Gå til innhold

Trenger tips til trening gjennom sommerferien


Anbefalte innlegg

Hei, Noen her som har noen tips til hvordan jeg skal trene i sommer, planlegger å være hjemme store deler av sommeren og er interessert i å fjerne bittelitt magefett og å øke kondisen. (Jeg har en slags 4pack, men magefettet nederst klarer jeg ikke kvitte meg med)

Har allerede et treningsprogram for styrke.

 

Jeg har tilgang til apparater på treningsstudio, kan også legge til at jeg har tilgang til en skog å jogge i og en innsjø å svømme i og at jeg kan svømme ved treningsstudioet mitt..

 

Det jeg primært vil forbedre er kondis og forbrenne det siste lille magefettet.

Endret av cyclo
Emntetittel er endret da original tittel brøt med retnignslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjører jeg en militær stil over treningen min (blir lite trening på fritid nå ettersom jeg er i militæret). Militær trening betyr øvelser du kan gjøre uten å ha apperater.

 

Jeg ville ha kjørt to intervaller og to lang kjøringer i uken.

 

Intervall: Ikke ta intervallene like etter hverandre. Det finnes flere måter å utføre en intervall på. Så du må nesten finne den som funker best for deg. Men den mest vanlige er 4x4. Men jeg liker også 15 sekunder intervall. Så pleier å bytte på. Husk å ha god/høy intensitet når du løper.

 

Langkjøring: Finn et tempo du kan holde i 1-2 timer. Det beste er å løpe på mykt underlag (skog etc, ikke asfalt eller tredemølle).

 

Styrke: Militær stil -> Push ups, hang ups, dips og sit ups. Holder i massevis. Husk å tren siden av magen også, ikke bare foran.

 

For å se en rask fremgang (med tanke på magefettet) må du spise sunt. Prøv å unngå godteri/brus etc. Er bare unødvendig. Tenk på hva du har i deg, sier ikke at du må begynne å telle kalorier. Men unngå det opplagte, så er du langt på vei.

 

Som du kanskje skjønner er jeg ikke noe fan av svømming. Er mer av typen løpe-gutt.

Lenke til kommentar

Du skader ikke ryggen av å ta sit-ups dersom du har et mykt underlag og tar de korrekt. Sit-ups to ganger i uka holder. Trener du ryggen i tillegg (noe som er uhyre viktig), så er det fullt mulig å kjøre på med sit-ups.

 

Godt mulig

Men det finnes allikevel bedre alternativer, som Hvalder nevnte.

Lenke til kommentar

Svømming er jo helt klart bra trening, men det negative er at du blir mer sulten etter økten, så om du kommer til å miste noe fett av det, vet jeg nok ikke.

...Usikker på kva eg skal sei til det, utan å bli rapportert for personangrep.

 

-.- Jeg sier det ikke ute fra min egen munn, men det var en dokumentar på TV, husker ikke hvilken, men det var et par år siden.

 

Kan jo hende at det er feil, men det er slik jeg har lært meg.

Lenke til kommentar

Svømming er jo helt klart bra trening, men det negative er at du blir mer sulten etter økten, så om du kommer til å miste noe fett av det, vet jeg nok ikke.

...Usikker på kva eg skal sei til det, utan å bli rapportert for personangrep.

 

-.- Jeg sier det ikke ute fra min egen munn, men det var en dokumentar på TV, husker ikke hvilken, men det var et par år siden.

 

Kan jo hende at det er feil, men det er slik jeg har lært meg.

 

Nå vet jeg ikke helt hva Hvalder er så usikker på. Men nei det er ikke noe negativt å bli sulten etter trening, spesielt ikke etter en styrke økt. Kroppen trenger næring etter treningsøkter for å bygge seg opp igjen. Så lenge du har i deg et riktig/sunn mat så vil du merke nedgang i vekt (bare å holde seg unna unødvendig ting som kroppen egentlig ikke trenger, bare for å nevne noen: Godteri, brus og potetgull. Du skjønner hva jeg vil frem til).

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...