Gå til innhold

Øke antall push-ups på 3-4 uker?


Anbefalte innlegg

Jeg er EKSTREMT dårlig på push-ups. Type...jeg klarer kanskje 7 eller noe hvis jeg har en god dag.

Da jeg begynte å trene lå jeg vel på ca samme nivå med situps, men jeg fant aldri motivasjonen til å fortsette med push-ups'ene.

 

Nå er jeg på "ferie" og kjeder meg litt på dagtid, så tenkte at dette må jo være et bra tidspunkt for å starte litt på push-ups! :thumbup:

Så får vi se hvor mange jeg klarer når jeg er tilbake i Norge igjen i slutten av måneden/starten av neste mnd.

 

Hvis det er noen av dere andre som er superdårlige i denne øvelsen, er jeg bare glad for selskap gjennom dette lille prosjektet :!:

 

Finnes jo forskjellige teknikker. Noen som er bedre enn andre å starte med? Tenker på plassering av armene, vinkler og slikt.

Tenkte å gjøre det annenhver dag. Skal jeg bare kjøre et par-tre sett til jeg ikke klarer mer, eller er det et visst antall jeg burde legge meg på her?

 

push-up1.jpg

 

PS: Skal ikke gjøre noen "jente"push-ups på knærne, jeg tenker å gjøre det ordentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trener styrke jevnlig, men aldri push-ups. Vi hadde nylig styrketester og i den forbindelse så begynte vi å gjøre push-ups hver morgen på oppstilling i to uker uten noe spesielt system. Jeg perset med 11 reps (fra 34 til 45), og hadde fremdeles energien til å ta 5 til. Hvis du aldri trener push, så blir du fort bedre på dem bare ved å gjøre dem.

 

Jeg har testet hundred push-programmet før, og jeg fikk liten fremgang av det. Det største problemet med programmet i mine øyne er at man begynner å slite med å fullføren maksreps på slutten fordi man er utslitt av de 4 - 5 settene man har tatt på forhånd. Jeg synes også det er for lav frekvens, og for høy mengde på treningsdagene. Man kan like greit trene dem hver dag, i mine øyne. Før noen roper overtrening så husk på at det er snakk om push-ups, ikke knebøy på 200 kg. Men for all del, folk har nok trent seg opp til 100 reps med det programmet, så helt udugelig er det neppe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...