posten rundt om i The Shire og hente tilbake ødelagte paier. Og ikke engang begynn med de episke oppdragene i selve historien, og spesielt med andre folk (både spillere og NPCer som Legolas og Gimli). Det var helt fantastisk, for å si det mildt.

 

Men s¨så kom første expansion, Mines of Moria. Jeg så virkelig frem til det, men da jeg prøvde det ble jeg svært skuffet. Før jeg fikk dra inn i Moria måtte jeg først gjennom en hel drøss gørrkjedelige oppdrag for å hente planker og sånt tull, noe som var en solid turn-off. Jeg fikk endelig møte selveste The Wtcher, men ble beordret til å stikke av. Da jeg endelig kom inn i Morai fikk jeg et legendarisk våpen som ødela hele spillet. Alt dreide seg nå om å grinde, grinde og grinde for å levle våpnet (!) Når det endelig var høyt nok level fikk jeg gamble og kanskje få en bra egenskap på våpnet. Som regel fikk jeg noe dritt som ødela våpnet fullstendig, så jeg måtte grinde et nytt et. Når jeg kom litt opp i level var våpnet ubrikelig, så jeg måtte få et nytt og grinde det. Og grinde. Og grinde. Det i seg selv var kjedelig nok, men i tillegg var Moria håpløst kjedelig. Vi snakker masse blå grotter, og selvsagt den "legendariske" kombinasjonen høye stup og fiender med knockback. Utrolig morsomt i lengden...

 

Men jeg holdt da ut, kom til den andre siden av fjellet og møtte alvene igjen. Det var litt bedre, men så kom andre expansion, Siege of Mirkwood. Det burde ha vært bra, men var så håpløst dårlig planlagt at jeg gikk lei etter noentimer. Det ble nådestøtet for meg. Når selv LotRO er dødt for meg er det fint lite håp for andre.

 

Når det er sagt gleder jeg meg mer og mer til Star Wars: The Old Republic. Jeg er en stor fan av de gamle filmene, men hatet episode 1 - 3. Da jeg prøvde å se Clone Wars-filmen første gang orket jeg ikke engag slite meg gjennom den, men da jeg nylig så den på nytt endte jeg opp med å kjøpe første sesong av The Clone Wars-serien på DVD og så hele greia på to dager. Sesong 2 kan ikke komme fort nok. :D Jeg har fått troen på Star Wars igjen og vil ha mer! :D

Lenke til kommentar

Tester Guild Wars nå. Er det verdt å kjøpe Guild Wars 1 allerede nå? Ettersom det tar såpass lang tid før Guild Wars 2 kommer ut?

 

edit: Er det slik at det ofte er offline? Ser bare online brukere i Byen, ingen andre steder. Hvis det er slik, it sucks. Føles det som en singelplayer spill hele tiden? For det er slik jeg føler det nå.

Endret av Lightpixel
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har mmorpger begynt å bli mer or mer useriøst eller kjedelig? Får liksom ikke den samme følelsen som jeg hadde da jeg spilte wow for første gang, hadde det så utrolig gøyt enten om jeg spilte alene eller med venner, mye gøyere med venner så klart. Men etterhvert som den ene utvidelses pakken kom etter den andre så ble wow meningsløst og lite gøy.

 

Etter å ha vært i et av-og-på forhold med wow i 4 år så har jeg sluttet for en stund siden og har spilt andre diverse mmorpger slik som aoc, warhammer, darkfall. Den ene floppet til den andre.

 

Har mistet totalt interessen av mmorpg, failer de å lage spill som holder på folk eller virker det som kroppen har sluttet å produsere endorfiner? Nå vet jeg ikke om det hjelper å ta en avstandsforhold til mmorpg en god stund for å så komme tibake senere. Men savner virkelig den følelsen da jeg spilte wow, det var en sann glede å lvle fra 1-60.

 

Regner med WoW var ditt første MMO, og det er nok der nøkkelen ligger. Ditt første MMO er ofte det beste, og det er vanskelig å toppe det.

 

WoW var nok noe nytt, men du blir lei av alt. Og når stort sett alle andre MMO følger samme oppskrift så blir det nesten det samme med noen små forandringer (og generelt mye mindre innhold og "polish"). Du har gjort alt sammen før.

 

Det er nok viktig å ikke ha for store forventninger så blir det lettere å glede seg over spillet, selv om det kanskje ikke blir det samme som første gang du spillte WoW.

Lenke til kommentar

Tester Guild Wars nå. Er det verdt å kjøpe Guild Wars 1 allerede nå? Ettersom det tar såpass lang tid før Guild Wars 2 kommer ut?

 

edit: Er det slik at det ofte er offline? Ser bare online brukere i Byen, ingen andre steder. Hvis det er slik, it sucks. Føles det som en singelplayer spill hele tiden? For det er slik jeg føler det nå.

 

For at du skal kunne spille med andre spillere utenfor byene, så må de være i gruppe med deg når du går ut av byen.

 

Jeg ville kjøpt GW nå om jeg var deg (om du liker det), det er jo ekstremt billig også nå også.

Lenke til kommentar

GW går vel heller under CORPG? siden du aldri er i en "åpen verden". Det er kun i hubber/byer du kan se andre folk og må gruppe med de derfra. Mange viker fra spillet på grunn av dette, men klarer du å se forbi dette er det et fantastisk spill, med noe av de beste gameplay mekanikkene jeg har sett i noe MMO.

Det blir ikke release i 2010 det kan du bare glemme med engang. Tviler også på at det blir vår utgivelse heller, dessverre. Kommer nok ut på høsten 2011.

MEN Anet har sagt at Beta ikke er så altfor langt unna, så om du er heldig kan du klare å lure deg med der.

Jeg skal iallefall gjøre alt i min makt for å få tilgang til den. Jeg vil faktisk gå så langt å si at jeg er villig til å betale for beta tilgang.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i at første MMO ofte er det beste, men for meg var det det andre. Jeg spilte Star Wars Galaxies (pre CGU) først. Det var utrolig bra med store åpne verdener klare til utforsking. Det jeg ikke likte var missionsystemet med termialer og generiske oppdrag. De kraftige buff'ene vi fikk var både bra og ødeleggende. Solo-groups er jo egentlig latterlig i ett MMO. De få storylinemissions som en kunne gjøre var enten latterlig enkle (med eller uten buffs) eller hårreisende vanskelige (uten buffs). Det var ingen skikkelig progresjon og tuning på de.

 

WOW fikset dette på ypperlig måte med sine oppdrag, med fin bakgrunnshistorie til oppdragene, en følelse av at du gjorde noe før en gikk videre og fed-ex-oppdrag til neste område en kan gjøre ny oppdrag i, og hvor historien fortsetter. End-game content var også noe WOW gjorde mye bedre enn SWG.

 

Jeg gleder meg mest til SWTOR siden de har et så sterkt fokus på historedrivet, og full voiceover. Jeg var først litt skuffet over "tegneseriestilen" til spillet, men har innsett at det kan funke veldig bra siden MMOs krever mye maskinkraft og lav ms. Ved å gjøre grafikken litt enklere blir spillbarheten som regel mye bedre. Håper bare animasjonene blir litt bedre enn det som vises i videoer i dag. Løping med annet enn rifler ute ser litt for kunstig ut.

 

Jeg er også veldig spent på TSW men jeg er foreløpig veldig avventende til det spillet. Det er fortsatt en god stund igjen til det lanseres og foreløpig er det for lite offisiell info (spesielt ingame) om TSW til at jeg vil la meg hype av det enda.

Lenke til kommentar

Jeg spilte AnarchyOnline som mitt første spill, og det var i 2002.. jeg savner enna den sinnsyke følelsen av total noobness i en gedigen verden.

 

Wow startet jeg med i 2006 og har spilt helt frem til våren 2010, hadde ikke den samme følelsen her, men det hadde jeg ikke regnet med heller, trur aldri den følelsen kommer tilbake, den er rett og slett Episk! Wow er jeg helt ferdig med, makan til gridfest som det ble...

 

Jeg trur ditt første møte med en online verden , og den følelsen du får da du begynner å utforske spillet er noe du aldri finner igjen, da mmorpgs er mye de samme, men det gjelder å finne et spill du føler er Deg, og ikke la deg stresse av å bli bedre,høyere level, MÅ ha det beste våpene etc, da blir man lei og utbrent..

 

jeg gleder meg sykt til neste MMorpg, for da trur jeg at jeg ikke skal la meg rive med lvl-festen/item grinden, og heller ta det sinnsykt med ro og få med meg alt, da varer nok spillet lenger :)

Lenke til kommentar

Har nå spillt Lego Betaen i noen måneder, og det er som en drøm for oss som vokste opp med ufattelige mengder lego i svarte poser og esker. Men om jeg kommer til å gå for det når det slippes, er heller tvilsomt. Warhammer 40k universet frister mye mer, anbefaler folk å lese litt om det universet, det er så utrolig gjennomført og svært.

Skal nok prøve de fleste store MMORPG som kjem, men tør ikke svare på hva eg kommer til å slå meg til ro med.

Lenke til kommentar

Jeg fikk et spørsmål her i tråden for en liten stund siden, om hvorfor jeg gledet meg sånn til Lego Universe..

 

 

Før jeg skal svare på det, skal jeg fortelle litt om mitt forhold til MMORPG-spillene som sjanger..

 

Jeg har vel sjeldent/aldri kommer over level 30 i et spill, og de to jeg har prøvd er World of Warcraft og Lord of the Rings Online..

 

WoW var mitt første, og det ble kjøpt uten at jeg visste hva det var.. jeg fikk det for meg, samme dag som release, at jeg ville kjøpe det siden jeg hadde hørt så mye snakk om det, så jeg stakk innom Spiderman i Oslo på tur til jobb, sa jeg ville ha den Collectors Edition, og jeg måtte derfor komme tilbake til åpningen ved midnatt.. Gjorde nå, og var en av de 20 første som fikk tar i CE i den køen, og var vel den eneste i køen som ikke hadde spilt beta, og var GARANTERT den eneste som ikke visst hva WoW var.. jeg tror jeg knapt visste at det var et MMORPG-spill, eller hva det innebar.. men, når jeg kom hjem, så ble jeg skikkelig hekta! Kjempeartig! Det var ikke så lenge da, for etter en tid, så ble jeg vel lei rundt level 20.. Prøvde det litt frem og tilbake i ettertid, men blir alltid litt lei og hadde vel en char på level 27 som det høyeste..

 

 

Så kom Lord of the Rings Online, og som fan av Tolkien og Middle-Earth de siste 16 årene, så var det noe jeg var gira på å prøve..

 

Og her kommer litt av poenget; Uansett hvilket MMORPG man spiller, så kommer følgende scenario i en eller annen form; Du kommer til en liten landsby og innbyggerne der har sett noen ulver luskende rundt om natten, så du får i oppdrag å drepe 10 av dem for å holde bestanden nede og jage dem vekk.. Som sagt så gjort, så gjør du dette, og du er den nye helten! Men, ikke lenge etter kommer det en annen henvendelse og de snakker om at de har sett et enda større beist i skogen like ved, ikke bekreftet, men nord-øst var retningen den ble sett.. Du tar på deg oppdraget igjen, tusler avgårde, og ganske riktig så møter du på beistet! Tar selvfølgelig livet av det, og du er en enda større helt enn hva du var før, og du fikk en ganske så bra skatt på kjøpet.. Her er problemet mitt! Spiller man med andre i MMORPG så hender det OFTE at man hjelper andre som ikke har "tatt beistet" enda, og hjelper med å ta det en tur til.. Dette blir HELT FEIL for meg! Jeg har jo allerede beseiret beistet, og det er derfor "umulig" for meg -rollespillmessig, siden jeg liker å leve meg litt inn i karakteren jeg spiller- å hjelpe til med slike oppdrag! Derfor så spiller jeg solo så godt som alltid.. Men, det at beist som jeg har tatt spawner igjen, blir veldig ødeleggende for meg.. Samme problemet er hvis jeg går som level 20 i et farlig område, hvor ingen andre "tør å gå" (altså av innbyggerne som er redde noe for noe), og sloss mot MOBS som er på samme level som meg, så kommer en level 30-fyr og bare suser igjennom og tar de jeg sloss mot med bare noen få slag, så blir det også helt galt for meg, siden det er "jeg som er helten", hehe..

 

Så kan man vel med rette si at MMORPG ikke er sjangeren for meg, men så er det noe med disse spillene også.. de er så store og egentlig veldig gjennomført! Slik som når jeg spilte LotRO (som en over her bekskrev), så bare elsket jeg å løpe rundt som hobbit og gjøre små tjenester, løpe med pai, beskjeder, etc.. drepe 10 ulver her og 15 bjørn der! Gøy! Og området som lages er jo såååå stort også! Et kjemperollespill, rett og slett!!

 

 

Så kommer Lego Universe, og som alle andre har jeg bygget og lekt enormt med Lego i min barndom, og i en alder av 32 er fortsatt Lego veldig gøy (spesielt nå i spill-format). Og det er i dette spillet jeg tror jeg bare kan sette meg ned, spille, og ha det gøy! Ikke bry meg om rollespill-elementer, siden det nok ikke vil være så realistisk slik at jeg ikke trenger å "leve meg inn i en Lego-figur", slik som jeg gjør som en Hunter / Warrior eller noe i et "seriøst" -spill! Derfor gleder jeg meg til Lego Universe! Fordi jeg (muligens) endlig bare kan tøyse rundt og ha det gøy! :)

 

 

Det andre jeg gleder meg til er The Old Republic, og det er jo ene alene pga Star Wars -universet! Og som en annen over her også sa, jeg elsker episode 4-6, men heller ganske så skuffet over 1-3, men noen få unntaksscener her og der (Jar-Jar Binks MÅ DØ!!). Det var noe snakk om at det skulle tilpasses til litt solo-spill, så jeg vil i hvert fall prøve det, så får vi se hva som skjer! :)

 

 

Huff.. det ble mye dette, og mye tull og urelevant for de fleste, sikkert..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til Aerrevan, et skikkelig carebear pve spill med rp. Kom akkurat inn i betaen. Sjansen for at de får til et skikkelig pve spill med rp er kanskje ikke så stor, men digger at noen faktisk prøver.

 

Gleder meg jo litt til fallout, tera, guild wars, og cata, men har liksom ikke allverdens forventninger, rekner med jeg har sett alt før. Gleder meg egentlig alltid til et nytt mmorpg, håper alltid at det skal fenge.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Med FFXIV på trappene gleder jeg meg virkelig til et MMO igjen. Sitter i skrivende stund og leker med i open beta. Har tidligere blitt noen timer i FFXI, LOTRO og EVE, samt testing av EQ2 og AO. Har over tid gått lei de fleste, så jeg er spent på hvor lenge jeg holder ut i FFXIV... GW2 ser også spennende ut, ikke minst fordi de vil skape en dynamisk verden som endrer seg avhengig av valg folk tar.

 

Sist jeg sjekket opp Stargate: Worlds var studioet bak spillet konkurs og alt arbeid med det satt på vent. Om det kommer? Håper det, men tvilsomt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...