Gå til innhold

Oppkjøring etter teoriprøve


spicedgold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt noe om at ett år etter teoriprøve er bestått, så må man ta alt på nytt hvis man ikke har bestått oppkjøring, stemmer dette?

 

Jeg måtte ta Teoriprøven på nytt da denne har kun 3 år gyldighet. Du må også ha gyldig vandelsattest for å ta Teoriprøven, den utgår etter 6 måneder. Du bør sjekke din søknad om førerkort her: Status Søknad om Førerkort

 

 

Merk det at om det står "Klarert for Teori" men at det også står at Vandelsattesten er gått ut på dato får du ikke tatt teori. Sa ifra til Vegvesenet om denne feilen, men tviler på at dem har fått den rettet.

 

Når det gjelder andre kurs som glattkjøring og mørkekjøring tror jeg ikke dem har utløpsdato.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Jeg møtte idag opp hos en trafikkstasjon for å ta teoriprøven. Der måtte jeg skrive inn en søknad først som inneholdt litt info om meg, bakgrunn osv.

 

Etter dette fikk jeg vite at jeg plutselig ikke fikk lov til å ta teoriprøven idag fordi det måtte bli foretatt en vandelssjekk av meg hos politiet først. Jeg var klar over at en slik vandelssjekk skulle bli utført, men at jeg ikke fikk lov til å teoriprøven en gang. DET visste jeg absolutt ikke og ingen andre familiemedlemmer hadde hørt dette.

 

Når ble dette innført?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg møtte idag opp hos en trafikkstasjon for å ta teoriprøven. Der måtte jeg skrive inn en søknad først som inneholdt litt info om meg, bakgrunn osv.

 

Etter dette fikk jeg vite at jeg plutselig ikke fikk lov til å ta teoriprøven idag fordi det måtte bli foretatt en vandelssjekk av meg hos politiet først. Jeg var klar over at en slik vandelssjekk skulle bli utført, men at jeg ikke fikk lov til å teoriprøven en gang. DET visste jeg absolutt ikke og ingen andre familiemedlemmer hadde hørt dette.

 

Når ble dette innført?

 

Fordi du må søke om førerkort, dette gjorde jeg da jeg tok trafikalt grunnkurs i 2008. Når du har fått vandel og søknaden godkjent kan du ta teoriprøven.

 

Status på søknaden din kan du se her:

https://svvgw.vegvesen.no/http://sofi.vegvesen.no:7914/forerkort/control/SoknadStatus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...