Gå til innhold

Vifte i strømforsyning sluttet å gå.


Anbefalte innlegg

Jeg har en silverstone strider 1200watts strømforsyning.

Var vel noen måneder siden den var brukt, på grunn av att vifften i den sluttet å gå. Satte sammen en pc igjenn med denne og har gått og fungert i 2 dager. Men ikveld skjedde det att viffta stoppet igjenn..

 

Virker som det ikke er noe problem ellers med psu, bare att den ikke vil sette igang vifta. Å da blir den jo var og til slutt lager den noe lyder som jeg ikke liker helt :no:

 

Noen som kan ha en formening om hva som kan være galt. Er vel ikke så sansylig att viffta rett og slett er klar?

 

Skulle vel sendt den inn. Men det må bli til tyskland. Derfor tenkte jeg og spørre først.

 

En ting til. Når jeg hadde den kobblet opp sisst gang da kom vifften når jeg trykket på startknapp ett par ganger, men da låste jo pc'n seg i oppstarten. Så det var jo ikke noe vitts å få den igang igjenn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være flere grunner til at mekanikk slutter å fungere. Oljen kan tørke inn, lagret kan være slitt. 

Med vifter er det slik at det er svært sannsynlig at de slutter å fungere før eller siden.

Det ikke noe problem å bytte vifte i PSU for den som kan mekke litt.

Lenke til kommentar

Må si det er en dårlig vifte om den ikke holder lengere enn 2-3 måneder max. Virker ikke treig. Vil heller ikke gå om jeg prøver å hjelpe den rundt. Men skal sjekke om jeg gidder å åpne den igjenn og teste. Synn det er en 135mm vifte tror jeg :hmm:

 

Har 120 og 140. Tror det bare var 2 pins kontakt på denne pluggen. Men er bare å skifte over pluggen på anna viffte.. Skal sjekke ikveld, kanskje :p

 

Edit-1

 

Den har aldri blitt brukt lenge nok til å bli full av støv :) Så tror ikke det er kjelltringen her. Kanskje det ikke kommer noe strøm frem til pluggen?

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...