Gå til innhold

Neste stormediet?


Lampen

Anbefalte innlegg

Hva tror dere blir det neste store mediet? altså det mediet som fortsetter der hvor Avis, Radio, Tv og internett har gått?

 

 

 

Jeg ser for meg noe lignende facebook hvor man får en konvergens som smelter sammen Nettbank, Dataspill, Chatting, Skole osv. Jeg ser allerede tegnene. Din side, Classfronter/itslearning, Facebook.

 

 

 

Hva tror dere blir det store neste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google holder på å utvikle noe.

 

Jeg leste såvidt en artikkel om det, de skal slå sammen sosiale medier med mail og jobb. Lenge siden jeg leste det, så jeg husker ikke helt nøyaktig.

 

Men jeg personlig kunne tenkt meg noe slik.. En base for alt som har med kontakter, chat, mail, jobb, skole, planner, organizer, musikk, film og spill. Et felles nettsted men en profil hver som er universell.

 

Google holder på å utvikle noe.

 

Jeg leste såvidt en artikkel om det, de skal slå sammen sosiale medier med mail og jobb. Lenge siden jeg leste det, så jeg husker ikke helt.

 

Men jeg personlig kunne tenkt meg noe slik.. En base for alt som har med kontakter, chat, mail, jobb, skole, planner, organizer, musikk, film og spill. Et felles nettsted men en profil hver som er universell.

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Google holder på å utvikle noe.

 

Jeg leste såvidt en artikkel om det, de skal slå sammen sosiale medier med mail og jobb. Lenge siden jeg leste det, så jeg husker ikke helt nøyaktig.

 

Men jeg personlig kunne tenkt meg noe slik.. En base for alt som har med kontakter, chat, mail, jobb, skole, planner, organizer, musikk, film og spill. Et felles nettsted men en profil hver som er universell.

 

Google holder på å utvikle noe.

 

Jeg leste såvidt en artikkel om det, de skal slå sammen sosiale medier med mail og jobb. Lenge siden jeg leste det, så jeg husker ikke helt.

 

Men jeg personlig kunne tenkt meg noe slik.. En base for alt som har med kontakter, chat, mail, jobb, skole, planner, organizer, musikk, film og spill. Et felles nettsted men en profil hver som er universell.

 

Google wave er vel det du snakker om, det har allerede kommet.

Lenke til kommentar

Det har vært snakk om å bruke telefon som betalingsterminal. Er vel bare spørsmål om tid før dette blir en realitet. Dessuten ser jeg for meg at digitale penger blir eneste betalingsmåte. En mulighet er at alt bygges inn i telefonen, som kjøres via en nett- tjeneste (cloud computing). For å ivareta sikkerheten bygger man inn en brikke i huden, slik at EN telefon kun kan ha EN bruker. Dette åpner for at kroppen blir en lader. Eller at alle touchskjermer trenger fingeravtrykk. Her kommer all informasjon via mail eller melding. Enten blir alt av skole (banner, Its Learning, etc) knyttet opp mot en felles tjeneste, eller så går alt på Facebook. Søknader, helsehistorikk etc blir kommunisert via telefon.

 

Men dette er jo bare gjetting. Uansett vil den basere seg på internet. På lik linje med Bill Gates kommer jeg med en påstand om internett som antageligvis ikke holder vann: Jeg tror ikke det kommer noe "større" enn internet. Det kommer til å utvikle seg og vokse, men det finnes ikke, og kommer aldri til å komme, et neste steg som ikke i realiteten er internett.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at det er fremskritt eller ei men hva slags nye sosiale medier kommer til å gjøre det bra fremover. Jeg har troen på foursquare, andre forslag mottas med takk.

 

(Er ikke en bruker av foursquare)

 

Google wave hadde jeg tro på men alene er den nyttesløs, men kan man få skikkelig applikasjoner til den og lavere cpu-bruk tror jeg de kan gjøre det bra, men slik som den er idag har jeg ikke tro på tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...