Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva skjer om man stryker på eksamen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan i mange tilfeller ta enkeltemner, men du vil ikke kunne begynne på en bachelorgrad f.eks. Jeg vet om flere som ikke har hatt GENS, som har tatt enkeltemene til førsteåret øk.adm. på BI, og deretter søkt seg inn på andreåret etter dette (da har de tatt vgs.fagene de strøk i parallellt med enkeltemnene). Dette har jeg òg fått bekreftet av BI at går an.

 

:)

Lenke til kommentar

Det kreves i utgangspunktet at du står i alle fag (inkludert eksamener), men jeg tror høgskolen kan være snill og la deg komme inn likevel. Det kan sikkert universitetene også, men det er nok vesentlig større sjanse for å være heldig ved en liten høgskole.

 

Så åssen i helsikken ska e komme inn på et universitet/høyskole da? Eksamen som jeg har strøket på vil jeg alltid ha strøket på selv om jeg tar den opp igjen og består.

 

SÅ de ska bare la livet mitt gå til helvette de da, og aldri la meg komme inn? Åssen funker det?

 

Til de som har retta eksamen min: Fuck you

Lenke til kommentar

Det kreves i utgangspunktet at du står i alle fag (inkludert eksamener), men jeg tror høgskolen kan være snill og la deg komme inn likevel. Det kan sikkert universitetene også, men det er nok vesentlig større sjanse for å være heldig ved en liten høgskole.

 

Så åssen i helsikken ska e komme inn på et universitet/høyskole da? Eksamen som jeg har strøket på vil jeg alltid ha strøket på selv om jeg tar den opp igjen og består.

 

SÅ de ska bare la livet mitt gå til helvette de da, og aldri la meg komme inn? Åssen funker det?

 

Til de som har retta eksamen min: Fuck you

Man trenger folk i kassen på Rema òg …

Lenke til kommentar

Jeg fant litt sent ut at jeg manglet 1 time for å få vitnemålet mitt. Så jeg fikk "bare" et kompetansebevis. Jeg tok kontakt med høgskolen jeg hadde søkt på (troppet opp på kontoret til studieveilederen) og ba om å bli tatt opp på særskilt grunnlag med løfte om at jeg skulle ta privatisteksamen i et fag slik at jeg fikk vitnemål. Skrev så en søknad som ble tatt opp på fakultetsmøte, og jeg var heldig og fikk komme inn. Var et årsstudium, og ble midlertidig registrert frem til jul, og måtte så vise at jeg hadde fått vitnemål over nyttår.

Så hvis du tar kontakt og snakker med høgskolen/universitetet er det mulig at de er villige til å ta deg inn, men du har ingen krav på å få høyere utdanning uten at du fyller kravene for utdanningen.

Lenke til kommentar

Jeg har fri fram til mars neste år (sett bort fra at jeg ska jobbe og trene) fordi skal inn i sjøforsvaret ett år da.

 

Så ska ikke på studiene før om nesten 2 år :)

 

Kommer jo selvfølgelig til å ta opp igjen eksamene jeg strøyk i, så alt løser seg nok til og med for meg :)

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...