Gå til innhold

Hvilket lomme-videokamera skal jeg velge!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i den situasjon at jeg skal til utlandet om et par uker, wohoo. Er i besittelse av ganske heavyloads av speilrefleksutstyr så er ganske dekket på den biten.

 

Det som er casen er at jeg mangler noe bra videokamera, så jeg er på jakt etter et lommekamera som kan hjelpe meg litt med og forevige ferien min. Det hadde vært konge!

 

Jeg håpte jo selvfølgelig dere kunne hjelpe meg så her kommer noen absolutte do and donts;

 

 

- Lang batterilevetid[/color]

- Stativstøtte[/color]

- Mulig for utskifting av minne (Minnekort)[/color]

- HD (Må være HD-kamera 720p eller mer)[/color]

- Bildestabilisator[/color]

 

- Ikke dyrere en 3,000,- (Prisklasse 0,- - 2,500,-[/color]

- Ikke større en at den går i lomma[/color]

- Ikke noe "kjipa" merke[/color]

 

 

Zoom driter jeg i med tanke på prisklasse, vil uansett få en dårlig blurry som vil ødelegge all gleden med HD-filmen.

 

Disse kandidatene er de jeg har sett for meg, forslag? Ulemper og fordeler mottas med takk

 

Sony Bloggie-MHS-CM5

 

Sony Bloggie-MHS-PM5

 

Creative Vado Pocket Video Cam HD (3rd Gen)

 

Flip Video MinoHD

 

Forslag mottas med takk, tar også imot andre gode kameraer som dere smartinger vet om :-)! Give me som input!

Endret av Kentt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette med tanke på stillbilder, så ville jeg styrt unna alle kandidatene du har listet opp. Disse er hovedsaklig til video, og er egentlig ganske r*vva til stillbilder.

 

Har du tenkt på dette til video, så har du postet i feil kategori :)

 

En annen ting, er at du vil ikke ha noen kjipe merker. Verken Creative eller Flip er gode, anerkjente videomerker. Så om du skal filme, så er Sony Bloggie det jeg ville valgt av disse. Usikker på forskjellen på CM og PM. Men merk at med disse bittesmå kameraene er både batterilevetid og bildekvalitet ganske så begrenset, og stabilisatoren er stort sett kun digital.

Lenke til kommentar

Okei! Nå har jeg funnet en kandidat barramdadmamdam! Det er, Sony MHS-CM5!

 

Det som jeg nå lurer på er, jeg har dårlig erfaring med japanphot og vil slippe de hvis det er mulig. Derfor har jeg kommet over "Dustin Home", er disse seriøse? Aldri hørt om dem før!

 

Isåfall bestiller jeg der, billigere var det også! Noen tanker rundt det?

 

Takk for svar!

 

Kent

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet. Men for øyeblikket befinner jeg meg i Telemark. Med arbeidstid 10-18-30 11-19.30 så jeg er litt lost, akuratt der! Hehe!

 

Men jeg har en japanphoto i Haugesund, problemet er at jeg får ikke prøvd kameraet. Og må evt kjøpe der, vil egentlig ikke det. Men må man så må man!

 

Hmm..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tråden er gammel og død, men eneste med treff på Mino HD.

 

Dama fikk Mino HD på jobben, faktisk fikk alle på jobben hennes det. Etter kort tids bruk sluttet det å virke og vi leverte det inn igjen. Sammen med en hel haug andre på jobben hennes. Erstatingskameraet funket fint en stund, men så er det like dødt. Denne gang med masse videoer som jeg naturlig nok ikke får ut..

 

Søker man litt på nett har dette kameraet et issue hvis det blir stående i en USB-port for lenge. Da stopper enheten å ta lading og så ender det sine dager med å lyse rødt i den ene LED-pære som viser at den filmer. 

 

Så dette kameraet anbefales IKKE. Så får det heller være at bildekvaliteten var god som gull (sett i forhold tl pris og størrelse). Finn noe annet!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...