Gå til innhold

Stereoanlegg kobla til pc


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp.. Har et pc anlegg, men to 200 watts høytalere og en bass på 70 watt. Så har jeg fått en ny bass, som pappa brukte til sorroundanlegg til tven. Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke bassen fra sorruondanlegget til pc anlegget mitt. Eller om jeg kan koble til høytalerne og koble sorroundanleggbassen til pcen. Men det jeg også vil ha er den enkle volumstyreren, går dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner vist å bli trøtt, fikk ikke med meg at du har et pc anlegg fra før.

 

Men uansett tror jeg ikke det er så enkelt å koble til noe annet på det du har, av erfaring med sett jeg har hatt selv.

 

 

Har selv koblet stereo til pcen, du må ha forsterker imellom, da kan du koble på høyttalere og det du vil på forsterker.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Hm, ja.. Har en Yahmaha RX-V650 Receiver og en Energybass og 2 Eltax 200 watt høytalere. Har en kabelen der det er en jack og 3 utganger på andre siden med en rød,hvit og gul. Så kan koble til pcen, men det jeg ikke forstår shitten av er hvor alle kablene fra høytalere og bassen skal..

Lenke til kommentar

Nettopp, nettopp. Subben skal kobles til der det står "Pre out" i utgangen merket "Subwoofer" med en RCA kabel. Denne kan kobles på venstre kanal på subben, eller du kan bruke en y-splitt for å koble på begge.

 

Så skrur du høyttalerkablene inn der det står "Front" i terminalene som er merka "A". Husk å koble minus på minus og pluss på pluss!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...