Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mora mi sier jeg er overvektig - Hva gjør jeg?


Gjest G18

Anbefalte innlegg

Hei! Har et ganske tåpelig problem egentlig :) Får ofte høre av mora mi at jeg er overvektig og må gå ned 10 kg. Jeg er 178 høy og veier 88-89 kg så jeg er kansje litt smålubben ja. Men jeg er fornøyd med meg selv og har ikke lyst til å gå ned i vekt.

Hun kan jo ikke akkurat tvinge meg, jeg er jo 18 år gammel :)

 

Før syntes jeg det var skøy, men nå er jeg bare så sinnsykt lei av maset hennes...Hvordan kan jeg få henne til å holde kjeft? :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter

Hvis moren din ber deg om å gå ned i vekt, er nok det for ditt eget beste! Er det såå stress å jogge 2 ganger i uken? :)

 

Ja. Og jeg har ikke lyst til å gå ned i vekt. Er faktisk ikke i spesielt dårlig form heller.

Lenke til kommentar

Du er nok litt overvektig.

Men ettersom du ikke vil gå ned i vekt gidder jeg ikke å skrive noe om det.

 

Nei, jeg har er forslag til deg.

Jeg vet ikke om mora di er feit, men somregel ha dem littn for mye på magen eller andre steder.

Du får legge det til en vane å slenge litt dritt om utseende hennes, og spesielt flesket som henger og dingler rundt forbi.

 

Ikke sånn veldig direkte "Jeg syns du er stygg og feit", mer sånn "Nei, nå må du få slanka deg litt, fleske tyter jo ut", eller "Hvis du bruker litt mer sminke slipper vi se på urenhetene i huden din hele dagen..".

 

:)

Lenke til kommentar

Mødre er noe.. ja..

 

Moren min sier akkuratsamme til meg, Pijus.. når har du tenkt å slanke deg??

 

Kom vel som et sjokk til hun at jeg gikk opp 25kg på 1 år, etter at mange klaget på at jeg var for tynn. Nå vil moren ha meg ned igjen...

 

Men sannheten er at jeg stortrives med den kroppen jeg har. Og at fettprosenten er heller ikke så høy egentlig.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si at du skal gjøre noe fordi mora di sier det, men for din egen del kan du jo trene styrke og få en del muskler.

Å ha litt på kroppen er jo en god start for å få en fin kroppsbygning. Da slipper du å gå ned i vekt. :p

Sier ikke at du ikke har muskler da, det vet jeg INGENTING om. :)

 

Var bare et tips, men hvis du er fornøyd med deg selv som du er nå, skal du ikke gjøre noe som helst.

 

Men vil bare si at alle har noe å tjene på å trene.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Hei! Har et ganske tåpelig problem egentlig :) Får ofte høre av mora mi at jeg er overvektig og må gå ned 10 kg. Jeg er 178 høy og veier 88-89 kg så jeg er kansje litt smålubben ja. Men jeg er fornøyd med meg selv og har ikke lyst til å gå ned i vekt.

Hun kan jo ikke akkurat tvinge meg, jeg er jo 18 år gammel :)

 

Før syntes jeg det var skøy, men nå er jeg bare så sinnsykt lei av maset hennes...Hvordan kan jeg få henne til å holde kjeft? :wallbash:

 

Ta to joggeturer i uken. Det vil nok få henne til å holde munn. Seriøst det er ikke så tungt å jogge noen ganger i uken. Det vil også gi deg bedre kondisjon og du blir kvitt maset fra moren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...