Gå til innhold

Spetwols trenings logg!


Anbefalte innlegg

Yo!

 

Tenkte og starte en logg her, så både jeg og dere kan se hvordan jeg klarer og utvikle meg.

Jeg startet da igår, mandag serriøst og trene. Er 16 år og 80 kg ca.

Har trent litt drop in fra jeg var 14. Så har trent en del ganger før, men aldri serriøst.

Bare noen ganger i måndten, og da kun biceps og benk. ^^

Nå fokuserer jeg på omtrent alle musklene i hele kroppen, som er nødvendige så klart.

 

Jeg har ikke sånn mega bra mat spising. Spiser igrunn mye dritt. :/

Men skal endre det fordi det er et must. Men jeg spiser ikke sånn pizza og hamburgere vær dag. Sjelden. Blir sånn vanlig mat. Ikke så mye kjøtt og fisk.

 

Dag 1: Skuldre og Biceps

 

Mageopplegg

 

Skulderpress 4x10 - 25 kg.

Sidehev 3x08 - 15 kg.

Fronthev 3x08 - 18 kg.

omv.pecdeck 4x10 - ? Har dessverre ikke oversikt over vektene. :/

Stå. armcurl 3x10 - 10 kg. På hver side av stanga, og stanga veier 20 kg. = 40 kg.

Konsentrasjons-curl 4x08 - 20 kg.

Stå.hammer 3x10 - 18,5 kg.

 

Jepp, det var for idag. Imorgen skal jeg trene Rygg og Nakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikkje veit kva du gjer så bør du finne deg eit ferdig oppsatt opplegg, eg kan garantere betre framgang på den måten. Ferdige opplegg finn du i "veiledning til nybegynnere", personleg anbefalar eg RYP.

 

Hva mener du ?

 

Jeg er ikke HELT fersk altså, vist du trur det.

 

Jeg har fått opplegge satt opp av personelig trener. Det skulle jeg kansje nevnt.

 

Jeg trent i 2 år nå, og har fått masse erfaring av det.

Selfølgelig masse og lære og hente inn. Men jeg er veldig fornøyd med dette opplegge og det fungerer utmerket.

 

Dette er forøvrig en trening logg, og ikke en klage, hvalder.

Endret av spetwols
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått opplegge satt opp av personelig trener. Det skulle jeg kansje nevnt.

 

Jeg trent i 2 år nå, og har fått masse erfaring av det.

Selfølgelig masse og lære og hente inn. Men jeg er veldig fornøyd med dette opplegge og det fungerer utmerket.

Personlig trener fra hvor da? Du kan jo forresten ikke vite om det fungerer før du har gjort det en stund, hehe :p

Hva har du trent tidligere, helkroppsprogram? :)

 

Dette er forøvrig en trening logg, og ikke en klage, hvalder.

Forvent kommentarer når du legger ut loggen offentlig :) På både godt og vondt!

Lenke til kommentar

Jeg har fått opplegge satt opp av personelig trener. Det skulle jeg kansje nevnt.

 

Jeg trent i 2 år nå, og har fått masse erfaring av det.

Selfølgelig masse og lære og hente inn. Men jeg er veldig fornøyd med dette opplegge og det fungerer utmerket.

Personlig trener fra hvor da? Du kan jo forresten ikke vite om det fungerer før du har gjort det en stund, hehe :p

Hva har du trent tidligere, helkroppsprogram? :)

 

Dette er forøvrig en trening logg, og ikke en klage, hvalder.

Forvent kommentarer når du legger ut loggen offentlig :) På både godt og vondt!

 

Fra hvor, hva mener du ? På helsestudio. Har trent med han de 2 siste mnd nå, lært meg teknikker osv. Også vært på 3-4 kurs, om kosthold osv.

 

Jo jeg har kjørt opplegge der en stund, og derfor jeg sier det funker utmerket. Hvertfall øvelsene. Merket stor fremgang, fra jeg dreiv med drop in og nå.

 

Åja, jeg forventer kommentarer så klart, men hvalder snakka jo bare piss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, jeg forventer kommentarer så klart, men hvalder snakka jo bare piss.

Jeg har holdt på med loggføring her på forumet en stund, og ellers oppholdt meg mye her i styrke- og kostholdsdelen, og jeg vil anbefale deg å ikke ta så lett på Hvalders tips og råd, denne fyren tror jeg har mer peiling enn mange andre her inne.

 

Ellers er det ikke særlig smart å si slikt som du gjorde i sitatet over, enten om du er uenig eller enig. Det viser at du er ignorant og trangsynt, og det kommer du ingen vei med, i alle fall ikke på et forum som verdsetter saklighet (det står faktisk i reglementet). Om du ikke er enig med folk kan du pent si "jeg er uenig", helst med en grunn til hvorfor, og heller si "takk men nei takk" til forslag til forandring.

 

Når det er sagt har begynt å føle vennskapsbånd med flere av brukerne her, og om du fortsetter slik som i sitatet over, kommer du ikke til å bli en av dem. Dette betyr kanskje ikke noe for deg, greit, men det betyr også at jeg, som Hvalder, ikke kommer til å gi deg tips eller kommentere overhode, og det kan jo tenkes at flere tenker på samme måten som meg. Det er så klart opp til deg om du ønsker kommentarer eller ikke, er jo greit å loggføre bare for å nettopp loggføre. Selv ville jeg ikke takket nei til tips som kunne gjort treningen min mer effektiv.

 

Mine råd til deg: kutt ut på isolasjonsøvelser og få med knebøy, markløft, benkpress/skråbenk og roing i programmet ditt. Ha gjerne et fullkroppsprogram med 3 treninger i uken, hvor knebøy tas hver trening og roing/markløft annenhver. Flere programmer er lagt opp slik, så da kan man jo stjele kunnskap fra de mer kunnskapsrike og kopiere dette. Det har med overbelastning av korsryggen å gjøre. Om du ønsker å trene volum ville jeg anbefalt deg å trene RYP, eventuelt skrevet inn de nevnte øvelser + eventuelle andre inn i deres nye kalkulator som regner ut fremgang. Hvis styrke er ditt mål anbefaler jeg deg å trene 5 sett gange 5 repetisjoner (5x5). Om du føler at det er visse muskler som sinker deg i baseøvelsene, f.eks. at en svak tripcpsmuskulatur gjør at benkpressen går dårligere enn den kunne, så kan du trene triceps isolert i tillegg. Det er dette som er poenget med isolasjonsøvelser - at de er støtteøvelser. Det anbefales at du trener magen dynamisk og statisk hver trening, men du vil oppleve at knebøy og markløft trener magen en hel del i seg selv (baseøvelser vet du..). Tenk på det.

 

- Sitronsaft

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt greit for meg. Kan gjerne stenge tråden for kommentarer om det er mulig.

 

Jeg gjorde dette mest for min egen skyld, at jeg er litt mere motivert til og logge treningen min, når jeg vet at andre følger med. Er igrunn veldig lat på den siden.

 

Og du Sitronsaft kan jo gidde og lese tråden i det hele tatt før du kommenterer, en og beskytte vennen din. Om du har fult med så har jeg ikke hatt øvelser som knebøy og markløft enda. Vist du ikke mener at jeg skal trene markløft på biceps, dagen da, ?

 

Nå har du og kameraten din spamma ned hele tråden min, så takk for det.

 

Du må skjønne at når han sier : Vist du ikke vet hva jeg gjør. Så takler jeg det som litt oprofesioanlt av han og si. Spesielt vist han er kongen av alle kropsbyggere her som du sier. Han kunne hvertfall for det første snakka bokmål. For det andre så kunne han kommet med litt tips og råd, hvertfall spurt meg litt mere før han slang det ut.

Når jeg da sier at jeg har fått opplegg fra personelig trener. Uansett så er det ekstremt smålig av han den siste komentaren.

 

Nå er det ikke noe personangrep her, men når jeg ser personer som hvalder så oser det selvdigging. Beklager, men det er sånn jeg er. Ja jeg er en idiot og tulling. Men jeg trur ikke jeg er best. Jeg ville aldri ha kommentert det han gjorde, uten at jeg da viste at bruker var HELT nybegynner. Da kunne det KANSJE falt meg inn og anbefalt han det.

 

-Uansett takk for tipsene sitronsaft.

Endret av spetwols
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, jeg forventer kommentarer så klart, men hvalder snakka jo bare piss.

Oog...der takkar eg for meg i denne tråden. Det kjem nok til å gå opp for deg etterkvart uansett.

 

Anbefalar deg berre ein siste gong å lese veiledninga.

 

Takk for meg også. Prøver på ingen måte og være frekk, men jeg takler ikke sånne som deg.

Fordi jeg merker måten du er på, slik du skriver. Du er så hårsår for hva andre skriver til deg, mens du slenger ut som jeg er en jevla amatør.

Endret av spetwols
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dag 2:

 

Bryst og Triceps :

 

Benkpress 4x10 - 90kg

Skråbenk 4x10 - 22kg

Flies/cable 3x12 -

Negativ 3x10 -

Dips 4x15 - 13 kg

Pushdown 3x10 - Uff ja. Står ikke på hva vektene er dessverre.

Sittende fransk 3x12 - 30kg

 

Det var dagens økt. Egentlig så har jeg satt opp dagene : Tirsdag, Torsdag, Lørdag og Søndag. Men pgr av aviklinger har det blitt litt endring. Kun denne uken. Så Det var skuldre og biceps på mandag.

Bryst og triceps idag. Så er det rygg og nakke på Imorgen på Torsdag, og ben på søndag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig, Sir-Andy, så har jeg fryktelig problemer med å forstå hva du mener..

 

Spørr du meg så surrer du veldig. Hva mener du med film værden, skrur på de sosiale antennene mine og driter i å være tøff i kjeften over tastaturet ?

 

Altså, du mener jeg er tøff over tastaturet ? Hva i alle dager får deg til og tru at jeg er tøff i kjeften over tastutret ? Jeg er ikke tøff i det hele tatt, eller ønsker og være det.

Jeg har respekt for andre uansett. Om en nasi har skutt 100 ****, så har jeg like mye respekt for han som et menneske, men ikke handlingen selfølgelig.

Mulig jeg ble litt frustert når det strømmet inn med dritt til meg. Men det var på ingen måte meningen og virke tøff. Og jeg klarer ikke forstå at dere mener at jeg er det heller.

 

Men det eneste jeg ønsker her er og logge min treningslogg. For det første så har jeg fått den av min personelig trener, for den andre så funker den utmerket!

Jeg har omtrent hatt usasnsynelig gode resultater, jeg er utrolig impontert over å ha fått.

 

Men en ting jeg lurer på. Hvorfor i helvete postet du navne mitt ?

Nå var jeg kansje litt tøff i kjeften om du tar det så sårt, men det irriterte meg fryktelig. Ikke at det gjør noe, men jeg føler at du brukte det mot meg på en negativ måte.

 

Du sier at jeg brude lære Norsk. Jeg kan norsk. Men jeg har skriveproblemer og adhd, og da går det veldig cheiz mellom skrivinga ibland. Surrer fort med orda osv. Så beklager vist det er tungt til å lese. Var helt feil og gå utover nynorsken til hvalder, så det beglager jeg dypt. Helt ærlig, så trudde jeg faktisk det kun var påbudt med bokmål her. Mulig derfor jeg skrev det.

 

Om du mener jeg er tøff i kjeften så kan du jo heller kontakte meg privat vist du ønsker.

Du har jo tross alt navnet mitt. Så kan du ta med kamerta dne hvalder og sitronsaft da vettu ^^ haha lol så kan jo jeg teste ut motorsaga mi da, begyner og bli lei av og kjære ut hakekors i trestubber. JA!!JA!! SCHÖNE!!!

 

Men uansett jeg vil ikke si at jeg startet. Først så startet jeg loggen minn. Så kom hvalder med en litt spydig komentar jeg ikke likte helt.

Var liksom litt sånn ; Her kommer jeg og er best. Virket veldig selvoptatt. Var egentlig ikke noe galt i det han sa, men derimot måten han formulerte det på.

Også kommer det til slutt ; Oog...der takkar eg for meg i denne tråden. Det kjem nok til å gå opp for deg etterkvart uansett. Vist du ikke får den komentaren til og virke ekkel så vet ikke jeg.

Men jeg tok det pent, og kommenterte. Så begynte dritten og komme.

Så jeg vil heller si at dere trenger ikke være så forbanna hårsåre. Dere er jo tross alt gutter.

 

Til slutt så takker jeg for alle rådene og tipsene uansett. Jeg har lest igjenom alt sammen her. Men jeg fortsetter og bruke mitt opplegg uansett. Så dere som vil kan fortsatt følge med og se hvordan jeg utvikler meg.

 

*Grunnen til at jeg ikke har logget de siste dagene, er at jeg ikke har hatt tilgang til nett.

 

EDIT: Uansett serr andy.

Hva faen mener du med at jeg angripser sitronsaft ?

Det er jo 100 prosent piss piss piss og piss!!!

Jeg takket for tipsene og rådene til sitronsaft som han ga meg. Så du kan jo kansje gidde og lese hva jeg skriver før du slenger masse dritt i fange på meg.

Å for meg så virket det på en måte som han prøvde og beskytt hvalder.

Det er vel ikke noe negativt ????

 

Herregud, blir nesten litt oppgitt.

 

Jeg har også lest rypa, og har selfølgelig alltid mye og lære.

Mye intresesant lesning der. Å jeg har aldri i værden sagt at jeg ikke gidder og lese det ? Hva får det til og tru det ?

 

Har også rundt 5 bøker som jeg har kjøpt om kropsbyggning og kosthold.

Har ikke lest alt enda da.

 

Nå blei det sikkert et helvete mye å lese her da ^^

Endret av spetwols
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er tydeligvis sterk, så eg skal ikkje klage på at du ikkje får framgang.

Men det må vere mulig å kritisere opplegget ditt likevel.

 

Du har fryktelig mange isolasjonsøvelser.

Du vil tjene meir på å satse på baseøvelser, som andre har nemnt.

 

Viss du kan nok engelsk (er ikkje frekt meint, men du seier sjøl du har problem med å skrive, så kanskje du ikkje er den beste i engelsk .. ) så anbefaler eg å sjå på stronglifts.com.

Der står det så utruleg mange nyttige tips, om alt som har med trening å gjere.

 

Andre gode sider, på norsk, er treningsforum.no blant anna.

 

Du kan godt slutte å kjefte på folk som kommenterer. Sjøl om kanskje noken virker arrogante i innlegga sine, er det nok ikkje på grunn av akkurat deg, men fordi det er så mange her inne som gjer akkurat som deg, køyrer på med isolasjonsøvelser osv..folk går litt leie av å svare skikkelig på omtrent akkurat det samme.

Arrogante innlegg uten meining er en ting, men så anbefalte HValder faktisk noke seriøst, og det var å sjekke veiledninga og RYP. Så uansett kor urettferdig ting virker, kan du godt skjerpe deg, for folk som har skreve her har til no berre prøvd å hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis sterk, så eg skal ikkje klage på at du ikkje får framgang.

Men det må vere mulig å kritisere opplegget ditt likevel.

 

Du har fryktelig mange isolasjonsøvelser.

Du vil tjene meir på å satse på baseøvelser, som andre har nemnt.

 

Viss du kan nok engelsk (er ikkje frekt meint, men du seier sjøl du har problem med å skrive, så kanskje du ikkje er den beste i engelsk .. ) så anbefaler eg å sjå på stronglifts.com.

Der står det så utruleg mange nyttige tips, om alt som har med trening å gjere.

 

Andre gode sider, på norsk, er treningsforum.no blant anna.

 

Du kan godt slutte å kjefte på folk som kommenterer. Sjøl om kanskje noken virker arrogante i innlegga sine, er det nok ikkje på grunn av akkurat deg, men fordi det er så mange her inne som gjer akkurat som deg, køyrer på med isolasjonsøvelser osv..folk går litt leie av å svare skikkelig på omtrent akkurat det samme.

Arrogante innlegg uten meining er en ting, men så anbefalte HValder faktisk noke seriøst, og det var å sjekke veiledninga og RYP. Så uansett kor urettferdig ting virker, kan du godt skjerpe deg, for folk som har skreve her har til no berre prøvd å hjelpe deg ;)

 

Nei, sant. Er nok ikke den beste i Engelsk ^^

 

Jeg kjører alle baseøvelser pluss litt isolasjons. Jeg er meget fornøyd og har positiv fremgang.

Nå har dere ikke sett hele opplegge mitt heller.

Kan legge ut hele, så kan dere heller kritisere det da.

Nå har jeg også kjørt baseøvelser i 2 år, pluss teknikk. Så jeg skjønner at dere prøver og hjelpe meg. Men når jeg har sagt 10 ganger at jeg har personelig trener, og får utmerket resultarer, og jeg ikke ønsker råd fra dere. Så skjønner jeg ikke hvorfor dere fortsetter.

 

hæ, hva mener du med at jeg kjefter på folk ? Vet du hva det vil si og kjefte på folk`i det hele tatt ? Den kommentaren var mye mere piss. Blei kansje litt overangstert, men jeg kjefta faen ikke på han. Jeg sa han bare snakka piss. Selfølgelig mente jeg ikke det, det burde jo en død hummer ha forstått. Var veldig takknemelig for tipse hans om den rypa.

 

Men som sagt så kjører jeg mitt opplegg. Og det varierer med øvelser også så klart og jeg har egen trener. Hvertfall fram til sommeren. Så det er igrunn ikke noe mere og diskutere.

 

Men gjerne kom med RÅD,TIPS og FORBEDRINGER osv! Det blir jeg ekstremt glad for.

Men når det kommer en hvalder inn her og sier jeg ikke veit hva jeg driver med å burde bytte oplleg på en spydig måte, så burde du virkelig forstå. Samt virket han en type som trudde han var bedre en alle andre, og meget selvoptatt. Speiselt da han sa på slutten at "det kommer nok til å gå opp for deg uansett". Den komenateren virker jo veldig sånn " Hei. Her er jeg. Jeg er best og kan alt. Vist du ikke gjør som jeg sier så går det galt."

 

EDIT: Jeg kjører knebøy,benkpress,markløft, chins osv. Fordi som ikke trudde jeg tok noen av de basisøvelsene. Nå har jeg også sendt en pm til hvalder, hvor jeg beklager. Var på ingen måte noe vondt ment. Bare feil formulert av han, og da skapte det litt konflikter.

 

Men håper vi kan gå vidre nå uten mere krangel og ingen spydige og frekke komentarer ? :) Igjen, jeg beklager!

Endret av spetwols
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...