Gå til innhold

Kjøp av nytt hovedkort. 1156 eller 1366?


Merko

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal oppgradere Hk, CPU og Ram.

 

Hvilken socket bør jeg gå for av 1156 og 1366?

Vil helst ha det "nyeste" :p

 

CPUen blir av i7. Kan dere også komme med et forslag til hovedkort? Pris ca. 1500,- +- et par hundre. Bør støtte minst 16gb med minne.

 

Setter pris på hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du i det minste et godt argument for å velge socket 1366 :thumbup:

Ikke noe galt med socket 1156, teknisk sett er dette den nyeste type Hovedkort, men ikke nødvendigvis det beste. Alle typer socket 1366 som støtter SLi/Crossfire (og det er vell alle om jeg ikke tar feil) kjører SLi/Crossfire i full 16x16 båndbredde. Når det gjelder socket 1156, kjører de SLi/Crossfire i 16x4x eller 8x8x båndbredde. Vanligvis kjører socket 1156 Hovedkort i prisklassen opp til og med 1500 kroner SLi/Crossfire i 16x4x, mens de dyrere Hovedkortene kjører SLi/Crossfire i 8x8x båndbredde. Når da prisen på disse socket 1156 Hovedkortene kommer opp mot samme pris som et meget godt socket 1366 Hovedkort, vil jeg da si at valget heller mot socket 1366.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk :)

Kom over denne oppgraderingspakken:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

 

Siden jeg trenger HK\CPU og Ram, så er vel dette et greit kjøp?

 

hei! er i samme båt som deg :)

 

Jeg har sett lignende pakke fra dustinhome, som koster 300 kr mer og har 1600 Mhz ram ! Den fra komplett har bare 1333 mhz Ram

 

Takk :)

Kom over denne oppgraderingspakken:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

 

Siden jeg trenger HK\CPU og Ram, så er vel dette et greit kjøp?

 

Skal du drive med Overklokking? Har samme HK og RAM, det funker greit, men gir etter; etterhvert... :p

 

Ellers er det et veldig greit kjøp sålenge du er fornøyd med prisen :)

 

:dontgetit: hva mener du me det ? Gir etter :roll: har du klart å klokke med det hovedkortet til 4 Ghz ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Langt fra alle x58/1366 hovedkort som støtter SLI, mange av de billigste har droppet dette for å spare en hundrelapp så man må se nøye etter - var nær å gå på en bommert selv med netshop sin oppgraderingspakke. Ser at komplett sin som det var linket til derimot har.

 

Litt irrelevant iogmed at du har ati, men tenkte bare å nevne det :-)

Endret av findon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...