Gå til innhold

gammelt telechampion abonnement


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen av dere som har erfaringer med at tele2 opererer med gamle champion abonnement?

Jeg har i årevis betalt mine tele2 reginger ved eFaktura og har i stort sett betalt desse om prisen såg OK ut, litt slapt men enda en ganske vanlig måte å gjøre dette på :)

For en tid tilbake siden fikk jeg for meg å sjekke ut en fakturaspesifikasjon.

Jeg ser at at jeg betaler en minimumsdebitering på 99 kroner.

På tele2 sine sider står det at minimumsdebiteringer er på 49 kroner, så her stusser eg litt og kontakter tele2 sin kundeservice.

Jeg får da som svar tilbake at jeg har en eldre utgave av champion, men at jeg kan oppgradere om jeg ønsker dette.

99 kroner er kanskje ikke så mye, men siden dette har pågått i årevis og at jeg har bodd i Gøteborg store deler av denne tiden (minimumsdebitering kommer da i tillegg da utenlandske sms/samtal ikke inngår) blir dette etterhver større summer.

Jeg føler meg litt lurt her!

Er det noen som har lignende erfaringer?

Har dere blitt varslet fra tele2 at deres champion abonnemang ikke endret, når tele2 endret egenskapene for champion?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde nøyaktig samme ting, mine regninger gikk fra ekstremt rimelig til sinnsvakt dyrt på mitt champion abb. uten at jeg ble informert om at de hadde forandret vilkårene. Jeg blei så irritert over at Tele2 driter i sine faste kunder at jeg byttet til Onecall på timen. Da ringer jo selvfølgelig Tele2 kunderservice så jeg får anledning til å gi dem en skikkelig overhøvling om ekstremt dårlig kundeservice. Det værste var at de var enige. Tele2 prioriterer ikke gamle kunder, men kjører all fokus på å få nye.

 

Enden på visa blei altså at jeg byttet selskap, så nå får vi se hvor lang tid det tar Onecall å gjøre samme blunder. :no:

Lenke til kommentar

Dette er dessverre veldig vanlig blant operatører, at de gamle kundene ikke får de nye betingelsene som nye kunder får.

 

Noen ganger oppretter de nye abonnement som er helt lik de gamle, bare at de kaller de noe annet og har bedre priser. F.eks er det sikkert noen som fortsatt har de gale ring kontant kortene til Telenor som er svindyre

Lenke til kommentar

Ja, jeg veit at dette er vanlig praksis hos mange. Netcom er like ille som Tele2. Jeg ville bare statuere ett eksempel for Tele2 at slik behandler man ikke kundene sine.

 

Jeg trodde ærlig talt at de kundene man allerede hadde var de viktigste for en bedrift men det er tydelig at dette ikke er tilfelle for mobiloperatører.

Lenke til kommentar

Loven? Tviler på at det finnes noen lov mot å være tjukk i hue. :!:

 

Dette faller under dårlig kundebehandling og det er det strengt tatt bare kundene som kan gjøre noe med som f.eks å bytte leverandør og å sende inn en klage eller ringe dem å gi dem kjeft.

Bytte leverandør bør man uansett gjøre da det tydeligvis er det eneste som får dem til å reagere.

 

Det gikk 10 minutter fra jeg klikket bytt leverandør til Tele2 ringte. Makan til suppehuer. :roll:

Lenke til kommentar

Hei!,

 

Mitt navn er Andreas Olsson og jag er produktsjef før mobil på Tele2 i Norge.

Jag ser att det er flere som har gett input her om att Tele2 opererer med gamle abo.

Jag har full førståelse før att det kan låta konstigt att man har 99 NOK i min. debitering på fakturan

og att det på webb står 49 NOK.

 

Det abo som har 99 NOK i min.fakturering er ganska gammalt og vi bestæmde oss før att gøra ringepriserne

billigere i 2007-2008 og senket derfor priset fra 45 øre/m till 39 øre samt justerte startavgiften og min. debiteringen.

P.g.a. att priset per start justertes så kunde vi inte lagligt endra før alla existerande kunder så att det blev billigere per "default"

Derfor skikkede vi ut brev till berørda kunder, informerade på webb, fakturaførklaring og i kungøringsavisen.

 

Tele 2 Champion er mye gunstigt abo med den billigste ringe og sms prisen nær man køper terminal, kombinert med att vi har

de billigste sms og surfpakkerne på marknaden.

 

Hør av er om ni har mer spørsmål,

 

Hilsen

 

Andreas Olsson

Produktsjef mobil

Tele2 Norge AS

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme to ganger. I 2004 bestilte jeg abonnementet Tele2 Scratch, som på den tiden var det billigste du kunne få. Var fornøyd med dette inntil jeg flere år senere sjekket prisene og så at så godt som alle Tele2s abonnement var billigere enn Scratch. Det hadde de selvfølgelig ikke brydd seg med å fortelle meg.

 

Så oppdaget jeg for litt siden at fatter'n fortsatt hadde abonnementet "Tele2 Mobil Pluss", som er svindyrt! Tele2 hadde selvsagt ikke sagt fra om at Tele2 Flex ville være mye billigere, bare fortsatt å håve inn penger. Kunne ha byttet til Tele2 Flex for ham, men pga. irritasjon over å bli behandlet på denne måten av Tele2, ble det Ludo Rød i stedet.

Endret av TwoKey
Lenke til kommentar

Bifaller den. Jeg levde også i den villfarelse at det kanskje var om å gjøre å ta vare på de kundene man faktisk har i kundeporteføljen sin, men for telefoniselkapene så er tydeligvis dette en litt fremmed tilnærmingsmåte. :thumbup:

 

Edit: Jeg hadde vært kunde hos Tele2 siden 2001 med både mobil og Adsl, iløpet av den perioden så har jeg jo betalt nærmere 60000kr, men jeg var nok for ubetydelig som kunde til at de skulle nedlate seg til å informere om plutselige prisforandringer i abbonementene. (Er egentlig fremdeles litt pissed pga av måten de behandet meg på.)

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...