Gå til innhold

Trenger hjelp igjen med video/bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du i Studio velger "frame grabber" så kan du lage bilder av filmen din. Det du gjør, er å legge den filmen du ønsker å hente ut et bilde fra, trykke på det lille videokamera på venstre side over tidslinja, og velge ikonet for frame grabber (Bilde av en hånd som holder et dias)

 

Pass på at det står avhuket for "hent video fra film". Så leter du deg bare frem til det riktige bildet på tidlsinjen og velger "ta stillbilde" og deretter "lagre på disk"

 

Dette står forklart i manualen til Studio 8 på side 93-95

Har du ikke manualen, kan den lastes ned her:

ftp://ftp.pinnaclesys.de/manuals/pc/Studi...0/Studio_no.pdf

Lenke til kommentar

Det var nok det motsatte jic ville, nemlig legge stillbilder på filmen. Det er en stund siden jeg brukte programmet, men jeg minnes at jeg i hvert fall fikk legge egne bilder bak rulletekst. Lurer på om det ikke finnes en egen editor som kommer opp når du legger på tekst, hvor du kan importere bilder....

Lenke til kommentar

Jeg har også lest at nøyaktige 4:3-proporsjoner krever et bilde på 768x576. Da får du altså f.eks en helt rund runding om du er helt avhengig av korrekt framvisning. I hvert fall i Premiere er det anbefalt denne oppløsninga. Men jeg må innrømme at jeg klarer ikke å se forskjellen på et strekt 720x576-bilde (det strekkes i vanlig DV aspect ratio som er ca 1,050 (bredde per piksel i forhold til høyde).

 

Men det er jo mulig at Studio kun vil ha 768x576? Du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

Et godt program til dette formålet er JPGVideo. Det er til og med gratis.

 

Dette programmet konverterer dine JPEG bilder til en avi-videosnutt. Tar jeg ikke helt feil, har det et par innebyggede kodecs også, men skal ikke si det for sikkert. Det er lenge siden jeg brukte det.

 

Hvis du har bildene i BMP format må du bruke BMPVideo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...