Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Holder dette for å komme inn på juss-studiene på UiB neste år?


Kosemose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et bra snitt, men jeg vet sannelig ikke om det holder. Du kan gå inn på Samordna Opptaks nettsider og sjekke hva som krevdes i fjor. Det er visst flere søkere i år, så jeg tror nok ikke det kreves noe mindre dette året.

 

Jeg vet ikke hvordan man beregner poengene, men det er vel fortsatt noe som heter tilleggspoeng? Hvorfor ikke stikke et år på folkehøgskole hvis du ikke kommer inn? Tid har du nok av, og å vente et år og bli litt mer moden og reflektert tror jeg kommer godt med når man skal jusse.

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar

I 2009 måtte en førstegangssøker ha 48,9 i snitt for å komme inn ved UiB. Dette er ikke iberegnet at det var cirka 12% økning av søkermassen til de juridiske fagene i skoleåret 2010/2011.

 

Med andre ord: Det skal holde hardt.

 

Hvorfor noen ønsker å studere jus i utlandet når man skal arbeide i Norge, det går meg hus forbi...

 

 

Lenke til kommentar

Poengsummen for å komme inn med førstegangsvitnemål på Jus ved UiB var per 2009 48,9 med førstegangsvitnemål, og 52,3 med ordinær.

 

Hvilke valgfag du har hatt har ingenting å si da det er karaktersnittet X 10 som skal vurderes på førstegangsvitnemål, og ekstra poeng på ordinær.

 

Ser du går påbygg så hvor gammel er du? Er du 21 år eller mer i søknadsåret er du nødt til å gå på ordinær kvote.

 

Du nevner også kun karaktersnittet ditt dette året, men husk at karakterene fra VG1 og VG2 også teller med, men kun noen av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...