Gå til innhold

kovertering av RAW fil


Anbefalte innlegg

Har Adobe Photoshop CS3. Programmet vil ikke åpne RAW filene fra mitt nye Canon 7D. Får til å konvertere filene til DNG filer, og så jobbe med de i CS3.

 

Mister jeg mye informasjon i konverteringen? Konverterer til versjon 4.5...

 

edit: Så at det kom en trykkleif i overskriften, og det får jeg ikke gjort noe med... :)

Endret av sventommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør jeg laste ned siste versjon av Adobe Camera Raw(6.1) med 50D?

Kun hvis du har CS5 eller Elements 8.

Ok.

Jeg har CR2 filer som jeg ønsker å redigere i CS3, men er uskikker på hvilken versjon jeg kan bruke :blush: eller installere CD'n som fulgte med kamera?

Lenke til kommentar

Jeg har CR2 filer som jeg ønsker å redigere i CS3, men er uskikker på hvilken versjon jeg kan bruke :blush: eller installere CD'n som fulgte med kamera?

 

Tom svarte delvis på det litt lenger oppe i tråden. Du må laste ned siste versjon av ACR for CS3 fra Adobe, støtter den 50D kan du åpne filene direkte, hvis ikke må du enten konvertere dem med Canon DPP til for eksempel 16 bits TIF og åpne de konverterte filene i CS3 eller konvertere CR2-filen til DNG med en DNG-konvert som du kan laste ned fra Adobe (gratis, bruk siste versjon). CS3 kan da åpne DNG-versjonen av filene direkte.

 

Edit: Ser ut som du er heldig, sjekket og ACR 4.6 for CS3 støtter 50D direkte. http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4040

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...