Gå til innhold

Dual minne eller single ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel eller AMD?

På AMD er det praktisk talt ingen forskjell på ytelsen, så der ville jeg gått for 1*512Mb.

På Intel forstår jeg at de får god ytelsesøkning av dual ram på de nyste chipsettene. Der er det vist annbefalt å kjøre dual ram, altså 2*256 (eller 2*512 er endå bedre). Hovedpoenget er vist at de nye prossesorene kjører på 800Mhz Fsb, så vist du kjører dual 400Mhz så holder ram følge med FSB. Utifra det skulle man tro at dual bare var et poeng med nye prossesorer, men tror at de har nytte av de sammen med eldre chippset også. Noen rett på meg om jeg tar feil, Intel er ikke min sterkeste side.

Lenke til kommentar

Ok.

Jeg skal kjøpe pc en gang når lommeboka er enig med meg så må bare rådføre meg litt.

Er jo billigere å kjøpe 1x 512mb enn 2x256mb virker det som ?

 

Et annet spørsmål: En kompis vil selge meg noen ram brikker; 256sdmb 133mhz, hvor mye skal jeg gi per brikke ?

Lenke til kommentar

Fikk en twinmos 3200 512MB/windbond til, nå i helgen,

Har NF7-S 2.0 og xp2400@ 11x210 2x 512MB og minnebåndbredde gikk opp fra ca. 2.7 GB/s til 2.9 GB/s i dual settings, har CPU/FSB ratio på auto

så kan hende jeg har noe mer å hente ?

 

Ps. Barton 2500 kommer til uka fra PSDATA ;)

Lenke til kommentar
Ok.

Jeg skal kjøpe pc en gang når lommeboka er enig med meg så må bare rådføre meg litt.

Er jo billigere å kjøpe 1x 512mb enn 2x256mb virker det som ?

 

Et annet spørsmål: En kompis vil selge meg noen ram brikker; 256sdmb 133mhz, hvor mye skal jeg gi per brikke ?

 

Skal du ha ram til maskina i signaturen din? Da spiller det INGEN rolle ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...