Gå til innhold

Test: Cooler Master HAF X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver sin smak, men jeg liker utseendet på dette kabinettet. Det er stort, tungt og solid. Ikke for at disse tre faktorene betyr noe for ytelsen, men det signaliserer en trausthet som minner om klassiske linjer. Nå må jeg si at jeg foretrekker klassisk stil ellers også - tung og massiv eik, søyler, steinmurer i granitt, og malerier av Tidemand og Gude er flott, synes jeg.

 

Så jeg må vurdere dette kabinettet nærmere og se om det er noe for meg. En ting som slo meg, men som vel ikke er nevnt i artikkelen, er at det er plass til de nye radiatorene for vannkjøling med plass til 14 cm vifter. Da blir dette kabinettet kanskje et alternativ til Mists Lian Li PC-50BSCAND Miditower, som er et av de få tilgjengelige for slike radiatorer.

 

Til slutt må jeg be om at redaksjonen legger ut større bilder, når man klikker på artikkelbildene for å se dem i full størrelse. De som er der nå er faktisk mindre enn de små som er i artikkelen! Det er mulig Elton & Co. har 20/20-syn, men det har ikke jeg ...

Lenke til kommentar

Ikke forvirr mandighet og maskulinitet med blodharry.

Både 932 og X ser ut som de er designet av og for 14 åringer som ellers digger tekno, Pimp my ride og volvo med sotet glass. Eneste som mangler på dette kabinettet er en diskokule og innebygd blacklight...

Jeg er helt enig med KongKake, hvorfor ødelegge et så bra kabinett med et helt jævlig utseende...

Det ser jo ut som designet er inspirert av en traktor.

Endret av Itspersonal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd de skal ødelegge et så ellers bra kabinett med et helt jævlig utseende. :hrm:

 

Da kan du ikke ha sett mange forskjellige kabinetter hehe

Dette vil jeg klassifisere som stygt/jævla design.

 

Synes dette kabinettet var røff design på.

Noe ville jeg forandret på men stilig for det.

Koster en del dette men ville hatt det.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

De skulle på alle måter laget en clean verson av HAF serien, fordi oppbyggingen og egenskapene til kabinettet er direkte perfekt.

Eneste jeg savner på HAF X, som 932 har, er mulighet for PSU øverst og 4x120mm vifter i døren.

Ellers så savner jeg alle de nye egenskapene til X på 932. Så en blanding av de 2 kabinettene + cleanere design så skal jeg virkelig vurdere å få bort mitt 932 kabinett =)

 

HAF serien er i allefall det sykeste man kan komme over når det gjelder kjøling og plass. Og dette må sies å være det første kabinettet jeg ikke direkte har lyst å bytte ut, etter å ha byttet en del ganger de siste årene.

Lenke til kommentar
Yuk.

Åja, jeg glemte i farten å nevne digre SUV-er som kommer seg frem på vinterføre mens fotformsko-fjotten med palestinaskjerf står og spinner med sin 1,2 L Pinto Punto.

 

Det nytter lite å sammenligne ytelse, når det er utseende som er diskusjonen. Ytelsen er det vel ingen som har satt spørsmål ved?

 

Du kan heller sammenligne en Ferrari (f.eks. Enzo) og en Ferrari (samme innmaten og ytelse) med utseende til en traktor. Da får du en mer korrekt sammenligning.

Lenke til kommentar

Ikke forvirr mandighet og maskulinitet med blodharry.

Både 932 og X ser ut som de er designet av og for 14 åringer som ellers digger tekno, Pimp my ride og volvo med sotet glass. Eneste som mangler på dette kabinettet er en diskokule og innebygd blacklight...

Jeg er helt enig med KongKake, hvorfor ødelegge et så bra kabinett med et helt jævlig utseende...

Det ser jo ut som designet er inspirert av en traktor.

 

Kabinetter slik som antech 900/1200 er typiske fjortiss-kabinetter. Dette er mer et kabinett for de som liker og ha en pc verdt mer en bilen, og pcen er det fineste de eier. Pga muligheten til og få alt mulig inni kabinettet og støtte for 4 way sli.

 

Slik som LinusTechTips satte opp.

Men hva folk mener er deres sak. Et kabinett er fint hos andre mens du selv kan mene det er stygt. Også har du de som kjøper kabinetter bare etter egenskaper og kjøling.

 

Selv foretrekker jeg at kabinettene har former, god kjøling og ekstra elementer slik som "skålen" for kamera/mobil osv... Som har preget en stor del av de siste CM kabinettetene.

Heller er jeg ikke fan av kabinetter som er helt flate på alle sider uten ordentlige linjer og har et minimalistisk design.

Lenke til kommentar

Kabinetter slik som antech 900/1200 er typiske fjortiss-kabinetter. Dette er mer et kabinett for de som liker og ha en pc verdt mer en bilen, og pcen er det fineste de eier. Pga muligheten til og få alt mulig inni kabinettet og støtte for 4 way sli.

 

Slik som LinusTechTips satte opp.

Men hva folk mener er deres sak. Et kabinett er fint hos andre mens du selv kan mene det er stygt. Også har du de som kjøper kabinetter bare etter egenskaper og kjøling.

 

Selv foretrekker jeg at kabinettene har former, god kjøling og ekstra elementer slik som "skålen" for kamera/mobil osv... Som har preget en stor del av de siste CM kabinettetene.

Heller er jeg ikke fan av kabinetter som er helt flate på alle sider uten ordentlige linjer og har et minimalistisk design.

 

Å godt er det at folk har forskjellige meninger. Verden hadde blitt grusomt kjedelig uten :)

For min del er HAF serien til CM langt værre enn Antec 900/1200, selv om jeg ikke liker noen av de.

 

Det finnes mange pene kabinetter som klarer å huse 4 skjermkort uten å se ut som en traktor:P

 

Jeg kan derimot påpeke en ting som jeg mener du tar feil i;

Former har en tendens til komme klarere og renere frem jo enklere objektet er.

Det at du sier at kabinetter som er minimalistiske ikke har ordentlige linjer er totalt feil, da de har like ordentlige linjer, bare ikke like mange.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HAF serien er kanskje den som er blitt mest kjent for sin kjøling og ikke sitt allsidige utseende, men jeg må si, jeg ville heller ha en HAF med det ekstreme kjøle-egenskapene enn 800d som er drit kjedelig og har kjøling på målestokk med en astmatiker med sugerør

Lenke til kommentar

Kabinetter slik som antech 900/1200 er typiske fjortiss-kabinetter. Dette er mer et kabinett for de som liker og ha en pc verdt mer en bilen, og pcen er det fineste de eier. Pga muligheten til og få alt mulig inni kabinettet og støtte for 4 way sli.

 

Slik som LinusTechTips satte opp.

Men hva folk mener er deres sak. Et kabinett er fint hos andre mens du selv kan mene det er stygt. Også har du de som kjøper kabinetter bare etter egenskaper og kjøling.

 

Selv foretrekker jeg at kabinettene har former, god kjøling og ekstra elementer slik som "skålen" for kamera/mobil osv... Som har preget en stor del av de siste CM kabinettetene.

Heller er jeg ikke fan av kabinetter som er helt flate på alle sider uten ordentlige linjer og har et minimalistisk design.

 

Å godt er det at folk har forskjellige meninger. Verden hadde blitt grusomt kjedelig uten :)

For min del er HAF serien til CM langt værre enn Antec 900/1200, selv om jeg ikke liker noen av de.

 

Det finnes mange pene kabinetter som klarer å huse 4 skjermkort uten å se ut som en traktor:P

 

Jeg kan derimot påpeke en ting som jeg mener du tar feil i;

Former har en tendens til komme klarere og renere frem jo enklere objektet er.

Det at du sier at kabinetter som er minimalistiske ikke har ordentlige linjer er totalt feil, da de har like ordentlige linjer, bare ikke like mange.

 

Men og bruke ca 30000 bare på delene og ha et kabinett til maskinen som ikke skiller seg ut blir som en v8 motor i en gammel folkevogn. Men hvær sin smak.

 

Og finne et kabinett i den stilrene klassen som kjøler bedre en HAF serien skal man lete lenge etter.

 

Ikke like mange linjer og har mangel av former* Skriveleif.

Var på veien ut døra pga ferie i det jeg skrev den meldingen.

 

Sier meg enig i hva du skrev på slutten der.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen her som har dette kabinettet med 5870 så kan ligge med et bildet så jeg kan se klareringen?

Tenker det er nøyaktig som størrelse dette som AMD Dragon utgaven bare den har AMD logo på.

 

Nå roter jeg. Er jo ikke dette kabinettet som har AMD Dragon logo på,

er jo Sniper utgaven det.

 

Noen som har bildet av det med 5870 så ligg gjerne et bilde ut.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ikke mobb haf x det er det beste kabinetet i verden omfg i just love it

og ja et ser helt jævli råtttttt ut<333 :new_woot:

 

Innlegget ovenfor illustrerer perfekt målgruppen for dette kabinettet,

'if u catch my drift' :)

 

 

 

Både HAF 932 og X ser ut som de er designet av og for 14 åringer.

Det ser jo ut som designet er inspirert av en traktor.

 

 

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...