Gå til innhold

Vaio-prisene er klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må korrigere meg selv litt:

 

Maskinen som elkjøp selger som "beste" modell for øyeblikket av Sony Vaio F serien er:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/VPCF12S1EB/sony-vaio-vpc-f12s1e-b

 

Dette er samme som denne maskinen:

http://www.sony.no/product/vn-f-series/vpcf12s1e-b

 

For denne maskien tar Elkjøp 13995 for, mens Sony Centeret skal ha 12995.

 

For modellen over denne igjen, en maskin som elkjøp ikke har i sitt sortiment pr. skrivende stund:

http://www.sony.no/product/vn-f-series/vpcf12z1e-bi

 

Skal sony centeret ha 14995 for, altså 1000 kroner mer.

For 1000 kroner mer får du hos Sony Centeret:

2GB ekstra ram

og

Blueray brenner.

 

SKal du ha maskinen som Elkjøp selger for 14k, får du den altså 1k billigere hos Sony Centeret

Lenke til kommentar

Du trenger ikke den forsikringen hos Elkjøp.

Kjøp det heller via et forsikringsselskap.

 

Siden jeg har alle mine forsikringer, for utenom mopeden hos ett og samme forsikringsselskap, betaler jeg bare 20 kroner i mnd for en laptop. Det blir 240 kroner for et år.

 

Så får jeg en gratis pc forsikring via noe sånn organisasjonsgreier.

 

Den forsikringen du kjøper hos Elkjøp som du viser over gir vel elkjøp 1000 kroner eller noe sånt ekstra inntjent på handelen din.

Lenke til kommentar

Den ser helt standard ut. Står ikke noe om å ulykke på elektrisk gjendstander. Hvor kan du lese om vilkår?

 

Jeg har Tennant Forsikring, og selv ikke de dekker ulykke. http://www.tennant.no/upload/PDF_Dokument/VillkorNO/Hem_och_Villa/HJEMFO.pdf

 

Skal ringe imorgen og se hva de sier.

 

Fra den postbanken linken: Med en verdigjenstandsforsikring kan du få erstatning dersom du mister for eksempel et kamera i bakken.

 

Det som elkjøp o.l. prøver å pushe på deg når du kjøper noe hos de er som regel inkludert i en skikkelig innboforsikring uansett.

Lenke til kommentar

Eneste problemet med en innbo forsikring er at den ofte har 4k i egenandel osv.

Det er derfor det er kommet slike ulykkesforsikringer.

 

Men som du sier, sitatet fra postbanken siden virker ganske entydig. Kunne ikke finne noen unntak av vesentlig grad i forsikringspapirene.

 

Ser også at jeg har sagt feil pris, betaler bare 180 kroner i året for ene pcen. Verdien er satt til 8000.

Et annet problem er at slike forsikringselskap avskriver ofte verdien som er forsikret.

 

anyways, har allerede fått tilbake penger på et ødlagt headsett, så den funker den verdigjennstandforsikringen. Ble vel avskrevet 20% av verdien

Lenke til kommentar

Elkjøp Forus har alle utstilt og maser du litt så får du kjøpe :) Jeg vil si at playstation tool som følger med alle F serie er Rått! koble deg opp mot ps3 og bruke laptopen som tastatur der eventuelt bruke ps3 som NAS vist du er i utlandet.

Men den kuleste funsjonen som jeg har prøvd er at du faktiskt kan spille de spill du har innstalert på ps3 på vaioen!

Lenke til kommentar

Ingen forsikkringer som dekker ulykke skade som jeg har sett,helst bare brann/tyveri o.l. Hvilket selskap har du?

 

Det er ikke sant, du finner dette i bøtter og spann overalt. Har selv en fra gjensidige (får den gratis fordi jeg er fagorganisert) og den dekker mer enn Elkjøp sin blodforsikring. Har skadet min laptop flere ganger, ikke noe problem med forsikring (mistet i bakken, søl osv)

 

Vicuturs!

Lenke til kommentar

Ser at både elkjop.no og lefdal.no ikkje har den inne, heller ikkje butikkane i Ålesund(etter kva som står på internett). Nokon som har peiling på korleis/når dei blir distribuert?

 

Elkjøp

 

Har lyst til å sjå litt på dinne for å finne ut om 16,4 skjerm blir for stort for mitt bruk...

Endret av Kaksa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så med andre ord: Om et par år vil man kunne kjøpe fysiske plater som tilsvarer dagens minnepennstandard? (Merk: ikke allemannseie).

 

Nei dette er akterutseilt. Hvis man på død og liv skal selge fysiske enheter burde det være på flashbrikker. Det er helt greit at dagens standard (DVD/BDR) burde holdes i live en en god stund til, men "neste generasjon" fysiske medium burde helt klart vært minnekort.

 

Streaming er fint, men pr. dags dato er det for ustabilt. Bare se på youtube. Man kan sitte på en 200Mbit linje, og fortsatt ha problemer med å streame "480p" videoer! Og da er til og med komprimeringen så hard at kvaliteten suger til og med i 4K (velg kvalitetsinnstilling "original")!

 

Jeg holder med gulllars. Nedlasting kombinert med streaming.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...