Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan "trimme ned" mopeden?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vet det ikke er lov å diskutere trimming av moped her siden det er ulovlig, men siden jeg prøver å få mopeden min lovlig, håper jeg også det er lovlig å poste det her!

 

Har en Rieju RS1, som er uplombert å går i 90.

Har vært i dialog med politiet, som sier 60-70km/t er greit.

MEN, hvis jeg setter i plomberinga, klarer jeg såvidt 40, noe som er alt for lite med tanke på at jeg kjører 2 mil i 70 sone for å komme meg til jobb :)

 

Mitt spørsmål er da, hvordan få mopeden "trimma ned" til 60-70 km/t? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Vet det ikke er lov å diskutere trimming av moped her siden det er ulovlig, men siden jeg prøver å få mopeden min lovlig, håper jeg også det er lovlig å poste det her!

 

Har en Rieju RS1, som er uplombert å går i 90.

Har vært i dialog med politiet, som sier 60-70km/t er greit.

MEN, hvis jeg setter i plomberinga, klarer jeg såvidt 40, noe som er alt for lite med tanke på at jeg kjører 2 mil i 70 sone for å komme meg til jobb :)

 

Mitt spørsmål er da, hvordan få mopeden "trimma ned" til 60-70 km/t? :)

 

 

Hørtes litt merkelig ut at politiet har godkjent 60-70 km/t når det er en lov som sier at de ikke skal gå kjappere enn 45. Så hvis du skulle bli tatt når politiet har sånne moped kontroller, så tror jeg ikke det hjelper og si at du fikk lov av en politi hvis du akkurat har blitt vinket inn i 70 km/t.. :p

Lenke til kommentar

Hei!

Vet det ikke er lov å diskutere trimming av moped her siden det er ulovlig, men siden jeg prøver å få mopeden min lovlig, håper jeg også det er lovlig å poste det her!

 

Har en Rieju RS1, som er uplombert å går i 90.

Har vært i dialog med politiet, som sier 60-70km/t er greit.

MEN, hvis jeg setter i plomberinga, klarer jeg såvidt 40, noe som er alt for lite med tanke på at jeg kjører 2 mil i 70 sone for å komme meg til jobb :)

 

Mitt spørsmål er da, hvordan få mopeden "trimma ned" til 60-70 km/t? :)

Det de snakker om er hvem de i det hele tatt gidder å stoppe eller ei. Husk at det tar av ressursene dems ;)

 

Hørtes litt merkelig ut at politiet har godkjent 60-70 km/t når det er en lov som sier at de ikke skal gå kjappere enn 45. Så hvis du skulle bli tatt når politiet har sånne moped kontroller, så tror jeg ikke det hjelper og si at du fikk lov av en politi hvis du akkurat har blitt vinket inn i 70 km/t.. :p

Lenke til kommentar

Det at den er godkjent og klarer 70km/t betyr ikke at du har noe mer lov til å kjøre over 45km/t. Blir nok ingen bot så lenge du er under 60km/t og de ser at du ikke har noe trim, men i teorien kan de gi deg bot så lenge du er over 45.

 

Loven sier at mopeder skal ikke gå kjappere enn 45 km/t. Da tror jeg neppe de vil godkjenne 70 km/t.

Men jeg ser den at hvis du blir vinket inn i 55 og de ser du ikke har trim, så kommer de sikkert ikke til og gi bot. Men når du kommer i 70, så er det 25 km/t for mye. Og da kan du sikkert få bot for trim også.

Endret av mwftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...