Smørkåre Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Jeg hentet min nyinkjøpte SAAB 93 DTI i går. I dag skulle vi ut på tur. Etter å ha kjørt litt rundt i oslo stoppet den gleden. Jeg ga på ut på motorveien hadde vel turtall på 4 tenker jeg på andre eller tredje gir. Da rykket det til og motorlampa begynte å lyse, og bilen virket som det gikk på ett reserve program. Etter å ha parket og skrudd bilen av og startet igjen gikk den fint(men motorlampa lyser ennå) og igjen, turtall på 4000 i tredje gir så gir den seg over i dårlig effekt. Lampen "dags for service" lyer også til tross for at den nettopp er vært på storservice med bytte av registerreim osv.. Selger ber meg selvsagt dra på verkstedet og han skal betale for alt og alt det der. men jeg er fortsatt skeptik til om dette er noe som ikke er hlet bra. Er det noen som har noen tips ??
Nik0 Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Biler merker den har en feil, og går derfor over til nødprogram, og motorlampa lyser. Ta den innom et verksted, så leser de ut feilkoden/e for deg. Kan være verkstedet når den var på service som har tukla litt og starta den første gang uten at alt var som det skulle, og at det derfor henger igjen. Behøver ikke være noe ille.
Smørkåre Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Skrevet 19. juni 2010 Biler merker den har en feil, og går derfor over til nødprogram, og motorlampa lyser. Ta den innom et verksted, så leser de ut feilkoden/e for deg. Kan være verkstedet når den var på service som har tukla litt og starta den første gang uten at alt var som det skulle, og at det derfor henger igjen. Behøver ikke være noe ille. Jeg har lest på en engelsk side at hvis man ikke setter på bensinlokket skikkelig etter fylling kan det føre til feilmelding. Er det noe fornuft i det ?
Opelduude Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Høres ikke sansynlig ut. Kom deg på verkstedet så lenge selger betaler for det.
Smørkåre Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Skrevet 19. juni 2010 Will do. Typisk at slikt skjer på lørdag etter stengetid da :/
Smørkåre Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Skrevet 21. juni 2010 Det var turboen som var gått. Dekkes av selger. Hvor mye forskjell vil jeg merke når jeg får den igjen ?
Opelduude Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Turboen har gått etter 3 år, det er for dårlig. Du kan være glad du får det dekket, ny original turbo koster borti 20 tusen. Er det ikke garanti på bilden enda da?
Bearar Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 (endret) Spørs helt hvordan bilen har blitt kjørt, Gryterett. Viktig å la motoren roe seg ned litt før du stopper den etter hardkjøring f eks. Det er det mange som gir beng i. edit: Og spørs jo også på km-stand seff Endret 22. juni 2010 av Oppkast
Smørkåre Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Skrevet 23. juni 2010 Den er gått 150 000 på langkjøring. Jeg er VELDIG glad for at forhandleren ordner dette på ett merkeverksted. Og veldig glad dette ikke skjedde om 3 mnd, da måtte jeg sikkert betale selv.
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Husk at etter litt "inspirerende kjøring" eventuelt etter kjøring med mye turbo-aktivitet er det viktig å la bilen gå på tomgang i noen sekunder før du slår den av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå