Gå til innhold

Junifest 2010 - Ole_Gunnar - Manuell fokus(ish).

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bruker: Ole_Gunnar

Utfordring: Prøve å holde seg til manuell fokus i løpet av juni - noe som blir lett (håper jeg!) med bare ett autofokusobjektiv. :p

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: 5D II, EF35mm f/2, OM50mm f/1.8, OM75-150 f/4

Usikker på hvor aktiv jeg kommer til å være, spesielt i og med at første bilde i beste fall er ei nødløsning.

1. - Rester fra helga

IMG_8916.jpgEF35mm, f/5.6, 1/13 sec, ISO3200

Ligger på soffan med vond hals og synes synd på meg selv. Burde vel ta meg en rydderunde snart. :innocent:

Endret av Ole_Gunnar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

måtte flire litt av det bildet der. Det gav assosiasjoner til en tid for lenge siden. Øl, dr.pepper og pizza. Det eneste som ikke passer inn er støvsugeren jeg skimter bak der.

Skrevet (endret)

2. - Siste orkesterprøve

IMG_8923.jpgOM50mm, f/8(ish), 1/50sec, ISO3200

Måtte steppe inn og kjøre en spot under generalprøven til Tornerose som vises i kveld og i morrakveld på kinoteateret på Mo. Tok dette før generalprøven starta.

Endret av Ole_Gunnar
Skrevet

Dette var pent! Fint at du har fått med de to stolradene som lager en rett linje mot hverandre fremover.

(Men det der var en heller snodig orkesteroppstilling ...)

Skrevet (endret)

Takk! :)

Kan vel si meg enig i at orkesteroppstillinga ble noe rar - fire i bredden er dog alt det er plass til. Ikke mye til orkestergrav med andre ord. Skal selv spille der i neste uke, men Mo Hornmusikk er heldigvis ikke like mange (eller har strykere som trenger ekstra plass :p).

Edit: Mangler forøvrig et piano, ei harpe, fem pauker og diverse annet slagverkutstyr på bildet - null plass å utvide i bredde heller. :)

Endret av Ole_Gunnar
Skrevet (endret)

Vært litt dårlig med oppdateringer her, fikk skikkelig influensa, og var sengeliggende torsdag/fredag.

5. - Alvorsprat

IMG_8960.jpgEF35mm, f/2.2, 1/40sec, ISO2000

6. - Rester fra uka

IMG_8973.jpgOM50mm, f/1.8, 1/40sec, ISO1250

Endret av Ole_Gunnar
Skrevet (endret)

7. - Husk de fem andre kryssene...

IMG_8987.jpg

EF35mm, f/3.2, 1/160sec, ISO5000

Første prøver i salen der vi skal ha konserter i uti uka i kveld - ikke alle har fått med seg hvilken dur/moll vi spiller i...

Egentlig var bildet tatt mens jeg talte pauser, og hadde ikke nok tid til å ta enda ett bilde hvor handa ikke var i ansiktet på dirigenten - men kryss ble glemt.

Endret av Ole_Gunnar
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Endelig litt tid til å oppdatere tråden - tror kanskje disse utfordringene trenger et superpinglenivå, for min del. :p

9. - «I meet or exceed expectations»

IMG_9013.jpgEF35mm, f/2, 1/13 sec, ISO3200

10. - Oppvarming er viktig

IMG_9026.jpgEF35mm, f/2, 1/40 sec, ISO200

17. - TrønderEneregi

IMG_9097.jpg EF35mm f/6.3, 1/320 sec, ISO100 + 4 stops i post.

Endret av Ole_Gunnar
Skrevet

Likte godt dirigentbildet, selv med hånda foran ansiktet. Han utstråler en sånn spesiell energi der han står. Hvilket ensemble spiller du i?

Skrevet

Spiller i Mo Hornmusikk. Det bildet var fra en av prøvene før vi framførte Carmen som konsertversjon, med kor (Haukneskoret og Rana Operakor) og solister fra Den Norske Opera. :)

Skrevet

Ikke verst - med solister fra Den Norske Opera virker det jo som det er litt av et format på oppsetningene deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...