Gå til innhold

Status på Mobile Norway's nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Hvis Mobile Norway hadde luktet, så hadde det stinket i Fredrikstad.

• 5 måneder senere...
Skrevet (endret)

Det er nok ikke lenge igjen før de er på lufta, radiolinkene er på plass.

Endret av mlan
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Noen som vet når Tele2 skal over på MNs nett? Tror det er en klausul om det i kontrakten med NetCom.

Skrevet

Tele 2 vil komme over i MNs nett om ikke så lenge skal man tro dem selv. Dog er dette en stor jobb, så vil nok ta tid. Siste launch MN gjorde var i Ski, Akershus. De holder på å launcher nye siter/baser/celler i radig tempo for tiden, for å kunne innfri kravene fra P&T.

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Tele 2 vil komme over i MNs nett om ikke så lenge skal man tro dem selv.

Har du noen kilde for dette? :thumbup:

Skrevet

Tele 2 vil komme over i MNs nett om ikke så lenge skal man tro dem selv.

Har du noen kilde for dette? :thumbup:

Om du ønsker kilde, må jeg dessverre si "anonyme kilder" ;) Kan bare si, vent å se, hehe.

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Om du ønsker kilde, må jeg dessverre si "anonyme kilder" ;) Kan bare si, vent å se, hehe.

Kjekt med anonyme kilder, men testsenderen på Helsfyr, den fant jeg helt alene.

Skrevet

Kjekt med anonyme kilder, men testsenderen på Helsfyr, den fant jeg helt alene.

Ja, det er naturlig at testsenderen befinner seg på Helsfyr da også NwN-konsernet også befinner seg der per nå :)

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Finnsenderen.no er oppdatert og der ser ut som MN har hatt det travelt i det siste. Brorparten av byer og tettsteder sør for Stjørdal har nå umts antenner på 900 båndet.

Skrevet

Bare synd at de bygger ut med basestasjoner som har bredbåndshastighet på max 7,2 Mbps når Telenor allerede har 14,4 og 21,6 Mbps på stort sett alle sine basestasjoner. NetCom det samme pluss enda raskere via "4G"

Skrevet (endret)

Var ikke få de hadde satt opp i Moss, 11 baser fant jeg om jeg ikke har glemt noen, alle med UMTS 900.

De fleste der Telenor/NetCom har mast, men noen er helt nye også.

Endret av Glenn
Gjest Slettet-376f9
Skrevet (endret)

Finnsenderen.no er oppdatert og der ser ut som MN har hatt det travelt i det siste. Brorparten av byer og tettsteder sør for Stjørdal har nå umts antenner på 900 båndet.

Begynnelsen til slutten for GSM på 900-båndet? GSM på 1800-båndet har jo vært døende en stund allerede.

Når kommer de til å bygge i Nord?

Forhåpentligvis aldri. På tide å skule til Sverige, Danmark og England, der konkurrerende operatører bygger felles, landsdekkende nettverk for å spare penger og samtidig utnytte frekvensressursene på en best mulig måte.

Endret av Slettet-376f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...