Gå til innhold

DangerDen Maze 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For øvrig har Espen allerede forklart hvorfor vi ikke forbedrer produkter under testing.

 

Hvorfor dere ikke forbedrer produkter under testing? Var det ikke akkuratt dere gjorde a?

 

Jo, men de forbedret produktet til det det ville utgis som når det blir sendt ut til forhandlerne, altså de tester produktet slik som det vil være når vi kjøper det :)

Lenke til kommentar

Som tidligere sagt her så ble Maze blokken behandlet slik at den skulle matche det produktet som man får når man kjøper en Maze4 i butikken. For å matche Corsair blokken så ble det da ikke gjort noenting. HVOR VANSKELIG ER DET Å FÅ INN I HODET SITT?

 

Når de sist sa at de ikke ville planslipe blokkene så viste de ikke de kom til å få en blokk som ikke sammsvarer med det produktet man faktisk får om man bestiller det.

At ok.no tok seg tid til å planslipe Maze blokken er kjempefint spør du meg.. da får vi et bilde av hvordan det ferdige produkt faktisk ER.

 

At de ikke ville planslipe Corsair blokken skjønner jeg veldig godt, for de kommer ikke med noen god finish uansett.

Lenke til kommentar
Roe oss ned noen hakk nå formann. Saken er at de blir en forskjellsbehandling. Hadde de gjort det på crosairblokka skulle jeg ikke ha sagt noe, men sa meget klart at de ikke ville gjøre det pga produktest. Syns de blir favorisering av Maze4 blokka

 

Dette var ikke lett... :roll:

 

ok.. hør her. La oss si (rent hypotetisk) at du synes Maze4 ser litt kul ut, men ikke vet hvor bra den er og derfor leter du etter noen tester. Ville du basert et eventuelt kjøp på en test som er gjort med en blokk som ikke er lik den du vil få i posten om du velger å kjøpe en.. alså en test av et "annet" vannblokk?

Lenke til kommentar
Roe oss ned noen hakk nå formann. Saken er at de blir en forskjellsbehandling. Hadde de gjort det på crosairblokka skulle jeg ikke ha sagt noe, men sa meget klart at de ikke ville gjøre det pga produktest. Syns de blir favorisering av Maze4 blokka

 

Dette var ikke lett... :roll:

 

ok.. hør her. La oss si (rent hypotetisk) at du synes Maze4 ser litt kul ut, men ikke vet hvor bra den er og derfor leter du etter noen tester. Ville du basert et eventuelt kjøp på en test som er gjort med en blokk som ikke er lik den du vil få i posten om du velger å kjøpe en.. alså en test av et "annet" vannblokk?

 

Selfølgelig vile jeg ha en test som er lik det produktet man for i butikken, men, hvorfor klarer de da ikke å sende en blokk som er den samme som i butikken

 

maze_under.jpg

 

Det samme sjedde i testen med maze3. Finnishen er ikke supergod står de i testen. Virker ikke som blokkene til DagerDen har noen god finnish. Skulle tru at når de sende en blokk til test så ville de sende en blokk som var bedre, en en som var dårligere.

Lenke til kommentar
Selfølgelig vile jeg ha en test som er lik det produktet man for i butikken, men, hvorfor klarer de da ikke å sende en blokk som er den samme som i butikken

 

Kanskje forde at de ikke hadde det ferdige produktet klart ennå, eller at det var en "prototyp" de fikk.. en slags release candidate.

 

Skulle tru at når de sende en blokk til test så ville de sende en blokk som var bedre, en en som var dårligere.

 

Ja.. det skulle man absolutt tro, men når så ikke er tilfellet så prøver ok.no å gjøre det beste ut av det, og kompensere for dette. Noe de sikkert ikke gidder i fremtiden om de bare skal få pepper for det.. det er faktisk DangerDen som har gjort en feil her, ikke ok.no.

Lenke til kommentar

Nå legger ikke jeg skylden på ok.no at de har sendt en "dårlig" blokk til test. Grunnen til jeg stusset på at de gjorde med blokka var fordi de sak meget klart sist at de ikke ville planslipe den pga at det var en prduktest. Som jeg ser det så er også maze4 en produktest og da syns jeg det er litt merkelig at ok.no å gjøre blokken bedre selv om det kommer nørmere hva den du for i butikken. Da hadde det vært bedre å vente 2 uker på ny blokk og heller teste GeForce kjøler i stedet. Vis du også ser så er den de planslipe selv mye blankere en GeForce4 kjøleren (ligger bilde i testen av den.

Lenke til kommentar

Forskjellen ligger vel i at Corsair settet ikke var en "prototype" mens DD4 var det (eller en blokk som ikke ville være representativ for de serieproduserte blokkene).

 

Men kverulering er alltid moro... :roll:

 

Men på den andre siden, blokken jeg mottok fra Netconnection for en stund tilbake var ikke spesielt bra mht finish. Men jeg velger å tro at jeg fikk en demobrukt da andre komponenter i sendingen min bar preg av slurv (jeg fikk en Black Ice Extreme Chrome istedet for en Black (som jeg betalte for....)).

Lenke til kommentar

Nå skriver ikke dette fordi jeg syns kverulering er noe morsomt. Jeg mener at det forskjellsbehandling mellom blokkene. Som AveMORphine sier så var ikke blokka hans spesiel bra, kan ha vert den demovare, men ville være merkelig vis de sende det vis du har bestilt det.

 

Vis maze4 er en prototype ser jeg liten vits i å lage en test av dem da det kan vøre forskjell til det produktet man for kjøpt.

Lenke til kommentar
Nå skriver ikke dette fordi jeg syns kverulering er noe morsomt. Jeg mener at det forskjellsbehandling mellom blokkene.

 

Hvorfor det? Du fikk jo se temperaturene både før og etter planslipingen, right? Jeg har mottatt en ny blokk til Hydrocool (dessverre har jeg ikke resten av settet, siden det ble returnert til Corsair - nytt skal imidlertid sendes... Den korteste veien mellom to punkter er i en rett linje.). Dersom den ikke er plan, vil den bli planslipt.

 

Happy now? :grumpy: :wink:

 

PS: Hvorfor later det til at vi aldri kan klare å gjøre noe rett? Først får vi pepper for _ikke_ å planslipe, og når vi gjør det får vi kritikk da også.

Gud kunne ikke gjøre alle til laks....

Lenke til kommentar

Corsair: Blokken var ikke plan, noe som også var bekreftet i flere andre tester. Kjølesystemet var i retail-utgave, altså representativt for det man vil kunne kjøpe i butikken. Derfor så vi ingen grunn til å planslipe blokken.

 

Maze 4: Blokken hadde en ru overflate, stikk i strid både med våre tidligere erfaringer med Danger Den og det GeForce-blokken i samme produktserie vitnet om. Blokken vi fikk var en prototyp, og derfor ikke nødvendigvis representativ for det man vil kunne kjøpe i butikken. For å kunne gi dere et riktig inntrykk av hva denne blokken vil yte når dere kjøper den - det er jo det som er viktig - valgte vi å planslipe den. Vi la også ved de originale resultatene for de som måtte finne dem interessante.

 

That's it and that's that.

Lenke til kommentar

Men forslaget om å legge ut vanntempen da? Er dette fullstendig ignorért?

Etter min mening er nå ikke dette "pepper", snarere et ønske om tilskudd av opplysninger!

 

At en slik info muligens ikke er alldeles relevant kan jeg i og for seg forstå, ikke minst på bakgrunn av at avlesningen av CPU-temp kan variere mellom de forskjellige hovedkortene. Men uansett; I en slik direkte sammenligning dere legger frem, vil jeg tro at det er BIOS-verdiene eller den aktuelle MB-monitor som legges ut? Annen form for avlesning av temperaturer er i alle fall ikke nevnt.

Og sett at en god del mennesker sitter med tilsvarende oppsett som i de forskjellige testene da?

Da vil man formodentlig ha et visst sammenligningsgrunnlag, og det kan vel sagtens være interessant?

 

Uten å utrede dette nærmere, kan jeg jo legge til at jeg sjøl i den siste tiden har sammenlignet to hjemmelagde vannblokker.

Ved en vanntemperatur på 24,4grader, var CPU-temp hhvis 40,5 kontra 46,4 (!) mellom beste og dårligste blokk, avlest ved 100%last i WinBond Hardware Doctor 2.70. (ABIT NF-7 / Barton 2500).

 

I ok.no´s tilfelle ble det jo brukt en P4 på et ASUS hk, og dermed er vel en direkte sammenligning neppe særlig aktuell. I hvertfall ikke for meg.

Men kanskje for andre, med omtrent samme oppsett som ok.no bruker?

Jeg velger å tro det.

Av den enkle grunn vil jeg finne det formålstjenlig å samtidig legge frem en opplysning om vanntemperaturen i slike tester.

 

Ikke fremsatt som kritikk, men snarere som et forslag til en ytterligere info omkring slike tester. Og det kan vel neppe skade?

 

Slike tester vil uansett være preget av et visst slingringsmonn, og det bør / må vi alle ta for hva det er verdt.

For skal man i det hele tatt oppnå et 100% svar, så vil dette rimeligvis betinge et ganske avansert måleutstyr, og en ganske så laboratoriepreget og tidkrevende prosedyre.

Noe som sannsynligvis er de færreste gitt. For så vidt jeg kan se, har hverken ok.no eller andre tilsvarende sites her til lands slike forutsetninger på plass, selv om man etter beste evne forsøker å tilstrebe disse kriterier. Og ære være dem for det!

Uten dere, ville vi jo alle tuslet rundt i mørket, eller i beste fall i grålysninga!

 

Så igjen; Hva med en liten opplysning om vanntemperaturen i slike tester?

Jeg vil tro at dette kan være interessant, for noen og enhver.

 

Og samtidig; Hva med å måle tykkelsen på bunnen i de forskjellige vannblokkene? Det kan jo også ha en viss interesse, i det minste for de som produserer eget utstyr. Og det er det nok sikkert flere enn meg som gjør?

 

Og som allerede sagt og ment, om ikke direkte; Vi blir jo alle klokere, jo mer vi får vite! :smile:

Lenke til kommentar

Novec:

 

Jeg har aldri hatt en DD blokk så skal ikke si noe om den, men også i testen til Maze3 komentere dere at bunnen ikke var den beste, . Kunne ikke dere da heller teste GeForce4 blokka og eenuelt andre blokker dere har fått og ventet med denne blokka til dere fikk en ny en.

 

Novec/Yummy:

 

Trur Skrue har noe på hjertet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...