Gå til innhold

Kommentar på oppset ca. 17.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De to kjølerne yter relativt likt så det kan egentlig være det samme.

Fordelen med Noctua er at du kan kjøre den med kun 1 vifte på 5-7v og du har en Lydløs kjøler. Eller du kan bruke begge viftene på 12v og kjøle like bra som Corsair h50.

 

Fordelen med Corsair vil være mindre påvirkning av temperaturen inne i kabinettet og da mest sannsynlig kjøle enda litt bedre når allt annet er veldig varmt. Den tar også mindre plass. Ulempen er at den støyer mer.

 

Støtter valget ditt med Radeon 5970 forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Topp oppsett det siste du satte opp der. Du vil kjøre alt på fullt og ssd`en sørger for en smidighet du aldri har opplevd før.

 

Gratulerer :)

 

Og forresten, kabinnetet er en fryd å jobbe med, men du får ikke satt intel disken inn i "skuffene" som kan taes ut. man trenger en eller annen overgang. Var ikke noe stort problem, jeg satte den helt nederst der "vanlige" disker skal sitte. Bare nevner!

Endret av asad
Lenke til kommentar

Her stod det litt om 800d og SSD

 

"Ta ut skuffen" er beregnet for Vanlige disker og SSD

 

Ferdig med den saken :)

 

Mulig den er beregnet for det, men du får ikke festet en intel ssd der inne :)

 

I tilfelle det var tvil om SSD passer i skuffene har dere bilde her:

 

010.JPG

 

Du fester den med 2 skruer under.

 

Ovenfra: 009.JPG

 

Det er rart for jeg har det, og den passer helt fint.

Endret av eskriste
Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt kastet mer penger på skjerm enn det du gjør, hvis du fremdeles skal gå for 21,5". Ta en 24", enten billigste med TN panel, eller en god med IPS panel. TN er betydelig billigere, men dårligere farger, dog fremdeles godt nok for spilling. Mest sannsynlig det du har prøvd av LCD er TN paneler.

 

ATI 5870 til en 21,5" widescreen er veldig overkill, og så snakker dere om et 5970... :no:

 

BenQ har rimelige og brukbare skjermer, se om du finner en med HDMI. Ikke ta en som bare har VGA, du må ha minimum DVI, helst displayport og/eller HDMI. Og bonus hvis du finner 1920x1200 skjerm i stedet for 1920x1080...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt kastet mer penger på skjerm enn det du gjør, hvis du fremdeles skal gå for 21,5". Ta en 24", enten billigste med TN panel, eller en god med IPS panel. TN er betydelig billigere, men dårligere farger, dog fremdeles godt nok for spilling. Mest sannsynlig det du har prøvd av LCD er TN paneler.

 

ATI 5870 til en 21,5" widescreen er veldig overkill, og så snakker dere om et 5970... :no:

 

BenQ har rimelige og brukbare skjermer, se om du finner en med HDMI. Ikke ta en som bare har VGA, du må ha minimum DVI, helst displayport og/eller HDMI. Og bonus hvis du finner 1920x1200 skjerm i stedet for 1920x1080...!

har bare plass til en 44x44cm skjerm med sokkel :/

 

P.S har ikke valgt skjerm til dette opsettet enda, kan hende jeg bare bruker tv-en...

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

Håper ikke du har bestillt enda. Har et par gode tips til deg.

 

Strømforsyning = Enermax Modu87+ 700w. Koster rett over 1400 kr hos pixmania. Røverkjøp, og den desidert beste strømforsyningen i sin klasse. Lydløs helt til belastningen stiger over 400W. Den nye Corsair AX1200w ser også fin ut, men koster også betraktlig mer.

 

Om sidevindu i kabinettet ikke er alfa og omega for deg, og du kan klare deg uten hotswapping av harddisker (hvem bruker dette uansett?), så er 700D helt lik 800D. Personlig synes jeg et tårn uten for mye dill-dall er mer estetisk, og ikke minst klassisk finere enn et typisk "gamer"-kabinett. I tillegg sparer du 200 kr :)

 

Kjøling av CPU. IKKE gå for Corsairs' "vannkjøling". Noctua U12P med Nexus 120mm vifter @ 7V kjøler bedre og er så og si lydløse (medfølgende vifter på Noctua-kjøleren er også lydsvake, men må se seg slått av Nexus' 120mm'ere hva støy og luftflyttingsegenskaper angår).

 

Når vi snakker om CPU, Xeon i7 3520 har visst D0 stepping, og er ellers klin lik en Core i7 920. Prosessorene med D0-stepping klokker vessentlig bedre enn de med C1-stepping. En liten FYI om du har tenkt å klokke på et eller annet tidspunkt.

 

Støtter meg også på forslaget om å investere i en bedre skjerm. Selv har jeg en 30" dell, og en skjerm av kvalitet er noe du ikke angrer et sekund på. Plassmangel? Ja, selv da hadde jeg investert i en kvalitetsskjerm, heller enn noe ræl. Og om det var snakk om et 5970 kort her, så er det overkill til en skjerm som kjører 1650-oppløsning, evt. 1920 på nyere 21"'ere.

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar

først, så har jeg tenkt å bestille fra samme plass...

 

som du ser på bildet så har eg allerede en billigere og kraftigere strømforsyning...

 

vannkjølingen ble droppet for 34 poster siden...

 

og som eg sa for 3 poster siden så har jeg ikke valgt skjerm enda!

 

den 21,5" var bare til det første oppsettet, det er da lett å investere i bedre skjerm pga. mangel på skjerm... :tease:

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...