arnizzz Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 Tenkte å kjøpe 1 stk sbs-server og 1 stk 2008 r2 standard som terminal server (rds). Trenger 10 brukere. De 5 CALsene som følger med 2008 r2 Trodde det skulle være grei skuring å bare kjøpe 10 stk RDS lisenser til dette. Men på veien støter jeg på SA,OVS,MOL,OV. Jeg skjønner ingenting! Microsoft.com er helt ubrukelig (eller kanskje det er meg). SBS server og 2008 r2 har 5stk CAL inkludert. Men dette er vel for devicer som er medlem av domenet?
xcomiii Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 De CAL'ene som er inkludert er vel vanlig brukertilgang (SMB traffikk osv) og ikke TS, som krever egne lisenser. Tror du må skaffe 10 nye lisenser for TS tilgang.
arnizzz Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Skrevet 4. juni 2010 De CAL'ene som er inkludert er vel vanlig brukertilgang (SMB traffikk osv) og ikke TS, som krever egne lisenser. Tror du må skaffe 10 nye lisenser for TS tilgang. Ser den. Funker disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599904? Eller er det kun for fujitsu oem servere e.l
CrZy_T Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 SA = Vedlikehold. OV/OVS = "leie" lisenser MOL er vel for utdanninginstitusjoner Du trenger totalt 10 CAL og 10 TS CAL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå