Gå til innhold

Mange dommere og trenere vil innføre Mål-linje teknologi, men UEFA vil ha to ekstra dommere. Hva mener du?


1v1

Anbefalte innlegg

mange dommere og trenere vill ha dette inført men UEFA har andre planer,

 

i fra neste år så skal de teste 2 nye extra dommere som plasseres med hvert mål til siden

 

det ble ikke godtat av fifa denne VM sesongen.

 

alle husker vel sikkert VM Finalen i 1954 der england skåret mot tyskland, ballen var ikke over streken, med dette kan teknologien avgjøre

 

Linker om emne

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Goal-line_technology

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=790853&sec=europe&cc=5739

http://www.footballfanscensus.com/football-industry-news/go/item/19806318

 

http://www.youtube.com/watch?v=vIm9yMCEBhg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i håndball for eksempel bruker de photo finnish måten for å ta slike avgjørelse.

 

hadde det vært meg så hadde jeg satt laser eller lignende foran målene for mange år siden.

 

en sport det blir veddet millioner og gjerne milliarder om burde ha et solid system som ikke utvikler slike situasjoner

 

aka

 

er helt enig med deg ;):p

Lenke til kommentar

La fotballen bli slik som den er. Fotballen skal bestå av tvilsomme situasjoner, og den dramatikken som følger.

 

så du er villig til å tape 5 millioner for eksempel på at laget du vedda på tapte pga diskusjon om ballen var inne eller ikke så dommerne tok bare valget å si nei den var ikke inne????

Lenke til kommentar

Er det virkelig enkelpersoner som tipper 5 mill på kamper? Utenom mafiaen da selvsagt. :)

 

Ser egentlig ikke noen grunn til at man ikke skal kunne bruke teknologie til å vise om ballen har vært over streken eller ikke. Sikker mer økonomisk enn å lønne 2 ekstra dommere også.

Lenke til kommentar

tenk hva bill gates eller steve jobs vedder på fotball for eksempel.

 

tallet var bare et eksempel for å poengtere.

 

fotball er verdens mest populære sport. det har mange milliarder kr i omspill hele veien, mange med normale lønninger spiller for tusen lapper og vel så det. tenk da hva de rike måtte satse på et kamp?

 

skjønner pointet?

 

jævlig kjipt å tape en så svær sum med penger på en slik måte bare fordi de ikke hadde noe ordentlig teknolgi som gjorde det hele ganske sikkert og greit

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

La fotballen bli slik som den er. Fotballen skal bestå av tvilsomme situasjoner, og den dramatikken som følger.

 

så du er villig til å tape 5 millioner for eksempel på at laget du vedda på tapte pga diskusjon om ballen var inne eller ikke så dommerne tok bare valget å si nei den var ikke inne????

 

Det argumentet var av det svake slaget. At gamblere taper store mengder penger er neppe tatt med i vurderingen til dem som sitter med makten.

Lenke til kommentar

De har en finger med i spillet og det er jævlig surt for dem og jeg tror nok dem klager så det synger etter.

 

Penger = makt

 

og når man har råd til å vedde 5mill på en fotballkamp så har man litt peng. og da har man litt makt til å kunne ha en finger med i spillet

 

og jo jeg tror nok det er tatt godt med i betrakning på grunn av det over jeg har skrevet her

Lenke til kommentar

FIFA ville kastet klagen din i søpla hvis du klager fordi du har tapt 5 mill. De bryr seg ikke om du har "makt" elle ikke. Hvis derimot folk som Abromovich og slike investorer klager så har det mer å si, siden disse faktisk er involvert i fotballen.

 

Men om Rimi Hagen hadde klage til FIFA fordi resultatet ble 1-1 og ikke 1-0 i Madrid-Barcelona hadde de ikke brydd seg.

 

enogh said

Lenke til kommentar

hvis du hadde vært en av sjefene i FIFA og jeg hadde tapt 5mill 5 ganger på rad i fotball og 2 av de var pga dommertabbe.

 

Så hadde jeg komt til deg og gitt deg 50mill for å gjøre noe med det... så du sier at du ikke hadde brydd deg om 50mill eller at det aldri hadde skjedd???

 

til og med advokater, politi og rettsdommere er korrupte og tar imot bestikkelser i hele verden

 

hva pokker tror du fifa er med så mange rike som satser så mye peng hele veien. hver dag/uke hele året rundt.

 

 

tenk deg veldig godt om før du svarer igjen nå

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men jeg mener selv jeg ikke kan kjøpes. Faren for å bli oppdaget er også stor for å bli oppdaget og alt du har jobbet for går tapt.

 

Desuten så tror jeg FIFA ønsker å gjøre fotballen så rettferdig som mulig, men de gjør det for fansen og sporten selv, ikke for rike drittsekker som taper penger på gamling. Selv tror jeg heller ikke det er så mange av disse stor tipperne som du referer til.

 

Kort sagt, jeg tror ikke FIFA (eller jeg) hadde innført mål teknologi når du kommer med de 50 millionene dine.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke jeg heller hadde latt meg kjøpe hvis jeg var ansatt i FIFA eller politiet eller lignende men absolutt alle har en pris og da er kun spørsmålet. hvilken pris ;)

 

hvis du hadde fått 1mrd for å rekke opp ei hånd under en avstemning på dette så tror jeg du hadde hatt store problemer med å holde hånda nede ;)

 

men uansett så om meg og deg ikke lar oss kjøpe så er det millioner av mennesker som nettopp lar seg bli kjøpt på denne måten og dermed når slike ting som dette blir tatt opp så er det ikke alltid like enkelt å vite hva som egentlig er årsaken.

 

jeg er iallefall for at det skal komme målteknologi slik at man slipper dommertabber på det området iallefall

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...