Gå til innhold

Førstegangsbygging av PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg vil byggja min eigen PC. Lurte litt på om dette setupet er bra...

 

Rundt 17k :D (lågare er å foretrekkje, med omlag same ytelse) :D

 

Skal kjøpe SSD seinare :D

PC'en vil nok bli overklokka etter kvart, men ikkje i byrjinga. PC'en skal vere rekna til spel (gaming) men vil nok brukast til litt filmredigering. Har litt lyst på eyefinity, har 2 skjermer foreløpig. Det holder en stund. Har alt av ekstra utstyr (tastatur, mus, headset o.l.)

Tar gjerne imot tips til endringer og bygging :D

 

Tja.. Oppsettet ditt har en haug med kompromisser hvor du hele tiden velger bort ytelse.

Dette gjør at ytelsen blir middelmådig.

 

For 11,000kr kan du få den råeste gamingriggen, de 6000kr du sparer kan du bruke på 2-3 skjermer OG ssd-disk. Da har du en rigg flere vil misunne deg, langt bedre enn en middelmådig rigg til 17k.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=806025&su=8777C2ED-CD24-49DB-9636-8B2A470F89DC

Lenke til kommentar

Eg vil byggja min eigen PC. Lurte litt på om dette setupet er bra...

 

Rundt 17k :D (lågare er å foretrekkje, med omlag same ytelse) :D

 

Skal kjøpe SSD seinare :D

PC'en vil nok bli overklokka etter kvart, men ikkje i byrjinga. PC'en skal vere rekna til spel (gaming) men vil nok brukast til litt filmredigering. Har litt lyst på eyefinity, har 2 skjermer foreløpig. Det holder en stund. Har alt av ekstra utstyr (tastatur, mus, headset o.l.)

Tar gjerne imot tips til endringer og bygging :D

 

Tja.. Oppsettet ditt har en haug med kompromisser hvor du hele tiden velger bort ytelse.

Dette gjør at ytelsen blir middelmådig.

 

For 11,000kr kan du få den råeste gamingriggen, de 6000kr du sparer kan du bruke på 2-3 skjermer OG ssd-disk. Da har du en rigg flere vil misunne deg, langt bedre enn en middelmådig rigg til 17k.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=806025&su=8777C2ED-CD24-49DB-9636-8B2A470F89DC

Har lyst til å holde meg til intel :D Det er dei eg har hatt best erfaring med ;)Har også lyst til å holde meg til kabinettet eg hadde valgt :p

 

Et spørsmål: Følger det med sleke skruar som du "hevar" hovedkortet med. (frå kabinettet)

Lenke til kommentar

De skruene følger med.

 

Du vil ikke ha:

 

* Det beste skjermkortet

* 3stk skjermer til Eyefinity

* Lynrask SSD-harddisk

 

Du vil ha:

 

* Budsjett-skjermkort

* Trege harddisker med lav lesehastighet

* Kabinett som også reduserer ytelsen betraktelig

* Ekstra vifter, støy og kjøling for å overklokke, på bekostning av ytelse

* Intel prosessor

* En spill-pc hvor det er spart på grafikkytelsen

 

Det er ikke litt kjedelig om naboen/kompisen kjøper seg like rask maskin som deg for halvparten av prisen?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Vil anbefale dette Kabinettet:)

 

Det er en good del billigere, å får masse skryt i tester. bare husk å kjøpe 2-3 ekstra vifter :)

 

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010333581.aspx

 

 

 

 

Å ver så snill å gå for et AMD oppsett. Det er så mye bedre til spilling. Hvertfall når du ser på ytelse vs pris. Du kommer ikke til å angre et sekund.

Ati sitt topp kort kjører bedre med amd prosessor en intel sin prosessor.

 

Å så heller kjøpt deg 2 SSD disker av intel gen 2 sorten å kjør dem i raid 0 for best ytelse.(noen hjelp meg me den)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

De skruene følger med.

 

Du vil ikke ha:

 

* Det beste skjermkortet

* 3stk skjermer til Eyefinity

* Lynrask SSD-harddisk

 

Du vil ha:

 

* Budsjett-skjermkort

* Trege harddisker med lav lesehastighet

* Kabinett som også reduserer ytelsen betraktelig

* Ekstra vifter, støy og kjøling for å overklokke, på bekostning av ytelse

* Intel prosessor

* En spill-pc hvor det er spart på grafikkytelsen

 

Det er ikke litt kjedelig om naboen/kompisen kjøper seg like rask maskin som deg for halvparten av prisen?

 

*Jo eg vil ha det beste skjermkortet :p Kva er det beste? xD Lenge sia eg har sjekka no :S

*Skal kjøpe ny skjerm snart, men ikkje enno.

*Skal også kjøpe SSD seinare

 

*Harddisken eg har valgt er mest til lagring.

*Har lyst på det kabinettet fordi det er stort, mange skryter mykje av vannkjølingsmoglelegheitene + kabel ting. (gjøyme kabelane)

*Ekstra vifter for å senke varmen, viftekontroll for å kontrollere støy.

*AMD Prosessorane eg har hatt so longt har sugd hardt! Men er i tvil. Kor mange kjerner er det?

*Vil ha best mogeleg grafikkytelse!

 

Det hadde vert litt kjeisamt jo :p

 

Takker for svar! ;D :D

Endret av ๖ۣۜBØΣП
Lenke til kommentar

5970 er det beste grafikkortet i dag, det koster fra 4900kr på Komplett.

AMD er velegnet som spillprosessor. At alle dine AMD-prosessorer har "sugd" er synd men 965BE er meget bra.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816 - Dette kabinettet har som så mange andre kabinetter mulighet for å gjemme kablene bak/under hovedkortet.

OBS: Det kabinettet har ikke plass til 5970 uten litt modding med verktøy. Jeg brukte hagesaks til å klippe vekk noen harddiskbrønner i mitt men har fremdeles rikelig med plass til ekstra harddisker.

 

Ekstra vifter trenger du ikke, de som medfølger kabinettet holder maskinen passelig kjølig og stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...