Gå til innhold

Office 2000 og 2003 problem


Anbefalte innlegg

jeg har et problem.. jeg har en .doc dokument på 700mb og mange bilder... men nå står det at " There is not enough memory or disk space to display or print the picture..... jeg har mye plass igjen 100gb og det gir ikke mye mening har endre virtuel ram om også... men hjalp ikke... noen forslag? ikke noe klipp og lim over i nytt dokument el noe.. men noe som gjør slik at de blir visst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være et problem som ikke er relatert til office også.

 

Sjekk hvor mye plass det er igjen på windows-partisjonen. Når du skriver ut noe, så vil det opprettes utskriftsfiler (eller hva jeg nå skal kalle dette) i en mappe som heter print spooler (evt forkortelse for dette) en ellerannen plass i windows-mappa.

 

Disse filene kan oppta stor plass og det er da vesentlig at det er nok plass på disken. Det spiller da ikke noen rolle HVOR dokumentet ligger.

 

[edit]

Programmet Treesize er godt egnet til å finne ut hvilke mapper som opptar mye/mest plass dersom du ønsker å rydde litt på disken.

 

Og ja det finnes liknende programmer som ser mer fancy ut, slik som f.ex HDGraph eller JDiskReport - Men synes selv at Treesize er mest oversiktlig.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Kan være et problem som ikke er relatert til office også.

 

Sjekk hvor mye plass det er igjen på windows-partisjonen. Når du skriver ut noe, så vil det opprettes utskriftsfiler (eller hva jeg nå skal kalle dette) i en mappe som heter print spooler (evt forkortelse for dette) en ellerannen plass i windows-mappa.

 

Disse filene kan oppta stor plass og det er da vesentlig at det er nok plass på disken. Det spiller da ikke noen rolle HVOR dokumentet ligger.

 

[edit]

Programmet Treesize er godt egnet til å finne ut hvilke mapper som opptar mye/mest plass dersom du ønsker å rydde litt på disken.

 

Og ja det finnes liknende programmer som ser mer fancy ut, slik som f.ex HDGraph eller JDiskReport - Men synes selv at Treesize er mest oversiktlig.

 

 

Jeg har en partisjon og det er c så???hva vil du fram til ?

Lenke til kommentar

noen forslag?

Mer RAM i maskinen? (Det er jo ikke gitt at det er diskplassen som er problemet her.)

 

Er det multimegapixel-bilder det dreier seg om? I så fall kan en "resampling" av bildene kanskje redusere minneforbruket. (Vet ikke om dette kan gjøres i Word, men PowerPoint har i hvert fall en slik funksjon innebygget.)

 

Alternativt, kan oppsplitting av doc-filen være en vei å gå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...