Gå til innhold

Hell i uhell - En solskinnshistorie om PSdata


Anbefalte innlegg

Så var det min første handel hos PSdata. Etter mange diskusjoner og diverse tråder fant vi ut at PSdata solgte Raedon 9500 kort som kunne moddes til 9700. Jippi tenkte jeg, og bestillte et kort med det samme.

 

Jeg hadde bestillt et TI4600 kort fra komplett.no en uke tidligere, og bestemte meg for å bruke angrefristen på 14 dager når jeg fikk det nye kortet.

 

Ventet og ventet, og etter to dagers intens venting kom kortet med posten. Åpnet pakken, og satte kortet inn i maskinen. Slo på maskinen, og jeg må inrømme at jeg ble veldig lang i maska da jeg så at bildet var helt fucka. Etter mye feilsøking fant jeg ut at skjermkortet var defekt.

 

Satt nå i en kjip sitvasjon. Jeg måtte sende inn TI4600 kortet til Komplett.no snarest før fristen gikk ut, og siden jeg måtte sende inn det defekte kortet ville jeg bli uten pc i hvertfall en uke. Hadde helt ny pc, og når jeg i tillegg er pcavhenig var det en veldig kjip sitvasjon.

 

Ringte PSdata, og etter å ha mast litt kom jeg frem til en av sjefene, og han gikk med på å sende meg et nytt skjermkort før de hadde mottatt mitt kort. :D Glimrende service. To dager senere fikk jeg nytt kort i poste, og sendte selvfølgelig det defekte kortet tilbake samme dag som jeg snakket med dem.

 

Satte inn det nye kortet, og jeg må innrømme at jeg var ganske pessimist akuratt da, men korte fungerte. Etter å ha brukt kortet i ca en uke skulle jeg se på en film fra pcen, og koblet pcen til tven. Det regnet massevis med hvite streker på skjermen. F_A_E_N!!! Etter noen timer med feilsøking erklærte jeg koret defekt. Fikk lånt et gammelt GF2 skjermkort, og sendte så skjermkortet som var defekt inn til PSdata.

 

Ble virkelig irritert og frustert da jeg fikk beskjed fra PSdata om at de hadde testet skjermkort til en prosjektor og ikke fant noen feil på det. Litt frebrilsk ba jeg dem prøve på en tv. SKulle ringe igjen dagen etterpå. Da jeg ringte sa han jeg snakket med at det ikke er noen forskjell på å koble til en prosjektor eller en tv, og det sto på sitt at det ikke er defekt, men likevel skulle de sende meg et nytt skjermkort.

 

Har aldri opplevd så god service fra noen butikk tidligere. Det PSdaa ga meg er det jeg kaller skikkelig service. De følger visst Petter Smart sitt moto de "Kunden har ALLTID rett".

 

Det blir ikke min site handel hos dem :yes: . Har nå kjøpt MX700 mus og trådløst tastatur pakke, og kommer også til å kjøpe maaange kommende deler fra PSdata.

 

Vil iallfall annbefale PSdata på det sterkeste. Det er lett å behande kunder godt under en handel, men når kunden har fått varen og noen problemer dukker opp, da finner man ut hvem som yter service.

 

Til slutt vil jeg få forsvare meg selv med å si at jeg nå sitter med pcen koblet til tven og skriver på hardware. Har også sett på film og spillt GTA Vice City. Null problemer med tv-ut, og tviler på at jeg vil ha problemer på de andre tv-ene min heller der det gamle kortet ikke fungerte.

 

Takk for ypperlig service PSdata.

 

Mvh

Kjetil Sandnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo dette jeg har sagt i minst et år nå, er det noen som kan service er det PSDATA. Mange butikker har noe og lere her (håper komplett er å sniktitter :lol:  :lol: )

 

Mange dårlige erfaringer der ute vet du. Vi er skeptiske. :p PSDATA får stjerne i taket. Fornøyd SNEKKERN ? :p

Lenke til kommentar
Det er jo dette jeg har sagt i minst et år nå, er det noen som kan service er det PSDATA. Mange butikker har noe og lere her (håper komplett er å sniktitter :lol::lol: )

 

Mange dårlige erfaringer der ute vet du. Vi er skeptiske. :p PSDATA får stjerne i taket. Fornøyd SNEKKERN ? :p

 

For å si det sånn, jeg har ingenting igjen for om noen handler hos psdata eller noen andre, men jeg handler for flere titalls tusen i året og har dermed hatt kontakt/erfaring med flere webshopper og selv erfart en god del. Dermed synest jeg det er riktig å dele disse erfaringer på godt og ondt med andre her på forumet. Dette er personelige erfaringer og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Det er jo dette jeg har sagt i minst et år nå, er det noen som kan service er det PSDATA. Mange butikker har noe og lere her (håper komplett er å sniktitter :lol::lol: )

 

Mange dårlige erfaringer der ute vet du. Vi er skeptiske. :p PSDATA får stjerne i taket. Fornøyd SNEKKERN ? :p

 

For å si det sånn, jeg har ingenting igjen for om noen handler hos psdata eller noen andre, men jeg handler for flere titalls tusen i året og har dermed hatt kontakt/erfaring med flere webshopper og selv erfart en god del. Dermed synest jeg det er riktig å dele disse erfaringer på godt og ondt med andre her på forumet. Dette er personelige erfaringer og ikke noe annet.

 

Sikker på det?? Det må da være en sammenheng når visse butikker får kjempe mye god omtale og bittelitt dårlig omtale, og noen kjempe mye dårlig omtale og bittelit bra omtale.

 

PSdata er det vel nesten bare du som klager på, og jeg sier ikke at det ikke er riktig, for du fikk sikkert dårlig behandling, og dette utartet seg desverre videre.

 

Samme gjelder spes en svensk butikk som jeg ennå har tilgode å høre skikkelig godord om. Ikke bare nøytrale greier, men skikkelige godord.

 

Det er jo alltid et sjangsespill slik, men jeg ville fulgt strømmen her..

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at PSData har oppfattet hvordan man skal behandle kunder! Skulle tro de har gått servicekurs...?! Jeg har ikke en eneste negativ ting å trekke frem med tanke på kundebehandlingen jeg har fått. Keep up the good work :smile:

Lenke til kommentar
Det er jo dette jeg har sagt i minst et år nå, er det noen som kan service er det PSDATA. Mange butikker har noe og lere her (håper komplett er å sniktitter :lol:  :lol: )

 

Ok. Hør her nå.

 

Jeg har følgende erfaringer med psdata. Kjøpte ett hovedkort, etter ei uke var det defekt, sendte inn å fikk nytt, dette også holdt i ei uke, sendte inn å fikk ett aopen ak73proa dette holdt i en måned før det begynte å bli VELDI ustabilt. Solgte hele dritten på qxl fordi jeg gidda ikke å få flere råttene kort fra PSDATA. Ergo, de har råttene deler, men bra kundeservice. Ingen av kortene mine kom i rett eske og mec rett bundle heller.

 

Mens Komplett har gode deler og en veldi bra kundeservice. Kan bruke som eksempel denne harddisk fortellinga mi.

 

Hadde en 20gb western digital disk som ble ødelagt etter ett strømbrudd, sendte inn og det varte og det rakk uten noe svar fra dem, ringte inn og en fyr mente at den aldri hadde kommet frem, Dagen etter var det en der som hadde tatt storopprydding i hele lageret etter stengetid for å finne disken min, og da han fant den så sendte han meg en 40gb istedefor 20 som plaster på såret :woot: Ellers så er de kjappe på returer.

 

Thumbs up for komplett.

Lenke til kommentar
Det er jo dette jeg har sagt i minst et år nå, er det noen som kan service er det PSDATA. Mange butikker har noe og lere her (håper komplett er å sniktitter :lol:  :lol: )

 

Mange dårlige erfaringer der ute vet du. Vi er skeptiske. :p PSDATA får stjerne i taket. Fornøyd SNEKKERN ? :p

 

For å si det sånn, jeg har ingenting igjen for om noen handler hos psdata eller noen andre, men jeg handler for flere titalls tusen i året og har dermed hatt kontakt/erfaring med flere webshopper og selv erfart en god del. Dermed synest jeg det er riktig å dele disse erfaringer på godt og ondt med andre her på forumet. Dette er personelige erfaringer og ikke noe annet.

 

Sikker på det?? Det må da være en sammenheng når visse butikker får kjempe mye god omtale og bittelitt dårlig omtale, og noen kjempe mye dårlig omtale og bittelit bra omtale.

 

PSdata er det vel nesten bare du som klager på, og jeg sier ikke at det ikke er riktig, for du fikk sikkert dårlig behandling, og dette utartet seg desverre videre.

 

Samme gjelder spes en svensk butikk som jeg ennå har tilgode å høre skikkelig godord om. Ikke bare nøytrale greier, men skikkelige godord.

 

Det er jo alltid et sjangsespill slik, men jeg ville fulgt strømmen her..

 

Beklager vist denne var rettet mot meg så skjønte jeg den ikke.

Først sier du "sikker på det". Ja jeg er sikker

så sier du: "Psdata er vel nesten bare du som klager på" . Tvert om jeg har aldri klaget på psdata.

Så nevner du en svensk butikk. den sjønte jeg ivertfall ikke. :o :o

Lenke til kommentar
Mye rart jeg og Snekker`n skrev

Beklager vist denne var rettet mot meg så skjønte jeg den ikke.

Først sier du "sikker på det". Ja jeg er sikker

så sier du: "Psdata er vel nesten bare du som klager på" . Tvert om jeg har aldri klaget på psdata.

Så nevner du en svensk butikk. den sjønte jeg ivertfall ikke. :o :o

 

Ok.. Sorry. dette ble dratt litt ut her.

 

Det jeg mener er at det som regel er en sammenheng mellom personlige erfaringer og hvordan butikkene faktisk er.

 

Jeg skjønte det slik at du har hatt en mindre hyggelig opplevelse med PSdata, mener jeg også har lest en annen tråd om det. Stemmer ikke det, nei da må jeg bare beklage.

 

OG det med en viss svensk butikk var bare et eksempel på at det også går andre veien, butikker nesten bare får dårlig omtale.

 

 

Vart nok litt sent (sjekk tidspunkt) og uklart fra min side.

Lenke til kommentar

OK, du er tilgitt :smile:

Jeg prøver å formidle både gode og dårlige erfaringer, så blir det opp til de som leser dem å vurdere om de skal ta disse med når de vurderer butikkene.

Det er komplett jeg har hatt store problemer med flere ganger, da spes på retur. At komplett har det beste utvalget er hevet over enhver tvil men de ligger lysår tilbake når det gjelder service, det de flyter på er at de har så godt utvalg at folk kommer og handler uansett. Det folk ikke tenker på er "hva med servicen hvist jeg får problemer" det er jo ikke serlig morro å bli fri for pc i en mnd fordi forhandlern ikke prioriterer service, spes vist du er avhengig av maskinen i feks jobb.

Det blir med dem som med Rema/Rimi de er de største matbutikkene og folk handler der fordi det er lettvint å finne alt på et sted, men er de billigst og best ? :o :o :o

Lenke til kommentar
OK, du er tilgitt :smile:  

Jeg prøver å formidle både gode og dårlige erfaringer, så blir det opp til de som leser dem å vurdere om de skal ta disse med når de vurderer butikkene.

Det er komplett jeg har hatt store problemer med flere ganger, da spes på retur. At komplett har det beste utvalget er hevet over enhver tvil men de ligger lysår tilbake når det gjelder service, det de flyter på er at de har så godt utvalg at folk kommer og handler uansett.

Det blir med dem som med Rema/Rimi de er de største matbutikkene og folk handler der fordi det er lettvint å finne alt på et sted, men er de billigst og best ? :o  :o  :o

 

Takker.

 

Jeg har ikke kjøpt noe på PSdata, hadde kanskje gjort det om dem hadde hatt Abit som en sa tidligere her.

 

Ellers har jeg hatt gode erfaringer med komplett. Grei kundeservice, og supert utvalg.

 

MP har jeg også hatt utmerkede opplevelser med. Fikk svar på returmail en time etter jeg sendte den. Ble sendt klokka 8 på en lørdag eller søndag, tok ikke mange daga før det kom en ny i posten.

 

Men dette er som sagt et sjangsespill. Det er umulig å vite om akkurat DU skal få god service, noen som kan ha en dårlig dag, og alt det der.

 

 

Edit: Snakker`n du endret etter jeg quota deg..

Det folk ikke tenker på er "hva med servicen hvist jeg får problemer" det er jo ikke serlig morro å bli fri for pc i en mnd fordi forhandlern ikke prioriterer service, spes vist du er avhengig av maskinen i feks jobb.

 

Det har jeg smertelig fått erfare.. jeg handla på databutikken grunnet veldig bra priser og utvalg. Hadde jeg kunne endret det i dag hadde det blitt en annen butikk, selv om den respektive varen var 800 kroner dyrere.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt smertefritt retur hos PSdata :):)

Noen webshopper som kanskje ikke skjønner at det menge ganger er høy defekt prosent fra produsenten og det er ikke er dumme kunder. Jeg har bygd 30 pcer på en uke og opplevde at så mye om 30% av hardwaren var defekt selv om alle delene var nye. Men jeg vet at det er mye for en butikk å tjene på å ikke yte service :lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...