Gå til innhold

Bør jeg kjøpe Ny Reciver?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Concept pakke fra HIfi-klubben for tja.. snart 2 år siden.

 

Front: Concept 6

Bak: Concept 1

Sub: 12" Fra Dali

Center: Concept Center

 

Siden pengene da var oppbrukt på høytalere og planen var og kjøpe en reciver senere så lånte jeg en gammel Reciver fra en kompis. Det var en billig-reciver når den var ny og når jeg da lånte den var den vel allerede "utdatert" Ingen HDMI, kun 1 stk optisk ingang og ja.. generellt dårlig med koblinger.

 

Men lyden har alltid hørt okai ut for meg, nå er ikke jeg verdens beste på lyd og jeg har ikke vært så heldig at jeg har hørt på mye highend anlegg, men tror dere jeg vil høre forskjell fra den gamle saken som så vidt veier 5 kilo til en nyere sak?

 

Har veldig lite lyst og blåse bort penger på noe som ikke gir en merkbar oppgradering for meg. Og hvor vil jeg høre den største forbedringen? I Surrounden? I trøkket fra høytalerne?

 

Åpen for all synsing, og trenger vel bare ett lite dytt for og gå til innkjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du en billig og effektsvak receiver er det neppe mye forskjell å høre. Kjøper du derimot en god og sterk receiver bør du høre god forskjell. Typisk bedre bass og mer kontroll i lydbildet osv.

 

I tilegg får du jo en alle funksjonene som du sannsynligvis mangler nå, f.eks HDMI, HD-lyd, 3D-støtte, romkorreksjon osv

 

Ville ikke brukt særlig mye mindre enn 5000,- hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Så du mener at jeg må opp på over 5000kr for og merke forskjell?

 

Har f.eks ikke en Onkyo 607 mer trøkk en den gamle kassa som nå okkuperer orkesterplassen i anlegget? Jeg tror ikke den saken er oppgitt til mer enn 50watt i 8ohm.. og det er sikkert i 1 kanal .. :S

Lenke til kommentar

Onkyo 607 gir mye for pengene da den har vært offer for en enorm priskrig og koster jo i utgangspunktet mye mer, men det er fjorårets modell nå og har blant annet ikke HDMI 1.4 med de fordelene det gir.

 

Effektmessig er den sikkert like bra som årets modell, selv om f.eks en Harman/Kardon receiver nok vil gi deg mer trøkk. Men da får du ikke like bra utstyrsnivå igjen.

 

Er du på et stramt budsjett er 607 et glimrende valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...