Gå til innhold

Trenger effektiv og stillegående CPU kjøler, hvilken ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har begynt å prøve meg litt på overklokking.

i930 går lett opp til rundt 3,8 Ghz men ser at boxed viften sliter med tempraturen og støyer etter litt press.

Hvilken CPU vifte bør jeg kjøpe for et mest mulig stille og kjølig system ?

Hvis det finnes et bra alternativ som er rimelig er det fint, også om varen er på Netshop da jeg tenker å kjøpe en Mist PSU som er på tilbud der.

Kan ellers nevne at jeg har et veldig lufig kabinett med 22 cm vifte øverst, 2 stk 12 cm bak og i front i tillegg til en 12 cm på side.

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå får Noctua NH-D14 eller Corsair H50 du :thumbup:

 

Mange forslag :)

Hva er den store forskjellen på Nocuta NH-D14 og 12 ?

Går nok for Corsair H50 hvis det ikke er noen store innvendinger. Er det greit å bruke kjølepasta som følger med H50 eller er det anbefalt å kjøpe en egen ?

Lenke til kommentar

Gå får Noctua NH-D14 eller Corsair H50 du :thumbup:

 

Mange forslag :)

Hva er den store forskjellen på Nocuta NH-D14 og 12 ?

Går nok for Corsair H50 hvis det ikke er noen store innvendinger. Er det greit å bruke kjølepasta som følger med H50 eller er det anbefalt å kjøpe en egen ?

 

 

Google is your friend!

 

Forskjellen på NH-D14 og 12 er vel litt på utforming og sånt. D14 kan brukes med 140 m/m samt 120 m/m vifter. 12 passer vel stort sett bare 120 m/m vifter.

 

Guffa som følger med er vel grei nok men alltid kjekt å ha no Artic Silver på baklomma i tilfelle rottefelle

Lenke til kommentar

Gå får Noctua NH-D14 eller Corsair H50 du :thumbup:

 

Mange forslag :)

Hva er den store forskjellen på Nocuta NH-D14 og 12 ?

Går nok for Corsair H50 hvis det ikke er noen store innvendinger. Er det greit å bruke kjølepasta som følger med H50 eller er det anbefalt å kjøpe en egen ?

 

 

Google is your friend!

 

Forskjellen på NH-D14 og 12 er vel litt på utforming og sånt. D14 kan brukes med 140 m/m samt 120 m/m vifter. 12 passer vel stort sett bare 120 m/m vifter.

 

Guffa som følger med er vel grei nok men alltid kjekt å ha no Artic Silver på baklomma i tilfelle rottefelle

 

Beklager min sløvhet med Google hadde for mange jern i ilden.

H50 er bestilt.

I første post nevnte jeg luftingen i kabinettet mitt. Det som bekymrer meg nå er om komponenter på hovedkortet kan ødlegges av varmen. Regner med at det er system temp på hovedkort som jeg må følge med på eller er ikke det nok ?

I mine forsøk med boxed vifta har HK temp holdt seg på ca. 38 grader med noen stress test. Har brukt Hyper PI, 3D mark bla.

Bruker et ASUS LGA1366 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...